Eternittag smuldre, hjælp og erfaring søges

Så har man ikke sovet alverden i nat...

Vi har for et par uger siden fået hulmursisoleret med et tilfredsstillende resultat fra den håndværker der udførte opgaven.

Derfor gik vi nu i tankerne om at få et tilbud på loftisolering, når nu håndværkerfradraget også igen er tilbage.

Derfor var samme håndværker forbi adressen lørdag for at undersøge loftet og taget.

I går fik jeg så en mail fra bossen med en pris på isoleringen. Under tjekket har bossen så konstateret at vores eternittag smuldre, og kun har begrænset levetid tilbage, ikke godt :-(

Jeg har hele aftenen læst vores tilstandsrapporten igennem og ellers set på lignende sager over nettet m.v.

Vi købte huset i 2010, eternittaget er fra 1994 (så ingen garanti, kun i 15 år) og vi har en udvidet ejerskifteforsikring.

Vedr. taget står følgende i tilstandsrapporten (ikke lavet en allonge);

Hvad er jeres råd nu?

Så har man ikke sovet alverden i nat... Vi har... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 80 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har din tømmermester set Eternittaget indvendig?
Er der nok ventilation indvendig under Eternittaget, 1/500 del af det vandrette areal er minimum.
Cembrit beskrive, på deres hjemmeside, hvordan ventilationen skal være.
Har set Eternittag hvor vanddråberne hang indvendig på Eternitpladerne, pga. manglende ventilation.
Det er på ingen måder sundt for Eternitpladerne, ej heller for evt. nyt tag!

mvh
GSH
Det er ikke muligt at se taget indvendig pga gl paptag. Så skulle han havde taget nogle plader af, og det blev ikke gjort.

Men du siger noget, måske taget ikke er lavet som foreskrevet. Tømrermesteren mente ikke det var en prof der har lavet det. For hvis det var det så havde man valgt et nyt tagpap tag og ikke eternittag
Skrevet af jenspinddk på 14 mar 2013 12:45
Det er ikke muligt at se taget indvendig pga gl paptag. Så skulle han havde taget nogle plader af, og det blev ikke gjort.

Men du siger noget, måske taget ikke er lavet som foreskrevet. Tømrermesteren mente ikke det var en prof der har lavet det. For hvis det var det så havde man valgt et nyt tagpap tag og ikke eternittag


Når du har pap tag under dine eternitplader, synes jeg nu ikke du behøves at bekymre dig så meget, så kan det sagtens holde nogle år endnu.
Bare tag brædderne ser sundt, og tørre ud inde fra loftet.
Skal siges at undertaget (pagtaget) er med skade, derfor valgte tidligere ejer at lægge eternittag ovenpå i 1994.

Samme tanke...

Jeg har faktisk de sidste par dage gået rundt og set på huse med tagpap. Det er bestemt pænt til en bungalow som mit, så bliver det type tag og ikke andet :-)



Skrevet af jenspinddk på 16 mar 2013 13:25
Samme tanke...

Jeg har faktisk de sidste par dage gået rundt og set på huse med tagpap. Det er bestemt pænt til en bungalow som mit, så bliver det type tag og ikke andet :-)




Glimrende beslutning Især hvis underlaget for det gamle tagpap ikke er råddent!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det må da være en trøst, at der er paptag under. Det gør det jo sikkert meget nemmere at lave en godt nyt paptag, som jo alle er enige om passer huset bedst.
Kender din frustation, med du føler du er blevet taget ved r.... Ville dog overveje det en ekstra gang, inden jeg begyndte at føre en klagesag, det kan hurtigt give dig endnu flere søvnløse nætter.
Glæd dig istedet over at der et rimelig fornuftigt undertag under din eternit, som jo sikkert kan holde nogle år endnu, ja nogle har jo nævnt 5-8 år. Til den tid har du sikkert mere overskud af den ene eller anden art, så kan du jo skifte taget der.
Der er jo desværre ikke til at sige hvor godt undertaget er, men vi ved at det er med skade i 1994. Så der skal gøres noget snart. Og så skal jeg ikke sove dårlig efter det er lavet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også