startermotor vil ikke tørne motor efter motorudskiftning

jeg har skiftet motor i min Jeep Zj og nu vil startermotoren ikke tørne motoren, det er som om at der ikke er nok strøm på batteriet, kan jeg have glemt en stelforbindelse et sted eller hvad kan der være i vejen?  

jeg har skiftet motor i min Jeep Zj og nu vil... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej converteren er nu kommet ud og så vidt jeg kan se har pakdåsen ikke taget skade der er hverken riv eller flænger i den og der er ikke nogen af noterne eller deres spor der har taget skade. så jeg er lidt i syv sind om jeg skal skifte pakdåsen eller lade være men jeg tror jeg skifter den alligevel. men det tog da to brækjern og tre man at få den ud.

Hvordan ser der ud inde i gearkassen?
Er der ridsemærker efter converteren er kommet ud?
Mål nøjagtigt på converterhalsen længst ind mod "boblen" og se om den holder samme mål over tappene.
Hvis der er forskel. må du se med forsigtighed at få tappene, sikkert nok mere indad igen, så det kan komme let og elegant ind igen.
Der skal og må ikke anvendes vold, for at montere en converter i et aut.gear.

Med venlig hilsen
ktm

hej jeg syntes der er lidt mærker på den inderste af akslerne med notriller jeg havde taget nogle billeder men jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan vedhæfte dem så jeg kan desværre ikke vise dig det. Skal jeg bruge en lille fil til lige at tage det værste af mærkerne?

Jojo, du kan sagtens lægge billeder på. 
Du skal ind i SVAR og ikke bare lynsvar. Så kommer mulighederne.

Den med at file og filspåner er brydsom. Filspåner er den rene gift for aut.gear. De sætter sig i ventilhusets små stempler og gør helvede hedt for dig.
Jeg har svært ved at tro, at det skulle være noget med notakslen, der skulle kunne drille. Det er mere sandsynligt at det er halsen der gnaver på udvendigt inde i gearkassehuset.
Har du mål diameteren flere stedet og over tappene?

Med venlig hilsen
ktm

hej så prøver jeg med dette så du lige kan se hvilke skader der er, der skulle gerne komme 3 billeder 2 fra gearkassen og 1 fra converteren

Annonce
Som jeg ser billedet af converterhalsen, ser den da rigtig meget krøllet ud. Faktisk værre end jeg frygtede. Jeg ved ikke om det er billedet der snyder mig. Jeg er heller ikke sikker på, at jeg kan se tappene. Kunne du evt. tage et par billeder fra siden af halsen der viser tappene?
Hvad er det for et mærke i bunden af pakdåsen, ca. kl halv syv? Er det blot olie, der løber ned over pakdåsen? Ligeledes er der et mærke ca kl. ni. Hvis det er trykninger, hedder det ny pakdåse. Jeg ville nu skifte den under alle omstændigheder.
Umiddelbart synes jeg ikke strålerne ser meget anderledes ud, end det almindelige sjusket fremstillede Detroit Iron. Men tydeligvis har den kørt meget, idet der er slidmærker.
Er det en meget voldsom motor, du har i Jeep'en?

Med venlig hilsen
ktm

der løber lidt olie ned der ca kl halv7 og jeg vil tro at den har gået ca 300000 km motoren er en lille 5.2 motor af v8 typen, je skal se om jeg kan tage nogle billeder fra siden af vil du have dem fra halsen af converteren hvis det kan lade sig gøre.

som jeg ser det er dette de bedste billeder jeg kan komme med som det er med det camera jeg har  der kommer lige et par stykker mere og det er hvad jeg kan gøre

Er der ikke 2 tappe på enden af halsen på converteren?

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis