Karaktermord er det ok her på siden?

Hej til Jer.
Er det i orden først at nedgøre en bruger uden sagligt indhold for til slut  at et begå et karaktermord på personen?

Både PVA lim og linoliekit opfylder kravene om vedhæftning, hygiejne og holdbarhed. Glem hvad buller har skrevet. Det er et førsteklasses tredjerangs goddag-mand-økseskaft svar. Spørgsmålet er ikke hvad der er pænt, men bedst egnet.

og glem alt om den screening buller snakker om , han har bare set sig blind på noget han har læst i billedbladet    

Følg bullers råd. Han eneste postulater er helt uden for skiven. Det minder mig om en debat om nautiske instrumenter, hvor knaldskallerne i timevis debatterede den magiske væske der kontrollerede kompasnålen.  
Det er ikke personligt, men når du giver råd der er helt på månen reagerer jeg.    

Det er rigtigt at jeg er grafiker, og du har tilsyneladende en lang videregående uddannelse i maling erhvervet på University of Google.                                                   

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Er det i orden først at nedgøre en... Vis hele indlægget
67 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 31-07-2025 08:51:24

Det gør du bare Martin.

Du har tidligere argumenteret for accept af omvendt bevisførelse. Dit argument var, da du blev mødt med et modkrav - at sådan er det bare.

Uden at gå i detaljer er omvendt bevisførelse forbudt i al dansk lovgivning med ganske få undtagelser.

Ved en anden lejlighed forstod du heller ikke at en godkendt byggeansøgning/ibrugtagningstilladelse på eksisterende bygninger uanset opførelsestidspunktet, er beviset for at byggeriet er lovligt opført. Dit argument var, da du blev mødt med et modkrav - at sådan er det bare.

Du bruger senest vendinger som "efter forskrifterne" og "standarder", hvilket mere end antyder at der ikke findes lovlige alternativer, og så læner dine anvisninger sig faretruende op ad misvisninger.

Dine påstande er i nogle tilfælde direkte kontraproduktive til skade for spørgerne.

Den sædvanlige krænkelsesparate kom igen på banen. Det var forventeligt, da han anser uvidenhed for en dyd.

Da du stadig ikke kan skelne mellem personangreb og saglig kritik må jeg ty til direkte tale.

Det virker som om du ofte sår tvivl om svar fra fagfolk eller nogle der ved mere end dig herinde – også når de bygger på praksis og dokumenteret viden. Det er selvfølgelig godt med kritiske spørgsmål, men det risikerer at forvirre dem, der søger konkret rådgivning.

Hvis man hele tiden betvivler faglige svar uden selv at byde ind med dokumentation eller alternativer, bliver det svært at holde en saglig debat og her ødelægges trådene.

Jeg kan ikke forstå du synes at jeg er krænkelsesparat.
Jeg er klar på at irettesætte, måske nogle gange lidt hård når nået er forkert eller og det tænker jer er generelt for de fagfolk der er her inde.

Du køre ikke et direkte personangreb, nej. Men dine svar er så nueanceret og med forbehold og hvor dine svar kan tolkes defensive, generel mistillid og meget velovervejet ift. hvordan man holder sig lige inden for “grænsen” men stadig stikke til personerne.

Nu har jeg været meget igennem på det personlige og er det stadig. Så kender mig selv godt efter hånden og “pyt knappen bruges en del på ting som folk ser som store problemer og lær mig selv bedre at kende.

Så krænkelsesparat er jeg ikke, men jer er en person der er opmærksom og gennemskuende, hvor jeg ligger mærke til detaljer, stemninger, skjulte betydninger og måske endda folks inderste kampe.
Og som reagere når man ikke er fair.

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.

Martin fortsætter med at læse teksten som fanden læser biblen:

Jeg agter ikke for tredje gang at forklare de juridiske principper om bevisførelse der gennemsyrer al lovgivning der også influerer på samtlige faglige brancher her i landet. 

Min kritik af Martins kommentarer var, at han som fagmand stædigt anbefaler accept af modpartens inkompetent sagsbehandling til skade for hans klienter/kunder. Bemærk venligst at jeg på intet tidspunkthele angriber hans faglighed, men hans saglighed. For at skære det i pap:

Faglighed er forudsætninger og kompetencer som man besidder inden for et bestemt fag, fagområde, håndværk eller erhverv, hvor saglighed er at forholde sig til objektivt og nøgternt til kendsgerninger uden at inddrage uvedkommende personlige vurderinger, interesser el.lign.

Kan det siges tydeligere?

Desuden har Martin efterfølgende her offentliggjort en fordrejet ordlyd af vores private dialog. For at sige det pænt har Martin tilladt sig visse redaktionelle friheder.

Mine kommentarer angående manglende skelen mellem lovlighed og anbefaler var til et andet skvadderhoved der vedvarende påstår at hans personlige holdninger overruler gældende lovgivning. Det tager jeg gerne særskilt.

Min spydige kommentar til den krænkelsesparate var rettet til en helt tredje person, hvilket hovedparten af læserne for længst har gennemskuet.
Rantzau skrev den 03-08-2025 19:27:15

Jeg agter ikke for tredje gang at forklare de juridiske principper om bevisførelse der gennemsyrer al lovgivning der også influerer på samtlige faglige brancher her i landet. 

Min kritik af Martins kommentarer var, at han som fagmand stædigt anbefaler accept af modpartens inkompetent sagsbehandling til skade for hans klienter/kunder. Bemærk venligst at jeg på intet tidspunkthele angriber hans faglighed, men hans saglighed. For at skære det i pap:

Faglighed er forudsætninger og kompetencer som man besidder inden for et bestemt fag, fagområde, håndværk eller erhverv, hvor saglighed er at forholde sig til objektivt og nøgternt til kendsgerninger uden at inddrage uvedkommende personlige vurderinger, interesser el.lign.

Desuden har Martin efterfølgende her offentliggjort en fordrejet ordlyd af vores private dialog. For at sige det pænt har Martin tilladt sig visse redaktionelle friheder.

Mine kommentarer angående manglende skelen mellem lovlighed og anbefaler var til et andet skvadderhoved der vedvarende påstår at hans personlige holdninger overruler gældende lovgivning. Det tager jeg gerne særskilt.

Min spydige kommentar til den krænkelsesparate var rettet til en helt tredje person, hvilket hovedparten af læserne for længst har gennemskuet.

Er der noget af det du skriver der var rettet mod mig? I så fald vil jeg gerne uddybde, hvis der er opstået en misforståelse eller tvivl. For det er da problematisk, hvis jeg har sagt noget der strider mod loven eller ligefrem anbefalet at gøre noget ulovligt. 
Øgenavne, personangreb og usaglighed - må vi andre må nok bare sande er den måde du går til andre folk på. Så længe der ikke er tale om injurier er det jo også lovligt - omend upassende for et forum som lav-det-selv. Går man til andre med ønsker om at lære - i stedet for at have ret(specielt når man jo egentlig tager en del fejl) - så går det hele lidt nemmere Rantzau :-)

En lille sidekommentar mht de konventioner Danmark har tilsluttet sig. DK kan og gør sig også i at lave lovgivning der på nogle områder bryder med de konventioner landet eller har tilsluttet sig og ratificeret. Det gør ikke lovene eller praksis ugyldige (som eksempelvis at omvendt bevisburde er kernen i ansættelsesret, erstatningret osv). Der kan så anlægges sag ved rette domstol og DK kan så vælge om de vil rette sig ind efter det eller ej. Men det er dansk lovgivning der gælder i Danmark. Ikke principper fra konventioner (FN, EU mm)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Rantzau skrev den 03-08-2025 19:27:15

Jeg gider ikke engang at læse det færdigt. Vores snak stopper her. Ud fra hvad du skriver generelt, så ligner det at du har svært ved ikke at være “the Master of Lav-Det-Selv” desværre. Alt bliver drejet til din egen vilje.

Farvel jeg er ude. du ødelægger satme stemningen for at man gider det her. 🤝

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Hvad siger i, Rantzau og Bygningskonstruktør, til en våbenhvile uden tidsbegrænsning?
Aftalen er at hvis den ene opretter en tråd, eller kommer med indlæg i en, afholder den anden sig fra på noget tidspunkt at komme med indlæg i samme tråd.

Det vil gøre at begge parter kan gøre brug af lav-det-selv, til egen og andres nytte.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
JohnLarsen skrev den 03-08-2025 22:01:14

Hvad siger i, Rantzau og Bygningskonstruktør, til en våbenhvile uden tidsbegrænsning?
Aftalen er at hvis den ene opretter en tråd, eller kommer med indlæg i en, afholder den anden sig fra på noget tidspunkt at komme med indlæg i samme tråd.

Det vil gøre at begge parter kan gøre brug af lav-det-selv, til egen og andres nytte.

Jeg vælger at ignorer ham 👍 det dumt og spild af tid. Jeg kan med rette se at jeg har gået over stregen på nogle punkter hvor jeg burde ignorere ham og ikke køre med på hans leg. Jeg jo efterhånden selv med til at ødelægge trådene.

Det spild af tid og dumt.

Overstående tror jeg ikke hjælper, jeg har en fornæmmelse af at det bare vil blive en konkurrence for ham, som alt det andet 🙂

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Og han fortsætter.

RANTZAU har du ikke fået en advarsel i nu?

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Hold da fast  . Jeg har været væk på ferie og kan se nu, at der har været gang i konflikterne i mellemtiden.

Håber det er faldet lidt til ro nu.

Men jeg kan helt objektivt konstatere, at der i de seneste uger er kommet et unormalt højt antal anmeldelser af indlæg. Det er primært tonen i Rantzaus indlæg der bliver påtalt (også fra brugere der ikke deltager i denne tråd). 3 brugere har endda bedt om at få slettet deres profiler med henvisning til tonen på siden.

Det er tydeligt, at stilen skal ændres, fordi det ødelægger mere end det gavner på LDS.

LDS har altid været et sted, hvor man trygt kan deltage. Det forsvinder, hvis tonen bliver for spydig – også selv om det ikke er ment sådan. På skrift rammer ord hårdere, og det kan skræmme folk væk.

Vi skal alle bidrage til, at tonen holdes ordentlig. Jeg følger med igen, og reagerer på anmeldelser i takt med at de kommer.

Mvh. AllanE
AllanE

Så han får stadig lov til at opføre sig på den måde uden en konsekvens for bekostning af andre reelle brugere som faktisk gavner siden?

Han misbruger det til fulde 👍
Lige skrevet:

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

JEG MELDER MIG UD AF SIDEN.
I de sidste 5 år har jeg kørt ud og ind på denne side med meget store mellemrum.

På den måde kan man virkelig se hvordan udviklingen har været hen over tiden.

Der er åbentbart kommet “store konger” på siden og som kan præge siden lige som de har løst til.

Rantzau: først brokker du dig over jeg ikke er faglig nok og skaber dig over det. Nu vælger du simpelthen modsat og går i mod fagligheden og regler, for at for trådstarternes gunst. Du satme en slange!! Og bør have prof. Hjælp.

Siden kan åbentbart ikke holde til en byggesagkyndig længere efter 12 år udvikling.

I må have det godt.

Lige som en børnehave, så det åbenbart bøllerne/mobberne der får lov til at blive. Hvor andre bliver ladt til sig selv.

Når det ikke er “mobberne” der forsvinder, så skrider jeg.

FARVEL
SLET MIN BRUGER TAK

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også