Thermex Frithængende Emhætte - Ingen lys i halogen

Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men ingen lys bliver tændt.
Der sidder 2 æsker, en sort og blå oppe i emhætten. Den blå har D-DLB-283 som model id og jeg "tror" det er synderen, da det er den som kobles til halogenerne. Tidsindstilling til sug virker kun for 15min. Ellers er alt andet ok, men lyset er den største udfordring. Billeder af print bag/for.

Har prøvet med kontakt rens, måle spænding over den store modstand (gætter på 35k ohm 5% tolerence), men da transformatoren ikke er belastet kan jeg ikke finde ud af hvad der er galt og ohm måling gir ikke en disse.
Kondensatoren ser ok ud (ikke boblet) og transistorerne ser ikke varme plagede ud.
Ensretterne er også målt ok.

Søger et andet print eller link så jeg kan erstatte den store varme tolerente modstand.

Andre råd og vejl modtages med tak.

Billede af synderen
Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
runerevsbaek skrev den 01-04-2026 18:50:51

Hej Alle,

Så fik jeg endelig sat driver og nye LED pærer i.

Nu har jeg dog det problem, at de lyser hele tiden! 

Jeg kan ikke slukke det på fjernbetjenen. Der må sidde noget tænding i det gamle print eller?

Har vedhæftet billeder af ny installation, fjernbetjening og bevis på, det rent faktisk kan lyse 

Har i nogle gode bud?

Dbh Rune 

hmm, jeg har ikke fjernbetjening til min. mit lys tænder automatisk når jeg starter emhætten og lyset slukker når jeg trykker på sluk knappen. hvor før kunne jeg tænde og slukke lyset på "lys" knappen.

hvad hvis du frakobler styringsledningen på det gamle print så de ikke er tilsluttet??

runerevsbaek skrev den 01-04-2026 18:50:51

Jeg kan ikke slukke det på fjernbetjenen. Der må sidde noget tænding i det gamle print eller?

Har i nogle gode bud?

Dbh Rune 

Nogen tilbagemeldinger på den her? Jeg har selv købt ind til samme operation. Men måske ender jeg i samme situation ... så før jeg svinger skævbideren? 

Vh Martin
Jeg prøver lige at fikse det i morgen, og kommer retur! Kan dog ikke lige se, hvordan det skal tænde, hvis jeg afmonterer tændingen fra printkortet!

Dbh Rune 
runerevsbaek skrev den 18-04-2026 19:16:27

Jeg prøver lige at fikse det i morgen, og kommer retur! 

Hej Rune, det var altså slet ikke for at skynde på dig  

Det var mere fordi jeg håbede, at nogle af dem, der også har gjort det, kunne byde ind med deres erfaringer  

Vh Martin

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis