Ny chokmåling:

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook afslører, at op mod en halv million danskere har større medicinfaglig indsigt end eksperterne i Sundhedsstyrelsen, som nu overvejer massefyringer.

Den nye undersøgelse, som viser, at et stort flertal af danskere på sociale medier er langt klogere på coronavirussen end Sundhedsstyrelsens eksperter, sender chokbølger gennem styrelsen:

“Vi er dybt rystede. Vi har et utal af læger, der enten har en ph.d. eller doktorgrad i virussygdomme og epidemiologi. Tilsammen repræsenterer vores eksperter over 600 års forskning inden for smittespredning, og alligevel må vi se os overhalet indenom af så mange helt almindelige danskere,” udtaler direktør for Sundhedsstyrelsen, Søren Brostrøm.

Klejnsmed J. Johannesson fra Tilst ved Aarhus er en af de mange danskere, der på Facebook har analyseret de foreliggende fakta:

"Hvis Sundhedsstyrelsen var i stand til at læse tal og se nøgternt på tingene som jeg, ville de ikke ænse denne virus på nuværende tidspunkt. Så længe man ikke møder nogen fra Kina eller Italien, kan jeg ikke se problemet, og det gør jeg stort set aldrig,” forklarer han på Facebook.

Susse Abelonesen fra Tårnby, der netop har deltaget i det store hesteshow i Herning med sin treårige sortbrogede hingst Freddy, skriver i en kommentar på samme medie, at aflysning af arrangementer med over 1000 deltagere er en klar overreaktion.

"Det er totalt massehysteri, kom videre i livet. Og op i røven med den åndssvage virus. Hvis det ikke er en virussygdom vi skal dø af, så er der andre 1000 ting, vi skal dø af. Jeg giver ikke fem flade ører, endsige en hel Corona, for det pis.

En lignende vurdering kommer fra førende fremtidsforsker Anne Skare Nielsen.

“Jeg har for nogle år siden taget et førstehjælpskursus hos AOF, hvor vi lærte at se rationelt på tingene. For mig at se er det ude af proportioner at aflyse alle store arrangementer og begynde at lave regler for kindkys og kram. Det er altså meget godt engang imellem at ringe til virkeligheden. Min fremtidsforskning peger på, at vi alligevel alle bliver smittet, så vi kan lige så godt blive det først som sidst".

Efter den chokerende måling planlægger Sundhedsstyrelsen nu massefyringer af eksperter. De skal erstattes af en telefonsvarer, hvor alle indsigtsfulde danskere kan indtelefonere deres analyser, så regeringen kan trække på den bedste viden på området.

(sakset fra rokokoposten)

En ny undersøgelse af analyser delt på Facebook... Vis hele indlægget
100 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvad har vi så fået ud af det
En tæmmet pandemi hvor vi ikke har set de skrækkelige ting som man så i Spanien, Nord Italien, New York, Brasilien og mange andre steder. 
Og ja her til slut hjulpet på vej sammen ed vacciner af en mildere variant, som man hverken kan give læger, politikere eller videnskaben skylden / æren for.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 20-02-2022 22:21:20

Og hvad har vi så fået ud af det ?
En tæmmet pandemi hvor vi ikke har set de skrækkelige ting som man så i Spanien, Nord Italien, New York, Brasilien og mange andre steder.
Og ja her til slut hjulpet på vej sammen ed vacciner af en mildere variant, som man hverken kan give læger, politikere eller videnskaben skylden / æren for.

Klager du over ikke have oplevet hvad andre oplevede?

Mangler du nogen at rose eller rise for forløbet i Danmark?

Hvis du svarer ja til et eller begge af ovenstående, kan jeg let komme med gratis forslag til at lette din fremtid :-)

PS Jeg er ikke så sikker på at det snart er slut. Og jeg er ellers normalt klassificeret som optimist.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 20-02-2022 22:20:51

Din begrundelse for ikke at blive vaccineret lyder som noget med økonomi, bare ikke din egen. Der må være en anden mere betydningsfuld grund, må vi høre den?

Selvfølgelig. Derudover så var vi ikke i risiko gruppen (omkring 40 år og uden sygdomme) og da næsten al medicin har bivirkninger så  valgte vi at springe over tilbudet. 

Ema (EU s sundhedsportal) skriver også at vacinnen skal gives så længe fordelene opvejer uønskede risici og de første resultater for Corono var jo primært de ældre der blev alvorlig ramt. Derfor rigtig god mening de fik vaccinen da fordelene opvejede risici der. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Johnlarsen: Det er lidt kryptisk som du skriver   
Det var nu sådan et alment svar fra mig til vaccine skeptikere
 Jeg har mange i mine tanker til ros og ris så jeg mangler ikke nogen. Og nej jeg er bestemt ikke misundelig på nogen i de nævnte lande
Om det er slut eller næsten slut ( mildere form i fremtiden ) kan ingen vide noget om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
@ MLU
“Selvfølgelig. Derudover så var vi ikke i risiko gruppen (omkring 40 år og uden sygdomme) og da næsten al medicin har bivirkninger så  valgte vi at springe over tilbudet”

Lyder lidt egoistisk i mine ører, medmindre selvfølgelig at i slet ikke omgås andre mennesker der er mindre heldigt stillet hvis de bliver smittet. OAO

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
"Lyder lidt egoistisk i mine ører, medmindre selvfølgelig at i slet ikke omgås andre mennesker der er mindre heldigt stillet hvis de bliver smittet" skriver JohnLarsen. 

JohnLarsen rammer hoved på sømmet fordi gruppen af immunsupprimerede patienter omfatter mere end ældre som MLU åbenbart tror. Gruppen omfatter også børn og unge.

Patienter i immundæmpende behandling er en uensartet gruppe som bl.a. omfatter organtransplanterede, patienter med inflammatoriske tarmsygdomme, non-infektiøse inflammatoriske sygdomme, psoriasis og andre dermatologiske sygdomme, multiple sklerose, maligne hæmatologiske sygdomme med immun parese, knoglemarvstransplanterede og kræftpatienter efter kemoterapi for bare at nævne nogle. 

Derfor gav det god mening når Søren Brostrøm forenklede budskabet for ikke det druknede i sølvpapirhattenes symptomforviklinger. 

P.S. Som I kan forstå har jeg hørt nøje efter hvad fruen har fortalt - det er trods alt hendes speciale med stor viden på området efter et helt arbejdsliv på et af landets skarpeste hospitalsafdelinger. Afdelingen have som en af de få eget forskningsteam med eget budget.
JohnLarsen skrev den 21-02-2022 00:45:40

Lyder lidt egoistisk i mine ører, medmindre selvfølgelig at i slet ikke omgås andre mennesker der er mindre heldigt stillet hvis de bliver smittet. OAO

Jo vi så andre mennesker med de forholdsregler der nu blev taget. 

Hvis vacinnen havde ydet en langt bedre beskyttelse mod smitte havde mit valg højst sandsynligt også været anderledes. Men det gjorde den så ikke. 

@rantzau.
Der er vist ingen tvivl om hvor du står henne i debatten 😉
Mine pointer har jeg skrevet tidlige plus at hvis vacinnen beskyttede mod smitte så burde vi ikke have op til 50.000 nye smittede på daglig basis. Rent statistisk burde det ikke kunne lade sig gøre. Med mindre vaccinnerede stadig kan smitte.
At vacinnen hjælper de ældre og andre svage grupper er kun godt og her skal de have den fordi risici bliver opvejet af bivirkninger. 

MLU:
Naturligvis lytter jeg til dem der indgående har beskæftiget sig med et emne. Alt andet ville være tåbeligt.

Du nævner at det statistisk ikke burde kunne lade sig gøre med de høje smittetal grundet vaccinen, men overser både virus evne til at muteret og immunforsvarets dalende effektivit over tid.

Covid-19 var en ny type af samme art der sprang fra dyr til menneske. Det er set før med høj dødelighed i starten af en epidemi. 

I de kommende år vil vaccinen sandsynligvis indgå i den årlige revaccination der tilbydes ældre over 65 år.
Rantzau skrev den 22-02-2022 07:10:11

MLU:
Du nævner at det statistisk ikke burde kunne lade sig gøre med de høje smittetal grundet vaccinen, men overser både virus evne til at muteret og immunforsvarets dalende effektivit over tid.

I de kommende år vil vaccinen sandsynligvis indgå i den årlige revaccination der tilbydes ældre over 65 år.

Min pointe er at vi fik fortalt at præmissen for vacinnen var at efter 2 stik så ville vi ikke kunne sprede smitte og vi var sikret. 

Det blev så løbende ændret og derfor er det at når præmisser er væk så er det at jeg siger nej tak til en vacinnen. 
Men jeg har diskuteret det her med andre og det er ofte sådan at vacinnen aldrig kan "tabe".
Hvis folk ikke bliver syge og de er vaccineret så er det vacines skyld. 
Er de vacinneret og bliver syge så har virus mutere og ikke vacinnens skyld.
Bliver du kun lidt syg uden vaccine er du heldig og bliver du meget syg uden vacinnen så kunne det været undgået med vacinnen. 
Ja vi er enige om at være uenige 😊
Og ja ældre har sikkert gavn af den så lad dem blot gå den.. 

Der er yderligere 50 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis