Rantzau skrev den 31-07-2025 08:51:24
Det gør du bare Martin.
Du har tidligere argumenteret for accept af omvendt bevisførelse. Dit argument var, da du blev mødt med et modkrav - at sådan er det bare.
Uden at gå i detaljer er omvendt bevisførelse forbudt i al dansk lovgivning med ganske få undtagelser.
Ved en anden lejlighed forstod du heller ikke at en godkendt byggeansøgning/ibrugtagningstilladelse på eksisterende bygninger uanset opførelsestidspunktet, er beviset for at byggeriet er lovligt opført. Dit argument var, da du blev mødt med et modkrav - at sådan er det bare.
Du bruger senest vendinger som "efter forskrifterne" og "standarder", hvilket mere end antyder at der ikke findes lovlige alternativer, og så læner dine anvisninger sig faretruende op ad misvisninger.
Dine påstande er i nogle tilfælde direkte kontraproduktive til skade for spørgerne.
Den sædvanlige krænkelsesparate kom igen på banen. Det var forventeligt, da han anser uvidenhed for en dyd.
Da du stadig ikke kan skelne mellem personangreb og saglig kritik må jeg ty til direkte tale.
Det virker som om du ofte sår tvivl om svar fra fagfolk eller nogle der ved mere end dig herinde – også når de bygger på praksis og dokumenteret viden. Det er selvfølgelig godt med kritiske spørgsmål, men det risikerer at forvirre dem, der søger konkret rådgivning.
Hvis man hele tiden betvivler faglige svar uden selv at byde ind med dokumentation eller alternativer, bliver det svært at holde en saglig debat og her ødelægges trådene.
Jeg kan ikke forstå du synes at jeg er krænkelsesparat.
Jeg er klar på at irettesætte, måske nogle gange lidt hård når nået er forkert eller og det tænker jer er generelt for de fagfolk der er her inde.
Du køre ikke et direkte personangreb, nej. Men dine svar er så nueanceret og med forbehold og hvor dine svar kan tolkes defensive, generel mistillid og meget velovervejet ift. hvordan man holder sig lige inden for “grænsen” men stadig stikke til personerne.
Nu har jeg været meget igennem på det personlige og er det stadig. Så kender mig selv godt efter hånden og “pyt knappen bruges en del på ting som folk ser som store problemer og lær mig selv bedre at kende.
Så krænkelsesparat er jeg ikke, men jer er en person der er opmærksom og gennemskuende, hvor jeg ligger mærke til detaljer, stemninger, skjulte betydninger og måske endda folks inderste kampe.
Og som reagere når man ikke er fair.