Karaktermord er det ok her på siden?

Hej til Jer.
Er det i orden først at nedgøre en bruger uden sagligt indhold for til slut  at et begå et karaktermord på personen?

Både PVA lim og linoliekit opfylder kravene om vedhæftning, hygiejne og holdbarhed. Glem hvad buller har skrevet. Det er et førsteklasses tredjerangs goddag-mand-økseskaft svar. Spørgsmålet er ikke hvad der er pænt, men bedst egnet.

og glem alt om den screening buller snakker om , han har bare set sig blind på noget han har læst i billedbladet    

Følg bullers råd. Han eneste postulater er helt uden for skiven. Det minder mig om en debat om nautiske instrumenter, hvor knaldskallerne i timevis debatterede den magiske væske der kontrollerede kompasnålen.  
Det er ikke personligt, men når du giver råd der er helt på månen reagerer jeg.    

Det er rigtigt at jeg er grafiker, og du har tilsyneladende en lang videregående uddannelse i maling erhvervet på University of Google.                                                   

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
67 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt kort NEJ
Jeg er stort set aldrig enig i noget buller skriver, men hvem er det han/hun har myrdet og hvor?
De relativt kedelige emner der har været de sidste par dage kan jeg ikke se noget der skulle kunne tages personligt. 

Selvbygger med stort S. 
Jeg troede at det var ret åbenlyst ar det var buller som karakter der bliver myrdet. Men det kommer ikke bag på mig at du bagatellirsere det. Det er mobberens mest brugte forsvar " ar det er jo ingen ting" bare nogle kedelige emner som ikke kan tages personligt. Det har absolut intet med bullers meninger at gøre, men på hvilken måde man skriver til manden. Og agumentere   for sine egne synspunkter.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Helt klart ja:

1: Når pågældende er kendt for at manipulerer med fakta for at få en bid af kagen.
2: Når pågældende er kendt for copy paste uden kildekritik for egen vindings skyld.
3: Når pågældende er kendt blandt seriøse håndværkeres der fordyrer/forsinker deres arbejde.
4: Når pågældende er en snylter der intet positivt bidrager til dette forums spørgere.

Vi har oplevet forskellige snedige forsøg på at omgå LDS restriktive forbud mod reklamer. Pågældendes krumspring er bare seneste forsøg.
Nej, det er ikke i orden og et brud på ordensreglerne. Kan kun opfordre til at man bruger anmeld-knappen, når man støder på den slags, så administrator kan gøre noget ved det.
Annonce
Det er klassisk for Rantzau at opføre sig på den måde. Det gjorde han også meget af tilbage hvor jeg var aktiv en del af årene 2017-2020. ​🙂

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Er vi ved at blive lidt nærtagende. Hvis der er nogle indlæg, hvor man ikke er enig med den, der har skrevet det, så spring det over. Endelig er der jo også det, at man kunne lære noget, selvom man ikke er enig i første omgang.

fase
Rantzau skrev den 13-07-2025 20:38:54

Helt klart ja:

1: Når pågældende er kendt for at manipulerer med fakta for at få en bid af kagen.
2: Når pågældende er kendt for copy paste uden kildekritik for egen vindings skyld.
3: Når pågældende er kendt blandt seriøse håndværkeres der fordyrer/forsinker deres arbejde.
4: Når pågældende er en snylter der intet positivt bidrager til dette forums spørgere.

Vi har oplevet forskellige snedige forsøg på at omgå LDS restriktive forbud mod reklamer. Pågældendes krumspring er bare seneste forsøg.

Det er voldsomme påstande, der da vist kræver underbyggelse!  

S. Fabrin skrev den 13-07-2025 22:45:06

Er vi ved at blive lidt nærtagende. Hvis der er nogle indlæg, hvor man ikke er enig med den, der har skrevet det, så spring det over. Endelig er der jo også det, at man kunne lære noget, selvom man ikke er enig i første omgang.

Præcis. Jeg kan - og forhåbentligt også andre - lære en masse af erfarne folk herinde. Jeg ved eksempelvis utrolig meget om hvad man må og skal efter forordnigner, bekendtgørelser og mynidgheders fortolkninger - men knap så meget om hvad håndværkere in-situ så ender med at gøre fori det kan være svært at følge alt 100% af tiden. Men det erfarer jeg løbende gennem arbejde og diskussion med tilsynsmyndigheder og DS. Det er selvfølgelig frusterende at man implementerer ny lovgivning og standarder som så bare ikke bliver fulgt. For at SIK og MST så nogle måneder senere må udpensle dem mm. Der er også et helt marked i at rådgive erhvervsdrivende om, hvordan de skal tolke den nye lovgivning (både mht lovens ord og lovens bogstav).

Når det kommer til at beskytte menneskers og specielt børns helbred så holder jeg måske en rimelig stram linje mht anbefalinger mm. Fordi vi specielt i DK har fejlet grumt på flere parametre.

Nærtagende bliver jeg personlig ikke selv. Men det bør altid være sagen og fagligheden - og ikke personen der angribes. Bølgerne kan selvfølgelig gå lidt højt engang imellem.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Det beklager jeg Buller. Jeg burde have udtrykt mig noget mere nuanceret. Fagligheden tager vi så løbende.
Der er yderligere 57 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også