Ny chokmåling:

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook afslører, at op mod en halv million danskere har større medicinfaglig indsigt end eksperterne i Sundhedsstyrelsen, som nu overvejer massefyringer.

Den nye undersøgelse, som viser, at et stort flertal af danskere på sociale medier er langt klogere på coronavirussen end Sundhedsstyrelsens eksperter, sender chokbølger gennem styrelsen:

“Vi er dybt rystede. Vi har et utal af læger, der enten har en ph.d. eller doktorgrad i virussygdomme og epidemiologi. Tilsammen repræsenterer vores eksperter over 600 års forskning inden for smittespredning, og alligevel må vi se os overhalet indenom af så mange helt almindelige danskere,” udtaler direktør for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm.

Klejnsmed J. Johannesson fra Tilst ved Aarhus er en af de mange danskere, der på Facebook har analyseret de foreliggende fakta:

"Hvis Sundhedsstyrelsen var i stand til at læse tal og se nøgternt på tingene som jeg, ville de ikke ænse denne virus på nuværende tidspunkt. Så længe man ikke møder nogen fra Kina eller Italien, kan jeg ikke se problemet, og det gør jeg stort set aldrig,” forklarer han på Facebook.

Susse Abelonesen fra Tårnby, der netop har deltaget i det store hesteshow i Herning med sin treårige sortbrogede hingst Freddy, skriver i en kommentar på samme medie, at aflysning af arrangementer med over 1000 deltagere er en klar overreaktion.

"Det er totalt massehysteri, kom videre i livet. Og op i røven med den åndssvage virus. Hvis det ikke er en virussygdom vi skal dø af, så er der andre 1000 ting, vi skal dø af. Jeg giver ikke fem flade ører, endsige en hel Corona, for det pis.

En lignende vurdering kommer fra førende fremtidsforsker Anne Skare Nielsen.

“Jeg har for nogle år siden taget et førstehjælpskursus hos AOF, hvor vi lærte at se rationelt på tingene. For mig at se er det ude af proportioner at aflyse alle store arrangementer og begynde at lave regler for kindkys og kram. Det er altså meget godt engang imellem at ringe til virkeligheden. Min fremtidsforskning peger på, at vi alligevel alle bliver smittet, så vi kan lige så godt blive det først som sidst".

Efter den chokerende måling planlægger Sundhedsstyrelsen nu massefyringer af eksperter. De skal erstattes af en telefonsvarer, hvor alle indsigtsfulde danskere kan indtelefonere deres analyser, så regeringen kan trække på den bedste viden på området.

(sakset fra rokokoposten)

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook... Vis hele indlægget
100 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er faktisk vigtigt for at forstå hvordan vaccine fungerer.
Rantzau skrev den 16-02-2022 23:35:07

Det er faktisk vigtigt for at forstå hvordan vaccine fungerer.

Ja, for fagpersonale.

For andre er det vigtigt at beslutte om man tror på andres faglige viden og råd. Gør man ikke det, skal man efter min mening klart give udtryk for denne beslutning, og så ikke belaste resten af samfundet grundet i denne beslutning!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Faktisk spændende læsning som jo fint ridser op hvordan vi mennesker reagere på noget nyt og ukendt.
Bare lidt info.
Selv er jeg ikke vaccineret og grunden var, at da vaccinen blev frigivet, var det uden risiko for firmaet, da den blev nød godkendt (ikke dermed sagt den var farlig). Og jeg havde det sådan, at hvis firmaet bagved gerne vil tjene penge, så må de også stå inde for risikoen. 
Nå men efterfølgende så syntes jeg bare ikke deres argumenter længere kunne påvises. Her tænker jeg på, at vi skulle have to stik og så kunne vi ikke smitte hinanden. Så blev det ændret til, at vi godt kunne smitte hinanden, men det blev ikke så slemt. Siden hen skulle der gives 3 stik osv.
Enig i de andre påstande, at fordi man kender nogen som det gik godt / skidt for, så kan det ikke bruges til generalisering. Det kan dog bruges til en egens beslutning.
Undring.
Dengang vaccinen kom og det blev kommunikeret at vi skulle passe på vores sundhedsvæsen så oplevede jeg flere der var meget påtrængende med at fortælle andre at de nu skulle tage de stik. Men selvsamme personer havde en livsstil som belastede sundhedsvæsenet på andre punkter og punkter de ikke ønskede at forbedre.
Jeg mener. hvor mange vil gå over til overvægtige personer og sige, du burde spise sundere?
Fortælle kollegaer at de burde overholde færdselsloven (den er ikke en vejledning som visse tænker) og ikke bifalde at når har du fået installeret den nye Dims så du kan holde øje med hvor der er fart kontrol?
Fortælle andre at skru ned for stressen og husk din søvn osv osv.
Men med vaccinen så blev det nærmest legalt at fortælle andre hvad de skulle.
Firmaer skulle spørge omkring medarbejders vaccine status. Hør, hvad blev der af GDPR reglerne??

Nå men det ligner nu at det hele er ved gå over i normal influenza og så har vi jo bare lært noget nyt.
Har selv lige været igennem Corona og her har det bare været en lidt større forkølelse så intet problem for mig ;o)

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Du blander tingene Mads:

Ang. Bare lidt info:
Corona Vaccinen blev ikke nødgodtkendt i Danmark, og de sædvanlige procedurer angående patientrettigheder var ikke suspenderet, men blev prioriteret grundet de dystre udsigter i begyndelsen af pandemien.

At retningslinjerne løbende blev ændret var en logisk konsekvens af at forskerne blev klogere og virussen muterede. Det har Allan Randrup Thomsen grundigt redegjort for løbende i hele perioden.

Ang. Undren:
Sundhedsvæsenet fokuserede udelukkende på smittespredning og inddæmning af Corona virus. Hverken overvægt, overtrædelse af færdselsloven eller stress blev nævnt med en eneste ord.

Eksemplerne du nævner var udtalelser af ignoranterne på diverse medier. At flere politikere samtidig afslørede sig som ignoranter var nok ikke tilsigtet, men lærerrigt.   
Rantzau skrev den 20-02-2022 20:34:41

Ang. Bare lidt info:
Corona Vaccinen blev ikke nødgodtkendt i Danmark
Okay det burde så stå betinget godkendt. 
Men ikke det samme som en normal fuld godkendelse. 😉.

Annonce
Er usikker på hvad forskellen er på “betinget godkendt”, og “fuldt godkendt”, men med en vedlagt indlægsseddel der beskriver mulige mere eller mindre grimme negative effekter af indtagelse.

PS Er det dig der har overtaget det gamle Mejeriernes og Landbrugets Ulykkesforsikring 😜?

Jo - vaccinen var fuldt godkendt da den endelig kom til Danmark. Forskellen var bl.a. at EU kastede store summer i forskningen. Betingelsen var, at data skulle deles. Derfor blev vaccinen udviklet på rekordtid.

Dette har Allan Randrup Thomsen også gentagne gange forklaret, men det er naturligvis vanskeligere at forholde sig til, end hvad en pensioneret egern inseminør lægger på de asociale medier.    
Elsker vendingen pensioneret egern inseminør

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Rantzau skrev den 20-02-2022 21:48:41

Jo - vaccinen var fuldt godkendt da den endelig kom til Danmark. 

Bare pudsigt at EUs  / lægemiddelstyrelsens hjemmeside siger den blev betinget godkendt og deraf "godkendt til brug i Danmark". Ikke det samme som at sige den er godkendt fuldt ud. 😉

@MLU “Selv er jeg ikke vaccineret og grunden var, at da vaccinen blev frigivet, var det uden risiko for firmaet, da den blev nød godkendt (ikke dermed sagt den var farlig). Og jeg havde det sådan, at hvis firmaet bagved gerne vil tjene penge, så må de også stå inde for risikoen”.
Din begrundelse for ikke at blive vaccineret lyder som noget med økonomi, bare ikke din egen. Der må være en anden mere betydningsfuld grund, må vi høre den?

Der er yderligere 60 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis