Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr. skrev den 27-04-2021 13:53:12

Der burde laves en Statsbank hvor indlånsrenten aldrig kommer under 0% Så tænker jeg Staten vil svømme i billige lån - til at financ. tidernes store udfordringer. 
Hvorfor så ikke bare nationalisere bankerne, og hvad bliver det næste? Nå nej det er jo ikke Rusland, vi bor i.  
Erik, jeg mente faktisk, at banker er forretninger, som, hvis de skal betale for en ydelse, bare sender regningen videre til dig og mig. At de så på ingen måde holder sig tilbage, er en anden sag.

fase
Måske skulle bankerne sætte udlånsrenten (på forbrugs- og billån m.m.) ned så de fik et større udlån. Så var bankerne osse fri for at sætte så mange penge ind i Nationalbanken til minusrenter. 
Fabrin det var nu kun det sjove i at Henrikh29 blev til Henrik 26
Alt det andet gider jeg dårlig kommentere. Jeg har lidt pensionsopsparing ca. 3 mill. Det er investeret igennem banken via en investerings forening. ca. 1 mill er tjent igennem de sidste 20 år. Det har da allerede på de første 4 mdr i år givet 200.000. Så jeg har aldrig det helt store på nem konto. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det er da utroligt. Bilhandlere må sikkert gerne tjene på at sælge en ny bil, købmanden må tjene på sine varer, møbelhuset må tjene på den nye sofa. Men BANKERNE, nej de skal bare levere varen gratis.

Er man utilfreds med de negative renter, kan man jo flytte sine penge over i andre aktiver end et indlån (som Fabrin gør), eller hæve dem alle og have dem under hovedpuden.

Bankerne er underlagt lovgivningsmæssige krav til deres solvens, så de SKAL tjene penge, ellers kommer samme minister efter dem, som nu vil have de ikke må tjene på indlånene. Suk.....

PS jeg er IKKE ansat i en bank eller har andre relationer til bankerne, udover hvad i andre sikkert har :-)
Selvfølgelig er banken en forretning, der skal tjene penge.
Men der er jo intet galt i at finde den forretning, der er billigst.

Vi prøver igen, i morgen --
Verden er blevet mærkelig.
Bankerne har traditionelt levet af forskellen på ind og udlåns renten. Det har jo altid været dyrere at låne end at have penge stående.
Men nu er der åbenbart ikke så mange der låner penge mere, fordi bankerne har brændt nallerne gevaldigt på udlån, jeg nævner lige Roskilde bank, så derfor har bankerne "overskud" af penge. Nu kommer gebyrgribben så frem og forlanger penge for det de før betalte for, som en konsekvens af deres egen fejlslåede politik.

Hvad ville der ske hvis størstedelen af folk hævede deres indestående? Ville renten på lån så stige ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg tror nu ikke at bankerne "gemmer" på deres penge fordi de gerne vil. Jeg har indtryk af, at de rigtig gerne vil have penge ud til udlån, men danskerne gemmer mere og mere. Sikkert af historiske grunde at vi har fået af vide, at der er ikke pension til vi bliver gamle og at vi derfor skal spare op.
Egentlig er det også "sjovt" at alle peger fingre af bankerne fordi de opkræver gebyr fordi renterne er så lave,
men INGEN tænker over, at real kreditlånene samtidig er blevet langt billigere (det hænger sammen folkens).
Altså, for 5 år siden skulle vi betale 4% i rente til realkreditlån og i dag er det 1% så mange spare rent faktisk mange penge her i deres totale budget.
Men det glemmer alle vist og så tænker man, vil folk hellere betale mere for deres real kreditlån og så ikke betale negative renter eller det modsatte   
Ja det er en underlig verden og den er vendt op og ned, dog har langt de flestes familier, med real kreditlån, fået en samlet besparelse i deres økonomi efter at alle renter er faldet.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Det er jo ikke alle der har billige realkreditlån..   ..eller har behov for den slags lån.
Der er yderligere 135 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis