Karaktermord er det ok her på siden?

Hej til Jer.
Er det i orden først at nedgøre en bruger uden sagligt indhold for til slut  at et begå et karaktermord på personen?

Både PVA lim og linoliekit opfylder kravene om vedhæftning, hygiejne og holdbarhed. Glem hvad buller har skrevet. Det er et førsteklasses tredjerangs goddag-mand-økseskaft svar. Spørgsmålet er ikke hvad der er pænt, men bedst egnet.

og glem alt om den screening buller snakker om , han har bare set sig blind på noget han har læst i billedbladet    

Følg bullers råd. Han eneste postulater er helt uden for skiven. Det minder mig om en debat om nautiske instrumenter, hvor knaldskallerne i timevis debatterede den magiske væske der kontrollerede kompasnålen.  
Det er ikke personligt, men når du giver råd der er helt på månen reagerer jeg.    

Det er rigtigt at jeg er grafiker, og du har tilsyneladende en lang videregående uddannelse i maling erhvervet på University of Google.                                                   

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Er det i orden først at nedgøre en... Vis hele indlægget
67 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er åbentbart kommet “store konger” på siden og som kan præge siden lige som de har løst til.
Hvad/hvem mener du er store konger?
Rantzau: først brokker du dig over jeg ikke er faglig nok og skaber dig over det. Nu vælger du simpelthen modsat og går i mod fagligheden og regler, for at for trådstarternes gunst.
Jeg går ud fra at, du som bygningskonstruktør, er i stand til at henvise til gældende regler. Du kunne f.eks. vise den tekst, du henviser til. Vi andre dødelige har måske ikke umiddelbar adgang til samme tekst. Dit indlæg kan opfattes som om du ikke tåler kritik og derfor bliver tøsefornærmet. Forhåbentlig kommer du ikke for større problemer i dit liv.
Jeg har i et tidligere indlæg spurgt dig om du ikke kunne tåle sproget i skuret. Det har du svaret, at det kunne du godt.
Jeg er fuldt klar over, at når det samme sprog bliver nedfældet på papir, kan det virke kraftigere, så grow up. ​
Lær at argumentere med fakts mod de, du betragter som konger. Det er det bedste våben. God vind fremover.

fase
Forhåbentlig kommer du ikke for større problemer i dit liv.
En kone med hjernetumor/kræft, ikke helbredelig. Fremtid dalene
Et barn med leukæmi, uvis fremtid.

Større problemer? 🙂

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
S. Fabrin skrev den 10-08-2025 13:24:09

Der er åbentbart kommet “store konger” på siden og som kan præge siden lige som de har løst til.
Hvad/hvem mener du er store konger?
Rantzau: først brokker du dig over jeg ikke er faglig nok og skaber dig over det. Nu vælger du simpelthen modsat og går i mod fagligheden og regler, for at for trådstarternes gunst.
Jeg går ud fra at, du som bygningskonstruktør, er i stand til at henvise til gældende regler. Du kunne f.eks. vise den tekst, du henviser til. Vi andre dødelige har måske ikke umiddelbar adgang til samme tekst. Dit indlæg kan opfattes som om du ikke tåler kritik og derfor bliver tøsefornærmet. Forhåbentlig kommer du ikke for større problemer i dit liv.
Jeg har i et tidligere indlæg spurgt dig om du ikke kunne tåle sproget i skuret. Det har du svaret, at det kunne du godt.
Jeg er fuldt klar over, at når det samme sprog bliver nedfældet på papir, kan det virke kraftigere, så grow up.
Lær at argumentere med fakts mod de, du betragter som konger. Det er det bedste våben. God vind fremover.

En del af udfordringerne er nok også at Rantzaus indlæg ikke indeholder kritik, men næsten udelukkende personangreb, referencer til ting der ikke er blevet sagt, men som lader til udelukkende at være bundet i metakognitioner (opfatele af at hans egne tanker gør ting virkelige) hos Rantzau. Som jeg også har nævnt - jeg byder altid saglighed og en god faglig diksussion velkommen. Diskuterer for at lære og lægger mig fladt ned, hvis jeg tager fejl. Men Rantzau er et helt helt andet sted. Så diskussion med facts preller fuldstændigt af på ham.

At italesætte adfærd der strider imod både forummets retningslinjer og gængse værdisæt for voksne mennesker i lande som DK kan ikke karakteriseres som tøsefornærmelse. Nok nærmere at "stå imod bøller".

Jeg er af erfaring fuldt ud opmærksom på at særlig håndværkere(specielt på byggepladsen) kan have en jargon der ofte kan være knap så voksen og kontruktiv - men der er vi langt langt over mht Rantzau.

Og selv om man godt kan "tåle sproget i skuret". Så er det stadig på sin plads at søge ændring af "sproget i skuret" så man ikker skræmer nye brugere væk.

Synes det er synd at vi mister Bygningskonstruktøren fordi vi godt kunne bruge lidt mere akademisk faglighed med håndværksmæssig baggrund herinde  - særlig i takt med at der kommer så mange nye regler og standarder man skal leve op til i byggeriet. 

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Tak Buller for dit indlæg. Der bliver jo aldrig en dialog om tonen her på forum, hvis man bare afviser det med "tøsefornærmet " tonen i skuret" eller "krænkelsesparat" Når jeg startede denne tråd var det jo netop for at få en dialog om hvordan vi tiltaler hinanden.  jeg synes osse at det er synd for forum at Martin forlader det men jeg kan godt forstå det.. 

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Kovas, du har helt misforstået det med 

kovas skrev den 10-08-2025 20:08:35

Tak Buller for dit indlæg. Der bliver jo aldrig en dialog om tonen her på forum, hvis man bare afviser det med "tøsefornærmet " tonen i skuret" eller "krænkelsesparat" Når jeg startede denne tråd var det jo netop for at få en dialog om hvordan vi tiltaler hinanden.  jeg synes osse at det er synd for forum at Martin forlader det men jeg kan godt forstå det.. 

Kovas, hvis du mener at dialogen forsvinder ved brug af ord som "tøsefornærmet", "tonen i skuret" eller "krænkelsesparat", tror jeg, du har misforstået ordet dialog. I mine øjne er det ord, der giver anledning til dialog på den måde, at bliver man fornærmet eller krænket kan spørge: Hvad mener du? Det er jo tit sproget i skuret. Man kan være uenig om en ting, men det kan føre til et nyt syn på en sag og måske en ny viden. Jeg kan så vælge at blive (tøse)fornærmet eller krænket. Jeg har så valg at overveje om modstanderen har ret, eller jeg bare fastholder min opfattelse.

Jeg har oplevet, at nogle kvinder hellere vil arbejde sammen med mænd end kvinder med den begrundelse, at blandt mænd får man et kontant svar og så er sagen afgjort (tonen i skuret), mens der blandt kvinder er sladren i krogene (krænkelser).
Kan du ikke forklare lidt mere om, hvad du havde forventet af dialogen om tonen på lav det selv?

fase
S. Fabrin skrev den 11-08-2025 13:00:24

Kovas, hvis du mener at dialogen forsvinder ved brug af ord som "tøsefornærmet", "tonen i skuret" eller "krænkelsesparat", tror jeg, du har misforstået ordet dialog. I mine øjne er det ord, der giver anledning til dialog på den måde, at bliver man fornærmet eller krænket kan spørge: Hvad mener du?).

Jeg tror såmænd i begge, Kovas og Fabrin, har ret.

Hvis én person bliver spurgt om vedkommende er ‘tøsefornærmet’ kan vedkommende reagere ved at stoppe dialogen. Måske fordi han/hun mener modparten har overskredet en ​tærskel.
En anden person har en anden tærskel for samme beslutning, og fortsætter dialogen. Skruer måske lidt op for argumentationerne.

Tærsklerne varierer givetvis afhængigt af personerne, emnerne m.m.m.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg ved ikke om det bliver opfattet forkert?eller om det mig der misforstår det.
Der er flere, ja faktisk en del der er utilfreds med måden at være på 🙂

Det handler ikke om fakta og om nået er rigtig eller forkert. Jeg kunne hurtigt finde frem til regler m.m. så det er ikke sp meget det.

Det er mere måden at behandle andre på, som der bliver skrevet om og skade trådene for at fremstå hævet over andre. Eller skrevet på en anden måde “ for egen vinding skyld” (Rantzau) Det giver sku ikke mening. Igen som buller beskriver.  I oplever det ikke rigtig på ​EL spørgsmål, for det oplever jeg ikke han kommentere ​på.? 

For mit eget vedkommende er jeg ikke tøse fornærmet og buller forklare det egentlig meget godt, nu hvor jeg ikke selv kan finde ud af det 🙂

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Så forsøger jeg én gang til velvidende at vores sædvanlige krænkelsesparate får åndenød af forargelse:

Faglighed er viden, forudsætninger og kompetencer som man besidder inden for et bestemt fag, fagområde, håndværk eller erhverv, hvor saglighed er at forholde sig til objektive og nøgterne kendsgerninger uden at inddrage uvedkommende personlige vurderinger, personlige interesser eller personlige præferencer.

Både Bygningsinspektøren og Buller27 forveksler faglighed med en saglig rådgivning - det kaldes lobbyisme når man præsenterer sig som fagperson for at fremme egne synspunkter.

Lobbyisme er forsøg på at påvirke beslutninger ud fra bestemte interesser eksempelvis via medier som Lav-det-selv.dk der retter sig til private boligejere og gør-det-selv folk.

Rantzau skrev den 11-08-2025 20:47:48

Så forsøger jeg én gang til velvidende at vores sædvanlige krænkelsesparate får åndenød af forargelse:

Faglighed er viden, forudsætninger og kompetencer som man besidder inden for et bestemt fag, fagområde, håndværk eller erhverv, hvor saglighed er at forholde sig til objektive og nøgterne kendsgerninger uden at inddrage uvedkommende personlige vurderinger, personlige interesser eller personlige præferencer.

Både Bygningsinspektøren og Buller27 forveksler faglighed med en saglig rådgivning - det kaldes lobbyisme når man præsenterer sig som fagperson for at fremme egne synspunkter.

Lobbyisme er forsøg på at påvirke beslutninger ud fra bestemte interesser eksempelvis via medier som Lav-det-selv.dk der retter sig til private boligejere og gør-det-selv folk.

Så du opføre dig på den måde som du gør, fordi du synes at vi skriver de ting vi gør for at fremme os selv og ikke fagligheden?

Hvordan kan du misforstå vores faglighed med “egen vinding skyld?

Mine kommentarer er tilpasset den jeg står overfor. Det hjælper jo ikke at jeg skriver teknisk sprog til nogen der så ikke vil kunne forstå det, bare for at det skal lyde mere fagligt🙂

Hvad har resten af brugerne så gjordt dig? Nu problemet jo ikke kun mig og buller 🙂

Det fremragende at du kan fremføre de problemer som vi oplever med dig og lige vende den om “ for egen vinding skyld” 🙂
Kun du så selv ikke lige gøre nået ved det, når du selv ved hvad fanden du har gang i? 🙂

Klassisk eksempel. Haha 😁👌

Du må gerne henvise til lobbyismen der er forgået? :) gerne andre tråde end klage vedr. jordopbygning 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også