Thermex Frithængende Emhætte - Ingen lys i halogen

Betjeningspanelet siger blip, når der trykkes, men ingen lys bliver tændt.
Der sidder 2 æsker, en sort og blå oppe i emhætten. Den blå har D-DLB-283 som model id og jeg "tror" det er synderen, da det er den som kobles til halogenerne. Tidsindstilling til sug virker kun for 15min. Ellers er alt andet ok, men lyset er den største udfordring. Billeder af print bag/for.

Har prøvet med kontakt rens, måle spænding over den store modstand (gætter på 35k ohm 5% tolerence), men da transformatoren ikke er belastet kan jeg ikke finde ud af hvad der er galt og ohm måling gir ikke en disse.
Kondensatoren ser ok ud (ikke boblet) og transistorerne ser ikke varme plagede ud.
Ensretterne er også målt ok.

Søger et andet print eller link så jeg kan erstatte den store varme tolerente modstand.

Andre råd og vejl modtages med tak.

Billede af synderen
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et ohm meter, så letter du modstanden i den ene ende og måler den, hvis du har problemer med farvekoden så skriv den her, så skal jeg nok oversætte. Er det ikke modstanden, ville jeg hvis jeg var dig nærlæse de 2 transistorer, og de to IC'ere. Finde dem på ebay og skifte dem. Hvorfra i landet er du ?

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Jeg kan ikke finde noget på den der 3253P, det er muligvis en IC hvor det originale nummer er slettet og der er trykt et nyt nummer på. Måske det er et skidt projekt. Det kunne være print kan købes som reservedel. måske nettoparts.dk har sådan noget.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jo, det har de til 2800kr og det betaler jeg ikke   
Er det halogenlamper ? ( ex. G4 12v )

 

Ja, det er det.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis