Oliekedel til fastbrændsel?

Hej
Jeg er ved at kigge på ejendom igen igen.. 
D fleste har gamle Oliekedeler, sonregel salamander eller lignende. 
Må man lovligt montere en Alm luge og fyre med fastbrændsel? Og kan man selv lave en låge? 
Hej Jeg er ved at kigge på ejendom igen igen..... Vis hele indlægget
60 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tag en snak med din skorstensfejer. Det er det eneste rigtige. Og Lad være at købe brugt. Det er stort set ingen brugte kedler det overholder den nye standard EN303-5 kl5

Billige er ikke nok. De er også ulovlige at opsætte. Du må kun opsætte et fyr der overholder disse nye krav. Længere er den ikke. Som sagt, tag en snak med din skorstensfejer.

Biomax ville jeg holde mig langt fra. Ringe support, ikke stort erfaringsgrundlag og så er kedlen pænt træls at rengøre. I det hele taget ville jeg holde mig fra alt hvad der har med VVS-Eksperten at gøre.

Hvis vi tager udgangspunkt i de par pillefyr jeg har nævnt, Atmos til 22000,- og Scotte til 25000,- Så kan du jo sagtens gøre det for under 30.000,- En Alpha 2 pumpe koster jo ikke mere end 1500,- Men det afhænger jo også af hvad du allerede har i fyrrummet af rørføring osv.

Lige Pt kører www.hedestoker.dk med nogle ret gode priser på Scotte pillefyr, hvor der ydes minimum 5000,- i tilskud. Så du kommer ned på 20.000,- i indkøbspris. Tjek her http://www.hedestoker.dk/pillefyr-scotte_pillefyr_og_blackstar_kedel_.html
Okay tak for hjælpen
Huset er jo ikke overtaget endnu, men det rat vide hvad man skal sige i banken.

Jamen alt rørføring en er i fyrrummet og den lille 50 liters varmtvandsbeholder er også her, eneste minus ved blackstar fyret er at det akal stå med røg røret modsat af oliefyret, for at magasinet kan være der, men nu er jeg også på tværs :-D
Oliefyret skal ud, ingen tvivl om det. Det gider jeg ikke se på :-) og slet ikke når jeg kørere lækre piller ind istdet for
Ja okay :-)

Men altså, du kan jo stille magasin og brænder på begge sider af kedlen, på sådan en Scotte. Så det burde da ikke være så svært igen at få plads til tænker jeg.
Nej kunne jeg se, troede det var fast. Så det en 90 graders bøjning der skal til.

Men jeg kan vist sagtens holde et budget på 30000
Skal man have boet prioterings ventil til varmtvand? Eller skal man bare knalde en 110 liters op? Og så bare køre den direkte på uden noget termostat værk?

Det er jo en smagssag.
Men her tror jeg virkelig du skal prøve at oprette en bruger på stokerpro.dk og spørge. Der er rigtigt mange scotte-ejere som kan hjælpe. Men en eller anden styring af VVB er nok altid at foretrække, så der ikke konstant løber varmt vand igennem den.

Du kan i øvrigt også læse en masse om Scotten på ww.mhes.dk
Her står en masse om justering, VVB osv..
Tusind tak det er rart med lidt at tænke over. Bliver det ikke dette hus har den næste ejendom noknogså oliefyr :-)
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis