startermotor vil ikke tørne motor efter motorudskiftning

jeg har skiftet motor i min Jeep Zj og nu vil startermotoren ikke tørne motoren, det er som om at der ikke er nok strøm på batteriet, kan jeg have glemt en stelforbindelse et sted eller hvad kan der være i vejen?  

jeg har skiftet motor i min Jeep Zj og nu vil... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ups!!
Hvor lang er halsen på converteren?
Ved du hvad det er for en gearkasse?

Med venlig hilsen
ktm

Det er de 2 tappe man her ser på halsen, jeg taler om. De griber ind i nogle tilsvarende huller inde i frontpumpen.
Det jeg bange for, er at de er brækket af ved sammenspændingen, hvor de ikke har været i indgreb.
Nogle gange finder man i stedet for 2 fordybninger, som så griber i nogle tilsvarende tappe inde i frontpumpen.

Med venlig hilsen
ktm

der har aldrig været 2 tappe på den converter jeg har

Mon ikke det er typen med den såkaldte dobbelt D figur der er tale om her. Altså hvor der er fræset/slebet to flader i enden af akslen.
det er sådan det ser ud der er en flade på hver side af den bøsning som går ind over akslen kan det være derfor at jeg ikke kan se nogen fejl på pakdåsen

Annonce
hej så er jeg igang igen og nu har jeg et spørgsmål hvor langt ind skal den converter skubbes på akslen, jeg syntes ikke den kommer langt nok ind, og jeg gider ikke samle skidtet en gang til for at finde ud af at jeg igen har samlet det forkert

Du må måle dig frem.
Hvor langt fra motorblokkens anlægsflade sidder medbringerpladen? Læg en skinne hen over og mål.
Hvor langt inde i bell house sidder converterens anlægspunkter? Læg skinnen tværs over og mål.
Der skal være ca 5-10 mm ekstra plads.

Derfor skriver jeg også, at du hele tiden, under montagen af gearkassen, skal sikre dig at converteren kan drejes HELT frit, også når gearkassen er spændt HELT til motorblokken. Man må aldrig tvinge det sammen, så converteren klemmer.

Som regel kan man fornemme når converteren går i hak inde i kassen, men det er svært at beskrive verbalt.

Med venlig hilsen
ktm

ja for jeg har prøvet at få den ind men det er som om at den ballancerer på akslen og hele tiden kan glide af, men den kører fint rundt uden modstand, men jeg må igang med at måle, tak for den meget gode hjælp, det har været lækkert med en så prof. hjælp

jeg kæmper stadig med den converter, har nu afmonteret gearkassen for bedre at kunne arbejde MEN jeg har problemer med converteren kan det passe at den er så svær at få til at glide på plads den har svært ved bare at komme ind over den første aksel?

En converter skal være let at skubbe på plads på gearkassen. Du skal dog være opmærksom på, om den står "for tand" og dermed ikke kan komme i bund. Prøv at dreje lidt frem og tilbage med gearkassens udgangsaksel, samtidig med at du forsøger at lempe converteren ind på plads-
Har du målt som jeg beskrev tidligere, hvor langt den skal ind?
Jeg har en frygt for, at du har beskadiget noget i dit forsøg på at "volde tingene sammen. Det var jo også unaturlig vanskeligt at pille den af. det skal det heller ikke være.

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis