Thermex Frithængende Emhætte - Ingen lys i halogen

Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men ingen lys bliver tændt.
Der sidder 2 æsker, en sort og blå oppe i emhætten. Den blå har D-DLB-283 som model id og jeg "tror" det er synderen, da det er den som kobles til halogenerne. Tidsindstilling til sug virker kun for 15min. Ellers er alt andet ok, men lyset er den største udfordring. Billeder af print bag/for.

Har prøvet med kontakt rens, måle spænding over den store modstand (gætter på 35k ohm 5% tolerence), men da transformatoren ikke er belastet kan jeg ikke finde ud af hvad der er galt og ohm måling gir ikke en disse.
Kondensatoren ser ok ud (ikke boblet) og transistorerne ser ikke varme plagede ud.
Ensretterne er også målt ok.

Søger et andet print eller link så jeg kan erstatte den store varme tolerente modstand.

Andre råd og vejl modtages med tak.

Billede af synderen
Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, jeg kigger på kondensatoren og køber en anden.
Mht modstanden kan jeg ikke finde een. Har du evt et link?

ElektrikerenAPV skrev den 09-03-2020 18:32:33

Jeg er ikke helt med på hvorfor du har skiftet 2 transistor. Har du målt effekt modstanden på markeret ? Hvis denne er defekt kan du sagtens udskifte til en lidt større men ikke over 56K. At kondensatoren ikke er bulet betyder ikke at denne ikke er defekt.

 

Så fik jeg skiftet modstanden samt kondensatoren og vupti er der lys over komfuret ;) modstanden var gået, målte uendeligt. Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis