Er der banker uden negativ rente

Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og uden negativ renter.

pt er grænsen max 250.000,- over koster det 0.60%

har danske bank og betaler 0,- i gebyrer generelt men nu ændrer det til 0.60 pr 1januar
Er der nogen banker tilbage som er gebyr fri og... Vis hele indlægget
205 svar
 Følg tråden
Der er 200 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg arbejdede også for et forsyningsselskab. Det var et såkaldt købstadsselskab, så det var ikke så stort som det omliggende selskab, der dengang hed NVE. Men da både el, vand og fjernvarme var under samme tag, lavede jeg også automatik på vandværkerne. 
PS4 fra Ø&J brugte vi en del af. Det er helt fine styringer, som blev leveret med et standardprogram til f.ek. 4 pumper. Jeg foretog så evt. ændringer. Bla. målte vi ikke strøm i ampere men i % af normalstrømmen, fordi det kunne alle forholde sig til. 


fase
S. Fabrin skrev den 01-08-2023 22:26:02

Jeg arbejdede også for et forsyningsselskab. Det var et såkaldt købstadsselskab, så det var ikke så stort som det omliggende selskab, der dengang hed NVE. Men da både el, vand og fjernvarme var under samme tag, lavede jeg også automatik på vandværkerne.
PS4 fra Ø&J brugte vi en del af. Det er helt fine styringer, som blev leveret med et standardprogram til f.ek. 4 pumper. Jeg foretog så evt. ændringer. Bla. målte vi ikke strøm i ampere men i % af normalstrømmen, fordi det kunne alle forholde sig til.

Det lyder til du har haft mange spændende opgaver i dit arbejdsliv     

Ja ps4 kan programmeres til rigtig mange forskellige ting, selve overvågningen var system 2000 fra Bjarne Vium, nu hedder det Frontmatec, Det kørte så over et radiokædesystem, fra Danphone  det gav somme tider mange spændende udfordringer.



Vi prøver igen, i morgen --
Nu må jeg lige ind. 
Denne Bjarne Vium er min storebror.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, jeg synes selv, at jeg har haft et spændende arbejdsliv. Det betød også, at der skulle tages nogle opfordringer op, som så  gav de spændende opgaver.
Treenigheden bestående af Ørum&Jensen i Struer, Bjarne Vium i Skive og Danphone fra Kolding lavede et System 2000 SRO anlæg til styring og overvågning af vores pumpestationer.
Erik, det er dog pussigt, at Bjarne Vium, som jeg havde et godt samarbejde med, er din store broder. Han var, så vidt jeg husker, uddannet maskinmester, og gik så en anden vej, nemlig med at udvikle styresystemer.

fase
Helt korrekt: Maskinmester på Skive, Viborg og Thisted slagterier. Detaljer får du på PB 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis