Eternittag smuldre, hjælp og erfaring søges

Så har man ikke sovet alverden i nat...

Vi har for et par uger siden fået hulmursisoleret med et tilfredsstillende resultat fra den håndværker der udførte opgaven.

Derfor gik vi nu i tankerne om at få et tilbud på loftisolering, når nu håndværkerfradraget også igen er tilbage.

Derfor var samme håndværker forbi adressen lørdag for at undersøge loftet og taget.

I går fik jeg så en mail fra bossen med en pris på isoleringen. Under tjekket har bossen så konstateret at vores eternittag smuldre, og kun har begrænset levetid tilbage, ikke godt :-(

Jeg har hele aftenen læst vores tilstandsrapporten igennem og ellers set på lignende sager over nettet m.v.

Vi købte huset i 2010, eternittaget er fra 1994 (så ingen garanti, kun i 15 år) og vi har en udvidet ejerskifteforsikring.

Vedr. taget står følgende i tilstandsrapporten (ikke lavet en allonge);

Hvad er jeres råd nu?

Så har man ikke sovet alverden i nat... Vi har... Vis hele indlægget
89 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Udfra billederne at bedømme, så er det tættere på 15 grader end 45 grader
Ups havde skrevet forkert, mente også ca. 15 grader ;-)
Nu skal du jo huske på at du er på en GørDetSelv-side.

Og bare at lade andre lave arbejdet giver ikke mange points! .o)

Altså hvis du nøjes med at udskifte eternitpladerne vil det koste måske 150.000 - 180.000 kr. Udført af ekstern entreprenør! :o)

Hvis du gør det selv så kunne du nok gøre det for 50.000 kr. Dertil rigeligt med frisk luft og motion!

Jeg er jo ligesom ikke håndværker, så det bliver aldrig mig selv der skal til arbejde med den slags.
Hvordan er du kommet frem til prisen? ! 150-180 lyder langt fra den pris jeg har i mit hoved.

Hvad er point værd hvis jeg ødelægger det hele ved at begynde selv. Det er jo tosset...!!!

Skal siges at grundplanen for huset er 78 m2.

Langt de fleste GDS-ere er IKKE håndværkere. Bortset fra pizzabagere, automekanikere og dameskræddere. Måske! :o)

Og hvis man mangler evnerne. Så må man klare sig med vilje, stædighed og lidt held! .o)
Annonce
Man skal vide hvad ens begrænsninger er, ikke begynde at snakke om held. Det hører ingen steder henne i min verden.
jens, for mig at se, er det eneste du har brugt forum her til, at få vristet en pris ud. Du VIL ikke selv, du KAN ikke selv - ring til en tømrer!

Der tager du helt fejl - prøv at læs starten af denne tråd, så ser du andre informationer. Det har ikke kun været snak om priser, men mere hvordan jeg stod rent juridisk.
Du skal nok ikke kalkulere med, at en eller anden Dr. jur. vil udarbejde et bindende juridisk responsum på de givne oplysninger. Yderligere tager den slags folk sig ret grundigt betalt for sådant arbejde, nok ikke under 3-5.000 kr. i timen + at du skal levere meget mere fyldestgørende materiale.
Jeg synes du har fået en meget grundig og omfattende respons her på tynde og ikke særlig gennemskuelige oplysninger, som der har været tungt at få frem.
At du så oven i købet anlægger en let fornærmet tone og begynder at korrekse, de som gider bruge tid på at svare ud fra ånden her på sitet, nemlig at det handler om et GØR-DET-SELV forum, klæder dig ikke i noget særligt omfang.
Havde du fra start tydeligt skrevet, at din eneste interesse er det juridiske i sagen, havde mange kunnet spare megen tid. Det fangede jeg i hvert fald ikke.

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 07 mar 2013 07:57
Du skal nok ikke kalkulere med, at en eller anden Dr. jur. vil udarbejde et bindende juridisk responsum på de givne oplysninger. Yderligere tager den slags folk sig ret grundigt betalt for sådant arbejde, nok ikke under 3-5.000 kr. i timen + at du skal levere meget mere fyldestgørende materiale.
Jeg synes du har fået en meget grundig og omfattende respons her på tynde og ikke særlig gennemskuelige oplysninger, som der har været tungt at få frem.
At du så oven i købet anlægger en let fornærmet tone og begynder at korrekse, de som gider bruge tid på at svare ud fra ånden her på sitet, nemlig at det handler om et GØR-DET-SELV forum, klæder dig ikke i noget særligt omfang.
Havde du fra start tydeligt skrevet, at din eneste interesse er det juridiske i sagen, havde mange kunnet spare megen tid. Det fangede jeg i hvert fald ikke.

Jeg er bestemt ikke fornærmet, undskylder mange gange hvis det lyder sådan.
Jeg har DESVÆRRE 10 tommefingre, hvilket gøre jeg ikke selv har mulighed for at lave sådan et tag. Jeg har hellere ikke en vennekreds der kan hjælpe.

Er meget taknemmelig for hjælpen, og undskylder endnu en gang hvis det ikke kan ses.

Udover at få erfaring og hjælp på det juridiske, så spurgte jeg i går ind til hvor vi ligger rent pengemæssigt, uden jeg har forventet at få et 100% præcist svar, da jeg jo ikke er kommet med fyldestgørende oplysninger.

Sikker stor pris på jeres hjælp...

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også