Karaktermord er det ok her på siden?

Hej til Jer.
Er det i orden først at nedgøre en bruger uden sagligt indhold for til slut  at et begå et karaktermord på personen?

Både PVA lim og linoliekit opfylder kravene om vedhæftning, hygiejne og holdbarhed. Glem hvad buller har skrevet. Det er et førsteklasses tredjerangs goddag-mand-økseskaft svar. Spørgsmålet er ikke hvad der er pænt, men bedst egnet.

og glem alt om den screening buller snakker om , han har bare set sig blind på noget han har læst i billedbladet    

Følg bullers råd. Han eneste postulater er helt uden for skiven. Det minder mig om en debat om nautiske instrumenter, hvor knaldskallerne i timevis debatterede den magiske væske der kontrollerede kompasnålen.  
Det er ikke personligt, men når du giver råd der er helt på månen reagerer jeg.    

Det er rigtigt at jeg er grafiker, og du har tilsyneladende en lang videregående uddannelse i maling erhvervet på University of Google.                                                   

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Er det i orden først at nedgøre en... Vis hele indlægget
67 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bygningskonstruktør skrev den 11-08-2025 20:55:01

Rantzau skrev den 11-08-2025 20:47:48

Så forsøger jeg én gang til velvidende at vores sædvanlige krænkelsesparate får åndenød af forargelse:

Faglighed er viden, forudsætninger og kompetencer som man besidder inden for et bestemt fag, fagområde, håndværk eller erhverv, hvor saglighed er at forholde sig til objektive og nøgterne kendsgerninger uden at inddrage uvedkommende personlige vurderinger, personlige interesser eller personlige præferencer.

Både Bygningsinspektøren og Buller27 forveksler faglighed med en saglig rådgivning - det kaldes lobbyisme når man præsenterer sig som fagperson for at fremme egne synspunkter.

Lobbyisme er forsøg på at påvirke beslutninger ud fra bestemte interesser eksempelvis via medier som Lav-det-selv.dk der retter sig til private boligejere og gør-det-selv folk.

Så du opføre dig på den måde som du gør, fordi du synes at vi skriver de ting vi gør for at fremme os selv og ikke fagligheden?

Hvordan kan du misforstå vores faglighed med “egen vinding skyld?

Mine kommentarer er tilpasset den jeg står overfor. Det hjælper jo ikke at jeg skriver teknisk sprog til nogen der så ikke vil kunne forstå det, bare for at det skal lyde mere fagligt🙂

Hvad har resten af brugerne så gjordt dig? Nu problemet jo ikke kun mig og buller 🙂

Det fremragende at du kan fremføre de problemer som vi oplever med dig og lige vende den om “ for egen vinding skyld” 🙂
Kun du så selv ikke lige gøre nået ved det, når du selv ved hvad fanden du har gang i? 🙂

Klassisk eksempel. Haha 😁👌

Du må gerne henvise til lobbyismen der er forgået? :) gerne andre tråde end klage vedr. jordopbygning

Eller ligger problemet i at der er fagpersoner på en lav det selv hjemmeside? Vil meget gerne høre om hvilket problem du synes der er, siden du opføre dig som du gør eller du bare er sådan?

Behandel andre som du selv vil behandles, også foran skærmen 🙂💪

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Rantzau skrev den 11-08-2025 20:47:48

Så forsøger jeg én gang til velvidende at vores sædvanlige krænkelsesparate får åndenød af forargelse:

Faglighed er viden, forudsætninger og kompetencer som man besidder inden for et bestemt fag, fagområde, håndværk eller erhverv, hvor saglighed er at forholde sig til objektive og nøgterne kendsgerninger uden at inddrage uvedkommende personlige vurderinger, personlige interesser eller personlige præferencer.

Både Bygningsinspektøren og Buller27 forveksler faglighed med en saglig rådgivning - det kaldes lobbyisme når man præsenterer sig som fagperson for at fremme egne synspunkter.

Lobbyisme er forsøg på at påvirke beslutninger ud fra bestemte interesser eksempelvis via medier som Lav-det-selv.dk der retter sig til private boligejere og gør-det-selv folk.

Jeg tror de fleste af os forlængst har forstået forskellen på faglighed og saglighed og at der i dine indlæg for det meste(på nær nogle få) grundlæggnde mangler begge. Der er der vel ingen grund til at rode mere rundt i.

Men på hvilken måde lobbyerer jeg i stedet for at referere til lovgivning eller fagligt korrekt rådgivning? - for så skal jeg da være den første til at undskylde elelr uddybe.

Det er svært at kommentere på det når der ingen referencer er 

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
@ fabrin.
”Kovas, du har helt misforstået det med  ”
Det kan du jo ha lov til at mene, men det er jo bare en påstand, Så?
Så vidt jeg kan huske og har læst i denne tråd så er det jo ikke buller27 eller Martin som der har sagt at de var tøsefornærmede at de ikke tålte tonen i skuret eller at de var krænkelsesparate. Det er påstande som er er  rettet i mod dem. Og som jeg læser disse påstande så bliver de fremsat for at lukke munden på   dem som protestere over Rantzaus opførsel. Som jeg oplever det så er beskyldningen om at være krænkelsesparat det mest brugte ord for at nedgøre en som protestere mod eller sætter spørgsmål ved en talemåde, eller en eller andens  opførsel. Som regel fremsat for at undgå at tage op til overvejelse om der kunne være noget om kritikken.
Så derfor fastholder jeg at det er kontraproduktivt i en dialog at bruge disse ord mod mod modparten. Hvis jeg slår ordet dialog op så betyder det ”en samtale”  Jeg synes ikke at de nævnte ord bidrager til samtalen.
Jamme jeg forventede som sådan ikke noget særligt af en dialog her på LdS Jeg havde bare et personligt behov for at italesætte at jeg synes at i første omgang buller 27 blev nedgjort og urimeligt behandlet. Siden også Martin. 
Det er der så kommet en lang tråd ud af hvor jeg kan konkludere at Rantzau kan gøre som han vil uden at det får betydning for hans medlemskab her. Modsat hvis en eller anden kommer ind i en tråd  om sikkerhedssko som re reklame så er der kort proces for overtrædelse af  regelmmentet.  Når Rantzau overtræder § 1 ”man skal tale ordentligt til hinanden”  sker der intet. Men sådan var det også sidst han var i gang. Så det var sådan set forventet.
Du insistere på at man kan lære noget af dette? Jeg har indtil nu ikke forstået hvad  der kan læres af Rantzaus opførsel.
Jeg har lært meget bare i de sidste 10 år, men det er ikke fra Rantzau. Og jeg vil tro at op imod 95% af det jeg har lært er andre steder end på LDS.  Så jeg kan jo bare finde på noget andet at fordrive tiden med, hvis jeg bliver nok træt af tonen i skuret, der er nok af muligheder både i den virkelige verden og digitalt. 

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hvis der er nogle indlæg, du ikke kan lide så spring dem over, sværere er det ikke.
Jeg kan forstå, at du ikke er på facebook, for der skal du bare se negativt sprog, ofte frem ørt af svarere uden viden om det stillede spørgsmål.

fase
Kovas sagde: "jeg kan konkludere at Rantzau kan gøre som han vil"

Nej, det er bestemt ikke rigtigt! Det her har trukket ud fordi jeg var væk i de første lange tid af tråden....i dag jeg har lige slettet et åbenlyst reklameindlæg (som du henviser til) fra en nyoprettet bruger med samme emailadresse som dén side han reklamerede for. Den var rimelig nem/oplagt.

Sagen her synes jeg faktisk er sværere. Det er sådan set enkelt nok, at blokere en bruger. Og som jeg har skrevet er der kommet virkelig mange anmeldelser om Rantzau, og jeg har påpeget at tonen skal forbedres. Dét der gør det lidt sværere er, at der også er godt indhold i mellem som bidrager positivt. Så jeg håber da, at Rantzau tager det til sig og modererer sin stil fremadrettet.

Fortsætter det, er det selvfølgelig en anden situation, men jeg synes at der skal være plads til en chance til.

Mvh. AllanE
Annonce
S. Fabrin skrev den 12-08-2025 15:09:02

Hvis der er nogle indlæg, du ikke kan lide så spring dem over, sværere er det ikke.
Jeg kan forstå, at du ikke er på facebook, for der skal du bare se negativt sprog, ofte frem ørt af svarere uden viden om det stillede spørgsmål.

Det  her er det dårligste råd jeg hidtil har fået. Hvis man skal til at sortere i hvem man kan læse så synes jeg at det er en faliterklæring for LDS Og hvordan ved man om et indlæg ikke kan lides før det er læst?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
@ Allan jeg synes stadig at vi mangler en form for for dementi af de 4 påstande Rantzau kom med, om buller27, i starten af denne tråd.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også