Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frank Chr. skrev den 26-04-2021 18:51:27

Kan et ægtepar mon have fælles nemkonto så den ene part i det mindste undgår de månedelige nemkonto gebyr på 50 kr.? Ps. I øvrigt fatter jeg ikke at det skal koste gebyr at have den lovpligtige nemkonto.  

 Hvilken bank handler det om ?

jetdirect skrev den 26-04-2021 19:03:59

 Hvilken bank handler det om ?

 Bla. Sydbank.

Min kone og jeg har fælles nemkonto i Andelskassen, og det koster intet gebyr, at have nemkonto der.

Vi prøver igen, i morgen --
Frank Chr. skrev den 27-04-2021 01:34:47

 Bla. Sydbank.

 Rettelse: Hvis man har bankforretninger (f.eks. lån) for over 300.000 kr i Sydbank er nemkonto gratis. 

Ps. Man kan i dag læse at erhvervsministeren har indkaldt bankernes forening til møde for at få forklaring på de negative renter. 

Annonce
Frank Chr. skrev den 27-04-2021 11:05:14

 Rettelse: Hvis man har bankforretninger (f.eks. lån) for over 300.000 kr i Sydbank er nemkonto gratis. 

Ps. Man kan i dag læse at erhvervsministeren har indkaldt bankernes forening til møde for at få forklaring på de negative renter. 

 Det møde kan de da hurtigt overstå. Det er da logik for perlehøns, at når bankerne selv skal betale renter for at have penge stående i Nationalbanken (som jeg er Erhvervsministerens bank, hvor bankerne så er kunder), så kan de jo ikke undlade selv at kræve renter hos deres kunde. De har også udgifter, de skal betale som alle andre virksomheder.

Problemet er bare, at vi som kunder ikke er vant til at betale rente for at have indlån. Men det er sådan "tiderne" er, og så accepter det, og kom videre. Der er ingen som klager over de lave renter, de betaler på deres huslån for tiden, huh?

Selvfølgelig er der banker uden negativ rente, nemlig Doggerbanken og Skamlingsbanken. Se i øvrigt henrikh26s indlæg.   

fase
Der burde laves en Statsbank hvor indlånsrenten aldrig kommer under 0% Så tænker jeg Staten vil svømme i billige lån - til at financ. tidernes store udfordringer. 
https://www.bt.dk/samfund/direktoer-bankerne-kan-ikke-blive-ved-med-at-betale-regningen-selv

 

S. Fabrin skrev den 27-04-2021 13:52:19

Selvfølgelig er der banker uden negativ rente, nemlig Doggerbanken og Skamlingsbanken. Se i øvrigt henrikh26s indlæg.   

 Hov du glemte "hjertebanken", som nogen åbenbart får, når de skal betale 0,6% i rente   

Der er yderligere 145 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis