Eternittag smuldre, hjælp og erfaring søges

Så har man ikke sovet alverden i nat...

Vi har for et par uger siden fået hulmursisoleret med et tilfredsstillende resultat fra den håndværker der udførte opgaven.

Derfor gik vi nu i tankerne om at få et tilbud på loftisolering, når nu håndværkerfradraget også igen er tilbage.

Derfor var samme håndværker forbi adressen lørdag for at undersøge loftet og taget.

I går fik jeg så en mail fra bossen med en pris på isoleringen. Under tjekket har bossen så konstateret at vores eternittag smuldre, og kun har begrænset levetid tilbage, ikke godt :-(

Jeg har hele aftenen læst vores tilstandsrapporten igennem og ellers set på lignende sager over nettet m.v.

Vi købte huset i 2010, eternittaget er fra 1994 (så ingen garanti, kun i 15 år) og vi har en udvidet ejerskifteforsikring.

Vedr. taget står følgende i tilstandsrapporten (ikke lavet en allonge);

Hvad er jeres råd nu?

Så har man ikke sovet alverden i nat... Vi har... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fordi den første tilstandsrapport blev for gammel. Altså over 6 mdr.
Og nu sidder jeg faktisk fortabt på den nyeste, forbi den forrige ikke have sne beskrivelsen med. Kun enkelt k1 om taget. Altså ingen bemærkninger og k3 eller un'er.
Men betyder det så at din advokat har "godkendt" handelsdokumenterne uden at der har forelagt en gyldig tilstandsrapport?
Og ikke efterfølgende er blevet forelagt den nye? Som jo er den juridisk gyldige?
Skrevet af Sitting Bull på 06 mar 2013 12:51
Men betyder det så at din advokat har "godkendt" handelsdokumenterne uden at der har forelagt en gyldig tilstandsrapport?
Og ikke efterfølgende er blevet forelagt den nye? Som jo er den juridisk gyldige?

Advokaten har godkendt handlen med baggrund i den gammel tilstandsrapport.
Efterfølgende har han fået den nye tilstandsrapport og også godkendt den, eller ikke sagt på en anden måde han har ikke haft holdningsændring til os før underskiften på købsaftalen....

Der skulle han så havde fortalt os bemærkningen med taget, hvis du spørger mig! 

Det skulle han nemlig.
Og så kan du jo spørge ham om hvorfor han IKKE gjorde specifikt opmærksom på den nye tilstandsrapports "sne på taget forbehold" Som stiller dig væsentligt ringere i forhold til den forædlede tilstandsrapport!

Og det har han nok en rigtig god forklaring på. For han er jo advokat!

Men hvad slags aftale har du egentlig haft med den advokat?
I de få ejendomshandler jeg har været involveret i har advokaten gennemgået samtlige handelsdokumenter sammen med klienten (altså køber eller sælger), umiddelbart inden underskrift.
Således at konsekvenserne af handlen i videst mulig omfang er oplyste for klienten. (Som jo altså er advokatens kunde - og som advokaten jo har al mulig grund til at gøre det bedst mulige for) :o)
Annonce

Advokaten har gennemgået alle papirene for mig, og ikke mindst givet mig svar på om jeg nu ikke købte "katten i sækken".

Jeg har IKKE valgt en billige discount advokat, men én som fik sin mønter for sit arbejde.

Men så er det jo så nu om du skal overveje og du skal søge erstatning for dårlig rådgivning.

På samme måde om du skal overveje om der findes andre advokater der har et forslag til hvordan "Sne på taget - forbeholdet" - skal skæres"
Og at det i den forbindelse handler om indholdet i forsikringspolicen.

Og så gælder det jo helt generelt at advokater, brugtbilhandlere og spin-doktorer - har troværdighed på samme niveau. Nemlig det laveste.
Og at det gælder for retssager som for krige. Du skal ikke starte dem medmindre du er 100% sikker på at vinde dem! :o)
Nej det er ikke nemt for os almindelig dødelige borger :-)
jeg har en garagebygning, der fik skiftet ternitplader under garantien, da man gik over fra asbestholdige. De er som våde kiks nu. Jeg har for længst skiftet rygningen. Hold dig langt væk fra det bras!

 

Hvad vil et nyt tag koste, og hvis det skal være andet end eternit?

Kom gerne med et byd og type.
Vi snakker om ca. 200 m2, når mange plader nu skal skæres til.
Og i samme omgang vil jeg have loftisoleret med 250mm, der er kun
små 50mm i dag.

Skal siges jeg ikke ved noget endnu med advokaten, han ringer ikke.
Men på den anden side tænker jeg ikke så meget over det, livet skal gå
videre om det så bliver med forsikringspenge fra nogen eller ej...
Der er yderligere 49 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også