Ny chokmåling:

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook afslører, at op mod en halv million danskere har større medicinfaglig indsigt end eksperterne i Sundhedsstyrelsen, som nu overvejer massefyringer.

Den nye undersøgelse, som viser, at et stort flertal af danskere på sociale medier er langt klogere på coronavirussen end Sundhedsstyrelsens eksperter, sender chokbølger gennem styrelsen:

“Vi er dybt rystede. Vi har et utal af læger, der enten har en ph.d. eller doktorgrad i virussygdomme og epidemiologi. Tilsammen repræsenterer vores eksperter over 600 års forskning inden for smittespredning, og alligevel må vi se os overhalet indenom af så mange helt almindelige danskere,” udtaler direktør for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm.

Klejnsmed J. Johannesson fra Tilst ved Aarhus er en af de mange danskere, der på Facebook har analyseret de foreliggende fakta:

"Hvis Sundhedsstyrelsen var i stand til at læse tal og se nøgternt på tingene som jeg, ville de ikke ænse denne virus på nuværende tidspunkt. Så længe man ikke møder nogen fra Kina eller Italien, kan jeg ikke se problemet, og det gør jeg stort set aldrig,” forklarer han på Facebook.

Susse Abelonesen fra Tårnby, der netop har deltaget i det store hesteshow i Herning med sin treårige sortbrogede hingst Freddy, skriver i en kommentar på samme medie, at aflysning af arrangementer med over 1000 deltagere er en klar overreaktion.

"Det er totalt massehysteri, kom videre i livet. Og op i røven med den åndssvage virus. Hvis det ikke er en virussygdom vi skal dø af, så er der andre 1000 ting, vi skal dø af. Jeg giver ikke fem flade ører, endsige en hel Corona, for det pis.

En lignende vurdering kommer fra førende fremtidsforsker Anne Skare Nielsen.

“Jeg har for nogle år siden taget et førstehjælpskursus hos AOF, hvor vi lærte at se rationelt på tingene. For mig at se er det ude af proportioner at aflyse alle store arrangementer og begynde at lave regler for kindkys og kram. Det er altså meget godt engang imellem at ringe til virkeligheden. Min fremtidsforskning peger på, at vi alligevel alle bliver smittet, så vi kan lige så godt blive det først som sidst".

Efter den chokerende måling planlægger Sundhedsstyrelsen nu massefyringer af eksperter. De skal erstattes af en telefonsvarer, hvor alle indsigtsfulde danskere kan indtelefonere deres analyser, så regeringen kan trække på den bedste viden på området.

(sakset fra rokokoposten)

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook... Vis hele indlægget
100 svar
 Følg tråden
Der er 90 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 06-03-2022 20:22:15

Der har fra dag 1. været tale om et tilbud at modtage vaccinen da den blev frigivet - 

Enhver havde fra dag 1. retten til at sige nej tak til tilbuddet om vaccine uden af at begrunde hvorfor. 

Lige præcis. Hvorfor er du så efter dem der har fravalgt den? 🤔 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Gad vide hvis kun 20 % havde valgt at blive vaccineret
Ja så havde vi igennem 2021 haft mange flere indlagte og døde. Den mildere variant som først blev offentliggjort fra Sydafrika kom jo først sent i 2021. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
"Gad vide hvis kun 20 % havde valgt at blive vaccineret"

Godt spørgsmål. Smittetallet for Covid-19 blev på et tidspunkt beregnet til 1.3. Smittetrykket for den Sorte Død er også beregnet til 1.3 afhængig af hvilke kilder man benytter.

Både hygiejne og sundhedstilstand blandt befolkningen er i dag betydelig højere, så det er ikke muligt at drage sammenligninger. Eneste lighed var, at man på et tidspunkt ikke havde vaccine til Covis-19, men erfaringerne med den Sorte Død er de samme - det gælder om at isolerer de syge.

Arkiverne i Venedig er meget detaljerede om forebyggelse af den Sorte Død hvor karantæne og isolation var den eneste mulighed der var til rådighed.

For at give en ide om hvor effektiv vaccine er, kan blot nævnes MRF vaccine, hvor smittetrykket for mæslinger ca. 19.

Vaccine er ikke bare vaccine. Nogle giver livsvarig immunitet, hvor andre har tidsbegrænset eller ring beskyttelse. Det sidste er gældende for Coronavirus. 

At vacciner er frivilligt er nu lidt en sandhed med modifikationer - for alternativet kan være en fyreseddel hvis man ikke lader sig vaccinere inden for flere brancher.    
Frank Chr. skrev den 06-03-2022 23:49:37

At vacciner er frivilligt er nu lidt en sandhed med modifikationer - for alternativet kan være en fyreseddel hvis man ikke lader sig vaccinere inden for flere brancher.    

Ja men det det er arbejdsgivers ret at bestemme på sin virksomhed. Der er også mange andre regler man må overholde på en arbejdsplads hvis man ønsker at være ansat. 

Annonce
Ang. "Gad vide hvis kun 20 % havde valgt at blive vaccineret"
Jeg mente nu også om regeringen så havde været mindre lempelig med vaccinationsfrivilligheden?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 06-03-2022 20:44:21

Apropos tilbud eller presse til at blive vaccineret.
Gad vist hvad der var sket hvis f.eks. kun tyve pct. af befolkningen havde valgt at blive vaccineret?

Tjae det kan alle jo kun gisne om, ingen ved det. Ligesom hvordan var det gået hvis kun dem over 65 år og andre med nedsat immumforsvar havde fået vaccinen? 

ev elmand skrev den 05-03-2022 23:04:40

Du skal ikke mistolke videre på min forklaring, i din egen kontekst. Det har ikke noget med min familie at gøre alene, vi er blot en del af ca. 85 % af den voksne befolkning.
Jeg mener som det også fremgår at det er essentiel at vaccinen blev opfundet hurtig, Godkendt ( midlertidig eller hvad du kalder det) hurtig 
OG at den er modtaget af en stor procentdel af den Europæiske befolkning herunder at der i DK  er så stor en procentdel der er vaccineret. 
Så blev der også plads til de få der af mange årsager ikke vil modtage den. 

Var det fordi jeg skrev det mest rigtige for jer og din familie, at du skriver med stort? Men fair nok. 

Nu er det ikke mig der kalder det betinget godkendt, men EU   
Men ja, vi kører i ring og dine synspunkter har jeg forklaret min holdning til.

@ MLU  Ang. " Var det fordi jeg skrev det mest rigtige for jer og din familie, at du skriver med stort?"
At skrive med stort anses vist at være lig at råbe.
Han skrev med halvfed hvilket anvendes til at fremhæve 😀

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis