GSH skrev den 28-06-2025 08:52:53
For at kunne få et kompetent svar mangler du at skitserer naboens situationsplan, i forhold til din?
Ligeledes hvad siger byggetilladelsen?
Ved mangelfuld info eksploderer dine svar, du får, i alle verdenshjørner
Tak, jeg oprettede jo denne tråd for "blot" at få vejledning/råd til hvordan jeg kunne udføre væggen uden adgang til bagsiden, men den har jo taget en drejning i forbindelse med at jeg er blevet opmærksom på at væggen muligvis skal være en brandvæg.
Byggetilladelsen siger ikke meget mere end at:
Tilladelsen er givet på baggrund af:
• Seneste modtaget ansøgningsmateriale pr. 10-06-2025
• Bygningen er indplaceret som konstruktionsklasse 1 (KK1), jf. BR18 § 489.
• Bygningen er indplaceret som brandklasse 1 (BK1), jf. BR18 § 493.
• Redegørelse for indsatstaktiske forhold.
• Erklæring om tekniske forhold i byggeriet.
• Relevant tegningsmateriale.
• BBR-oplysninger.
og
Arbejdet skal udføres i overensstemmelse med det ansøgningsmateriale, der ligger til grund for byggetilladelsen.
Det er en forudsætning, at byggearbejdet overholder BR18, medmindre der er søgt og opnået en dispensation i denne eller en særskilt tilladelse.
Det er en forudsætning, at byggearbejdet overholder bestemmelserne i lokalplan nr. 320.3, Solrød, Ejegårds Alle og Tofterne, medmindre der er søgt og opnået en dispensation i denne eller en særskilt tilladelse
Der er ikke nogen begrænsninger i lokalplanen andet end, der er en byggelinie 10m fra vejmidte Der må ikke foretages ændringer i forhold til det godkendte projekt uden tilladelse fra kommunen, jf. BR18 § 37, stk. 2 og 3.