Kommentarer til projekt: Let gulvvarme i kontor

Her samles kommentarer til projektet: Let gulvvarme i kontor

Kommentarer vises både her og på projektet.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Her samles kommentarer til projektet: Let... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Inden du begiver dig ud i yderligere "forbedringer", vil jeg kraftig råde dig til at få en kammeratlig samtale med en VVS'er.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det vil jeg slet ikke afvise - man skal lære noget nyt hver dag...
Ud over issues med reflektiv isolering, manglende sikkerhedsventil og muligvis ekspansionsbeholder, ser du så andre problemer i mit setup, siden du foreslår en samtale?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Hej speed,

Har du noget overslag over forbruget?

Mvh
Anlæget er først lige kommet op at køre, så jeg har ikke nogen relevante data endnu.
Når jeg har dem, er det planen at poste dem her.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Næste gang du vil lave en tråd, så husk at det ikke skal i “projekter”. Projekter er beregnet til nå man vil “prale” lidt af et projekt man selv har lavet, og ikke til spørgsmål.
Jeg er enig med tidligere indlæg om at shunten er “overkill”. Det vil selvfølgelig give en lidt bedre styring af fremløbstemperatur uafhængig af elvarmerens hysterese.
Jeg vil absolut anbefale dig at montere en trykekspantionsbeholder og selvfølgelig en sikkerhedsventil. Derved får du også muligheden for at få fyldt elvarmeren helt op, så du ikke risikerer at “brænde den af”.
Din vandmåler siger intet brugbart om dit energiforbrug. Du skal få monteret en bimåler til dit elforbrug til elvandvarmeren.

Søren O
Annonce
@Søren O
Hvorfor mener du at det er et spørgsmål jeg har oprettet? Det eneste sted jeg spørger om noget er at jeg beder Rantzau uddybe hvad han mener med at jeg skal have en samtale med en VVSer.

Du mener at shunten er overkill, men samtidig at den vil give bedre regulering??

Ekspansionsbeholderen (eller manglen på samme) har jeg gjort rede for og det er ikke blevet tilbagevist.

Sikkerhedsventilen er taget til efterretning.

Sådan som systemet er opsat, er det ikke fysisk muligt at fylde beholderen helt.
Der er termisk sikring ("overkogningssikring") i beholderen, der slår fra, hvis varmelegemet bliver "for varmt".

Formålet med vandmåleren er, som allerede skrevet, at kunne følge med i om der trækkes vand fra beholderen.

Som skrevet i projektet, er der bimåler på, så jeg kan følge forbruget.


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Du har fra start til slut i dit projekt lavet en række fejlkonstruktioner som du ikke forholder dig realistisk til.

Du har også udført dem ud fra fejlagtige beregninger. Når du bliver gjort opmærksom på dette, afviser du erfaringerne.

Du har selvfølgelig en videregående uddannelse fra University of Google under ledelse af selveste professor YouTube der overruler alt.

Uanset hvor meget man forbereder sig, vil der med garanti være detaljer man som lægmand enten overser eller undervurderer betydningen af.

Derfor vil jeg råde dig til at konsulterer fagfolk - i dette tilfælde en VVS'er.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad  typenummeret på din varmtvandsbeholder? det er vel ikke den trykløse model du har valgt?


Søren O
@Rantzau:
Tak for din nedladende kommentar.
Jeg har prøvet at redegøre for, hvorfor jeg har gjort, som jeg har gjort, men du skriver bare at jeg gør det forkert - ikke hvad der er forkert og hvad jeg skal gøre for at det bliver rigtigt - det kan jeg ikke bruge til noget konstruktivt.
Det er muligt at du har en uddannelse, men den indebærer øjensynligt ikke nogen form for formidling.

@Alle:
Hvis der er nogen der har noget konstruktivt at byde ind med - gerne forslag til forbedring - skal i være velkomne.
Indtil nu har jeg modtaget:
- Der skal være en overtryksventil.
- Der bør muligvis være en ekspansionsbeholder.
- Alukraften er spildt (men det kan ligesom ikke ændres nu)
- Det læggemønster Nordic pladerne ligger op til overholder ikke de gængse anbefalinger (heller ikke til at ændre nu)

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Mine svar er ikke nedladende, men summen af erfaringer jeg ikke kunne opnå uden bistand fra fagfolk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis