Ny chokmåling:

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook afslører, at op mod en halv million danskere har større medicinfaglig indsigt end eksperterne i Sundhedsstyrelsen, som nu overvejer massefyringer.

Den nye undersøgelse, som viser, at et stort flertal af danskere på sociale medier er langt klogere på coronavirussen end Sundhedsstyrelsens eksperter, sender chokbølger gennem styrelsen:

“Vi er dybt rystede. Vi har et utal af læger, der enten har en ph.d. eller doktorgrad i virussygdomme og epidemiologi. Tilsammen repræsenterer vores eksperter over 600 års forskning inden for smittespredning, og alligevel må vi se os overhalet indenom af så mange helt almindelige danskere,” udtaler direktør for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm.

Klejnsmed J. Johannesson fra Tilst ved Aarhus er en af de mange danskere, der på Facebook har analyseret de foreliggende fakta:

"Hvis Sundhedsstyrelsen var i stand til at læse tal og se nøgternt på tingene som jeg, ville de ikke ænse denne virus på nuværende tidspunkt. Så længe man ikke møder nogen fra Kina eller Italien, kan jeg ikke se problemet, og det gør jeg stort set aldrig,” forklarer han på Facebook.

Susse Abelonesen fra Tårnby, der netop har deltaget i det store hesteshow i Herning med sin treårige sortbrogede hingst Freddy, skriver i en kommentar på samme medie, at aflysning af arrangementer med over 1000 deltagere er en klar overreaktion.

"Det er totalt massehysteri, kom videre i livet. Og op i røven med den åndssvage virus. Hvis det ikke er en virussygdom vi skal dø af, så er der andre 1000 ting, vi skal dø af. Jeg giver ikke fem flade ører, endsige en hel Corona, for det pis.

En lignende vurdering kommer fra førende fremtidsforsker Anne Skare Nielsen.

“Jeg har for nogle år siden taget et førstehjælpskursus hos AOF, hvor vi lærte at se rationelt på tingene. For mig at se er det ude af proportioner at aflyse alle store arrangementer og begynde at lave regler for kindkys og kram. Det er altså meget godt engang imellem at ringe til virkeligheden. Min fremtidsforskning peger på, at vi alligevel alle bliver smittet, så vi kan lige så godt blive det først som sidst".

Efter den chokerende måling planlægger Sundhedsstyrelsen nu massefyringer af eksperter. De skal erstattes af en telefonsvarer, hvor alle indsigtsfulde danskere kan indtelefonere deres analyser, så regeringen kan trække på den bedste viden på området.

(sakset fra rokokoposten)

100 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grineren
Sakset fra Rokoko postens egen præsentation
RokokoPosten er et satirisk nyhedsmedie, der blev stiftet som en non-profit webavis med falske nyheder i september 2010
Hende fremtids forskeren  Anne Skare Nielsen er da vist den af ovenstående som her på det sidste får mere ret end satire bladet formentlig selv har anet. Jeg tænker kun på sidste sætning. 
Heste showet i marts 2020 blev netop ikke aflyst hvilket gav Herning messecenter mange tæv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Sundhedsstyrelsen behøver ingen gang en telefonsvarer, så den sparer vi også væk. Rådgivningen kan trykt overlades til rådgiverne på Facebook. I øvrigt er Rokokoposten ustyrlig morsom at læse. Ting har godt af at blive vendt på hovedet engang i mellem.   

fase
Husk lige på, at der ligger flere forhold bag alt dette. Hvad har "eksperterne" fået ordre på at sige? Hvilke belønninger venter der "eksperterne"? (Gynækologen Brostrøm har allerede fået tildelt en meget vellønnet tjans i WHO hos sin kommunistven sudaneresen uden lægeudd.)  Det er ikke altid belønninger, men derimod hårde straffe, der lurer for ikke at følge vor Store Moders ordrer. Mange har allerede mistet indtægt og ære ved at påpege åbenbare fejl ved de officielle vedtagelser, ofte vedtaget af ikkelægefaglige politikere og embedsfolk af primært rød observans.
Nå, jeg skal nok stoppe nu, men blot opfordre til, at man får opbygget et solidt immunforsvar.

Med venlig hilsen
ktm

Der er altid god og "saglig" læsning i Rokokoposten.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
"Nå, jeg skal nok stoppe nu, men blot opfordre til, at man får opbygget et solidt immunforsvar".

Ktm: Man skal aldrig underkende værdien at at have opbygget et solidt immunforsvar mod djøff'ere og skrankepaver.   
Annonce
…. og sommetider giver det mening at beskæftige sig med noget man ved en masse om, og så lade andre om det de ved mere om end en selv.
Det vil også ofte afføde mere ros :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg er lige nu ved at opbygge ekstra immunitet. Selv efter 3 stik så bider Omikron nu på både min hustru og jeg. Jeg følger alle gode råd inkl.. den fra den hvide russiske præsident om at det kan tages væk med spiritus. 
Lige nu forsøger jeg med en 14 års  Scotch Whisky Single cask Claxtons. Den er på 58.2 Vol % Bare for at være sikker på  at det virker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
"Eks-eksperter" Personligt går jeg langt uden om det "lorte-juice" har set tilstrækkeligt hvad det kan medføre af bivirkninger. Jeps, jeg er ikke vaccineret, og bliver det heller aldrig (ikke 10 vilde heste kan tvinge mig..) Har jeg været smittet.. jeg tror det ikke.. i hvert fald har jeg ikke mærket til det mindste.. selv om jeg har færdes blandt familiemedlemmer mens de har haft corona - senest begge mine børnebørn, hvis skole pt. har lukket ned da stort set alle lærerne er smittet.
Frank Chr. skrev den 14-02-2022 19:06:30

"Eks-eksperter" Personligt går jeg langt uden om det "lorte-juice" har set tilstrækkeligt hvad det kan medføre af bivirkninger. Jeps, jeg er ikke vaccineret, og bliver det heller aldrig (ikke 10 vilde heste kan tvinge mig..) Har jeg været smittet.. jeg tror det ikke.. i hvert fald har jeg ikke mærket til det mindste.. selv om jeg har færdes blandt familiemedlemmer mens de har haft corona - senest begge mine børnebørn, hvis skole pt. har lukket ned da stort set alle lærerne er smittet.

Du er da vist hvad der omtales som alternativ klog!!!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 14-02-2022 22:50:09

Frank Chr. skrev den 14-02-2022 19:06:30

Du er da vist hvad der omtales som alternativ klog!!!

Nå så det mener du.. men ved du hvad, jeg har valgt og bruge min egen sunde fornuft.. og jeg vil ikke ligge under for nogen, der mener og have mere ret til at bestemme og dunke andre oven i hovedet - blot fordi "de" har valgt at få stikket. Og det har intet og gøre med at være mere klog end andre.. Undrer det dig overhoved ikke at vi pt. dagligt har mellem 35 - 50.000 smittet, trods det at 80% af befolkninger er vaccineret.

Der er yderligere 90 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis