Oliekedel til fastbrændsel?

Hej
Jeg er ved at kigge på ejendom igen igen.. 
D fleste har gamle Oliekedeler, sonregel salamander eller lignende. 
Må man lovligt montere en Alm luge og fyre med fastbrændsel? Og kan man selv lave en låge? 
Hej Jeg er ved at kigge på ejendom igen igen..... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo også kigge på et fyr som ksm multistoker som både kan fyre brænde korn og piller.
Det giver jo ingen mening overhovedet når han vil have det så billigt som muligt. Desuden er et kombifyr en ringe løsning, med dårlig virkningsgrad, specielt ved fyring med fastbrændsel.
Jeg tror så heller ikke disse stokere er en303-5 kl5 godkendt.
I øvrigt lige en ting mere.
Husk at ved fyring med fastbrændsel skal ekspansionsbeholderen være på 8% af det samlede vandindhold i anlægget. Dvs med 2000 liter akkutank kan du godt regne med at skulle indkøbe en ekspansionsbeholder på 200 liter.
Jeg r kommet frem til den konklusion, at det bliver et pillefyr, til 30-35000
Det langt det simpleste at installere, det billigste og giver komforten fra et oliefyr.
Alt mit dejlige brænde kommer i brændeovnen.

Desuden hr jeg lige købt 200 kubikmeter træ, det meste er allerede solgt.. Altså savet og kløvet..
Det giver arbejde til vinteren :-D
Til det beløb bør du virkelig kigge dig omkring, da du kan få et rigtigt fint pillefyr. Som nævnt før er en Scotte en populær løsning som du helt sikkert sagtens kan blive tilfreds med. Men fx en MGM, som godt nok koster lidt ekstra, er lige en tand mere lækkert udført og den automatisk rengøring er også lidt smartere lavet. Men som allerede skrevet, kig på www.stokerpro.dk Der er masser af viden at hente.
Annonce
Jeg vil kigge mig lidt omkring, hvad er forskellen på scotte og woody?

Bor jeg vælge en 10 eller 16 kw? Der er oplyst 2500 liter olie om året ved flittig brug af brændeovn. Hvad flittig brug er, ved jeg ikke..
Jeg vil ikke være afhængig af brændeovnen.. Huset Huset er knap 160 m2. Og fra 29 så isolering er der ikke meget af.
Jeg vil gerne på længere sigt kunne varme et evt.. Værksted op

Som sagt, alt det du spørger om der er langt bedre at spørge om på stokerpro.dk - Det er ikke for ingenting jeg har nævnt det forum nogle gange efterhånden.

Scotte og Woody er i øvrigt det samme. Det er afhængigt at hvem der forhandler det.
Okay jeg vil spørge derinde, når jeg har lidt mere konkret :-)
Synes jeg lyder som en rigtigt god ide :-)
Der er også mange flinke folk der gerne viser fyret frem, hvis du vil se tingene inden du køber.

Men en ting, hold dig langt fra VVS-Eksperten. Deres service er umådeligt ringe, og deres produkter er ligeså.
Ja det ender nok hos hedestoker eller den lokale forhandler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis