GSH skrev den 05-07-2025 14:41:44
Det undre mig at en Bygningskonstruktør ikke kan forstå beregningen af bebyggede areal.
Bebyggede areal, er alt andet lige, altid mindre end boligareal.
For at skære det ud i pap, for Hr. Bygningskonstruktør:
Som også tidligere skrevet, endda flere gange, tager jeg udgangspunkt i OIS.dk og Trådstarters Plantegning.
De 110 m2 står øverst i OIS.dk.
Når man åbner "selve BBR'en" i OIS siger den, Bygning 1 = 79 m2 og Bygning 2 = 22 m2, så kommer det nye skur på 9 m2, som endnu ikke er sat ind i selve BBR. Det giver, sågar i hovedregning, ialt 110 m2
Hvis Hr. Bygningskonstruktør havde læst Trådstarters Plantegning, så havde han set at Trådstarter selv har anført sin adresse, i vedhæftet Plantegning.
At du tillader dig, at begynde så småt at gøre det personligt giver dig ikke mere ret.
De 110 m² du referere til er GRUNDENS bebyggede areal og ikke det "bebyggede areal" så det er her det går galt med din formulering, så jeg med. Det vil i sidste ende skabe forvirring
1) "grundens bebyggede areal" er en samlet OPLYSNING om bygninger på grundet som ikke har nået med BBR at gøre, men en kvalitetssikring for at man har det hele med, dog er denne oplysning ikke helt retvisende stadig, da den ikke tager overdækkede arealer med som er tilhørende til en bygning. så man kan ikke rigtig bruge tallet til BBR eller en evt. bebyggelsesprocent.
Den gældende BBR er den du udskriver som hedder "BBR-meddelelse"
Her fremgår de 110 m² ikke, da dette ikke er en oplysningspligt eller en del af BBR.
Bebyggede areal (For BBR) gælder alene for hovedbygnings fodaftryk (beboelse) og indbyggede sekundær bebyggelse som er under samme tag. sekundær bebyggelse i alt almindelighed skal herfor ikke medtages.
Du har helt ret i at "Bebyggede areal" altid vil være mindre eller lig med boligarealet. Fejlen er at du henføre de 110 m² som "bebyggede areal"
"grundens bebyggede areal" som du oplyser til 110 m² og kalder bebyggede areal og skriver om jeg ikke forstår og belærer mig om som "bebyggede areal " vil altid være lig med eller over boligarealet, da den tæller alle bygninger med på grunden.
SÅ jeg forstår ganske vist hvad det handler om.
Og så synes jeg mudderkastet bør stoppe, da det er tråd starter der skal hjælpes, så det ikke bliver forvirrende med misinformation.
Ift. adressen så beskriver han vej og hus nr. som findes flere steder i landet. han har selvfølgelig beskrevet matrikelnummeret. men det er ikke mange som kan finde ud af søge dette frem til en adresse uden af have kendskab til metoderne som mit erhverv. og som også højest sandsynligt er dit erhverv.
men jeg tænker at det er trådstarter der bestemmer om hans adresse skal udgivet direkte til offentlig skue.
@HypeTaxx
Jeg beklager dette mudderkast. og besvare kun nu hvis du har spørgsmål eller der skabes misinformation