Ny chokmåling:

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook afslører, at op mod en halv million danskere har større medicinfaglig indsigt end eksperterne i Sundhedsstyrelsen, som nu overvejer massefyringer.

Den nye undersøgelse, som viser, at et stort flertal af danskere på sociale medier er langt klogere på coronavirussen end Sundhedsstyrelsens eksperter, sender chokbølger gennem styrelsen:

“Vi er dybt rystede. Vi har et utal af læger, der enten har en ph.d. eller doktorgrad i virussygdomme og epidemiologi. Tilsammen repræsenterer vores eksperter over 600 års forskning inden for smittespredning, og alligevel må vi se os overhalet indenom af så mange helt almindelige danskere,” udtaler direktør for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm.

Klejnsmed J. Johannesson fra Tilst ved Aarhus er en af de mange danskere, der på Facebook har analyseret de foreliggende fakta:

"Hvis Sundhedsstyrelsen var i stand til at læse tal og se nøgternt på tingene som jeg, ville de ikke ænse denne virus på nuværende tidspunkt. Så længe man ikke møder nogen fra Kina eller Italien, kan jeg ikke se problemet, og det gør jeg stort set aldrig,” forklarer han på Facebook.

Susse Abelonesen fra Tårnby, der netop har deltaget i det store hesteshow i Herning med sin treårige sortbrogede hingst Freddy, skriver i en kommentar på samme medie, at aflysning af arrangementer med over 1000 deltagere er en klar overreaktion.

"Det er totalt massehysteri, kom videre i livet. Og op i røven med den åndssvage virus. Hvis det ikke er en virussygdom vi skal dø af, så er der andre 1000 ting, vi skal dø af. Jeg giver ikke fem flade ører, endsige en hel Corona, for det pis.

En lignende vurdering kommer fra førende fremtidsforsker Anne Skare Nielsen.

“Jeg har for nogle år siden taget et førstehjælpskursus hos AOF, hvor vi lærte at se rationelt på tingene. For mig at se er det ude af proportioner at aflyse alle store arrangementer og begynde at lave regler for kindkys og kram. Det er altså meget godt engang imellem at ringe til virkeligheden. Min fremtidsforskning peger på, at vi alligevel alle bliver smittet, så vi kan lige så godt blive det først som sidst".

Efter den chokerende måling planlægger Sundhedsstyrelsen nu massefyringer af eksperter. De skal erstattes af en telefonsvarer, hvor alle indsigtsfulde danskere kan indtelefonere deres analyser, så regeringen kan trække på den bedste viden på området.

(sakset fra rokokoposten)

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook... Vis hele indlægget
100 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr. skrev den 15-02-2022 18:01:37

johnm skrev den 15-02-2022 16:36:52

Frank Chr. skrev den 15-02-2022 15:12:49

johnm skrev den 15-02-2022 14:32:46

Frank Chr. skrev den 15-02-2022 14:02:46

Johnm -  "Vi tager lige den her igen."

Her lige præcis et eksempel på hvad jeg mener..    

Ja men det gør sig vel gældende begge veje?

😃

Hmm.. det er jeg ikke helt enig i - selv om det siges at et flertal altid har ret. Til gengæld kan man ikke klandre et mindretal for hvad flertallet beslutter er rigtigt.   

Vi prøver lige igen i dit eget sprog, jeg må ikke dunke dig i hovedet , men du må gerne dunke mig ? 😉

Så bør du læse hvad jeg skriver en gang til - jeg dunker bestemt ingen oven i hovedet.. folk kan for min skyld vælge lige præcis hvad de vil.. når bare de ikke forsøger at påtvinge mig deres valg.   

Ingen prøver at påtvinge dig deres valg… Men de driller dig med dit valg, da det efter deres mening er foretaget på et gyngende grundlag. Hvilket jeg iøvrigt også mener det er.

Du nævner at du kender mange der har haft alskens bivirkninger..  På samme facon kender jeg kun folk der har haft ingen eller få bivirkninger. Det hedder anekdotisk bevisførelse og er ikke brugbart i et større billede (f.eks den klassiske “min bedstefar røg som en skorsten og blev 95”).
Vaccine er ikke et ydre skjold der hindrer virus i at komme ind i kroppen Hvilket jeg tænker at sundhedsmyndighederne ikke har været tilstrækkeligt grundige til at formidle. Virus kan sagtens komme ind i kroppen, videre ind i nogle celler og her producere nyt virus via ribosomerne (der oversætter hvad der “står” i m-RNA , der igen danner proteiner). Hvad vaccinen gør er at hjælpe immunforsvaret til et hurtigt respons der hindrer at virusinfektionen kommer særligt langt. Selvfølgelig vil der være et stort spænd i hvor godt vaccinen har boostet forskellige menneskers immunrespon mod covid. Specielt i næse og svælg hvor testningen foregår har immunforsvaret svært ved reagere hurtigt (da det jo principielt er uden på kroppen). I efteråret sås forskellen tydeligt. Fire gange så mange uvaccinerede var indlagt (pr. 100000) som vaccinerede. 
Tusse67 - Mange og mange (har jeg vist ikke skrevet), dem jeg kender som er smittet kan tælles på to hænder, selv om de alle (undtagen børnebørn) har fået 3 stik. To af mine voksne børn fik det skrækkeligt efter første vaccine, 2 og 3 vaccine gav kun lidt bivirkninger, til gengæld var de begge nærmest "tvunget" til at tage de sidste 2 vacciner, hvis de skulle beholde deres job. Efter nogle uger blev de alligevel smittet, og endnu engang med ligeså trælse symptomer (især datteren var vi tæt på at rekvirere ambulance til, hun var helt væk af febervildelse og havde enormt ondt over lænden). Så I må kunne forstå at dette senarie har jeg absolut ikke lyst til at udsætte mit aldrende (årg. 1959) liv for - jeg kunne jo være arveligt disponeret for det samme helvede. Mit valg er ikke begrundet i konspirationsteorier - kun hvad jeg personligt selv har oplevet. Fint at drille og stikke lidt til en - men og begynde at tale ned til andre (ikke møntet på Tusse67) fordi man ikke deler den samme overbevisning - der går min grænse, og så kan jeg godt blive lidt stram i betrækket.     
Frank Chr. skrev den 16-02-2022 19:16:23

Tusse67 - Mange og mange (har jeg vist ikke skrevet), dem jeg kender som er smittet kan tælles på to hænder, selv om de alle (undtagen børnebørn) har fået 3 stik. To af mine voksne børn fik det skrækkeligt efter første vaccine, 2 og 3 vaccine gav kun lidt bivirkninger, til gengæld var de begge nærmest "tvunget" til at tage de sidste 2 vacciner, hvis de skulle beholde deres job. Efter nogle uger blev de alligevel smittet, og endnu engang med ligeså trælse symptomer (især datteren var vi tæt på at rekvirere ambulance til, hun var helt væk af febervildelse og havde enormt ondt over lænden). Så I må kunne forstå at dette senarie har jeg absolut ikke lyst til at udsætte mit aldrende (årg. 1959) liv for - jeg kunne jo være arveligt disponeret for det samme helvede. Mit valg er ikke begrundet i konspirationsteorier - kun hvad jeg personligt selv har oplevet. Fint at drille og stikke lidt til en - men og begynde at tale ned til andre (ikke møntet på Tusse67) fordi man ikke deler den samme overbevisning - der går min grænse, og så kan jeg godt blive lidt stram i betrækket.     

Og børnene blev naturligvis undersøgt af en uddannet læge så det med stor sandsynlighed kunne sandsynliggøres at det var vaccinen der forårsagede symptomerne?

Eller ……

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
@Rantzau
“Det gør mig ikke til ekspert, men jeg har stor respekt for de mennesker der i snart en menneskealder har arbejdet med specialet”.
Medmindre vel, at der er tale om DJØF’er 🤭?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jo - Det gælder også djøff'ere - så længe de holder sig til deres fagområde (fejlregning og gætterier). Bemærk, at hverken økonomi eller jura er en eksakt videnskab.   
Annonce
JohnLarsen skrev den 16-02-2022 22:11:02

Og børnene blev naturligvis undersøgt af en uddannet læge så det med stor sandsynlighed kunne sandsynliggøres at det var vaccinen der forårsagede symptomerne?

Eller ……

Nej, det gjorde de ikke (ud over de var til observation 15 min. efter stikkene), og det var først sidst på dage de begge fik det skidt efter første stik. men sandsynlighed og sammen træf - tyder jo i høj grad, det må være vaccinen, når de får præcis de bivirkninger ved naturlig smitte - det kan selv en lægmand som jeg regne ud.  

JohnLarsen - " jeg har stor respekt for de mennesker der i snart en menneskealder har arbejdet med specialet" Ja det fik vi dæleme en forsmag på i fjor. Jeg ved ikke om nogen husker denne her skandale. https://ing.dk/artikel/vaccine-skandale-mange-born-pafort-uhelbredelig-hjernesygdom-126818
Det er ikke rigtigt Frank: Tusse 67 beskrev meget udførligt hvordan virus kommer ind i kroppen og videre ind i cellerne og producere nyt virus. Vaccinen hjælper immunforsvaret til hurtigt respons der hindrer at virusinfektionen kommer særligt langt, men de forbigående bivirkninger kan være ens.

Det er i store træk hvad jeg har fået forklaret af fruen.
Den vaccine du henviser til Frank hedder Pandemrix. Det var den, der tegnede sig for mere end to tredjedele af det samlede forbrug i EU, bl.a. i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Sverige og Finland vaccinerede flest personer mod H1N1, og det er også der, at langt flest har fået narkolepsi. I Finland er 121 blevet ramt af den ellers yderst sjældne hjernesygdom. I Sverige har 168 vaccinerede, deraf 150 børn, fået sygdommen.

I Lægemiddelstyrelsen sagde overlæge Doris Stenver fra afdelingen for forbrugersikkerhed:

"Selv om vi overordnet ikke kan tillade os at sige, at der er en sammenhæng mellem brugen af Pandemrix og stigningen i narkolepsi-tilfælde, kan vi ikke komme bort fra, at der ser ud til at have været en sammenhæng i Sverige og Finland, men at det er nogle lokale forhold, der gør sig gældende".

De lokale forhold, Doris Stenver hentyder til, er en virus, der har nedbrudt immunforsvaret:

"I Sverige og Finland har man, i modsætning til EU-landene generelt, kunnet påvise en sammenhæng mellem narkolepsi og Pandemrix. Teorien i Finland er, at et lokalt virus har cirkuleret samtidig med, at man vaccinerede et meget stort antal børn. Virusset har så påvirket immunforsvaret, og det har yderligere banet vejen for de mange tilfælde af narkolepsi".  forklarede Doris Stenver.

"I Danmark har der ikke været nogen stigning i omfanget af narkolepsi. Det har der til gengæld været i Sverige, og da det ligger så tæt på Danmark, er forskellen meget svær at forklare med f.eks. et lokalt virus, hvis det netop ikke handler om, at svenskerne også har vaccineret mange flere børn, end vi har i Danmark". sagde hun.

Også i Norge, hvor 30 børn har fået narkolepsi, foregik der i en voldsom debat om vaccineprogrammet.
I alt blev mere end 36 millioner børn og voksne i hele EU vaccineret mod influenzaen af virustype H1N1, og der blev brugt fire forskellige vacciner.

I Sverige har en undersøgelse tidligere påvist, at børn og unge under 20 år kan have en fire gange så høj risiko for at få narkolepsi, hvis de er vaccineret med Pamdemrix, i forhold til dem, der ikke er vaccineret.

Som konsekvens anvender Danmark ikke længere Pandemrix, og I EU må vaccinen ikke længere bruges til unge under 20 år.

Oplysningerne kom frem samtidig med, at nye tal fra European Centre for Disease Prevention and Control afslører, at massevaccinationen mod svineinfluenzaen stort set ikke reddede liv.

Sverige vaccinerede 60 procent af befolkningen mod svineinfluenzaen, Tyskland 8 procent, Danmark bare 6 procent og Polen slet ingen. Men dødeligheden i landene stod slet ikke i forhold til de kræfter, som sundhedsmyndighederne satte ind mod det 21. århundredes dengang første pandemi.

Frank: Der var ikke tale om en skandale, da de respektive myndigheder reagerede prompte da data indløb. Der er altid en risiko ved medicin, herunder vacciner, men det skal holdes op mod fordelene, og der har vacciner vist deres værdi.
Rantzau skrev den 16-02-2022 23:04:26

Det er ikke rigtigt Frank: Tusse 67 beskrev meget udførligt hvordan virus kommer ind i kroppen og videre ind i cellerne og producere nyt virus. Vaccinen hjælper immunforsvaret til hurtigt respons der hindrer at virusinfektionen kommer særligt langt, men de forbigående bivirkninger kan være ens.

Det er i store træk hvad jeg har fået forklaret af fruen.

Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved hvordan virus finder vej ind i kroppen.   ..og jeg er også bekendt med at vacciner gives for at buste immunforsvaret. 

Ps. I sæsonen er jeg selv med at til vaccinere 100-vis af fugle eller tage blodprøver. 
Der er yderligere 70 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis