startermotor vil ikke tørne motor efter motorudskiftning

jeg har skiftet motor i min Jeep Zj og nu vil startermotoren ikke tørne motoren, det er som om at der ikke er nok strøm på batteriet, kan jeg have glemt en stelforbindelse et sted eller hvad kan der være i vejen?  

jeg har skiftet motor i min Jeep Zj og nu vil... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak det var lige det jeg forventede så jeg er gået igang

er det så svært at få linet motor og gearkasse så nøjagtigt op, hvergang jeg har motor og gearkasse skilt ad er det nemt at tørne motoren, når jeg så får skruet det sammen kan det ikke lade sig gøre, det er en amerikaner med automatgearkasse er det sværere at sætte sammen end almindelig gearkasser. Jeg håber der er nogen der kan komme med en god løsning, det er ved at være træls at nå til det samme resultat hver gang man sætter tingene sammen.

Hej. Hvis motoren kan tørnes må fejlen jo ligge i geerkassen, der er jo styretappe mellem geerkasse og motor så der er ikke noget problem, men der er måske et relæ der låser geerkassen ? har du måske glemt et stik? eller er det en anden motortype? Kan du tørne geerkassen ? Håber du får løst problemet.
Mvh Jørgen.
har været på youtube og har muligvis fundet fejlen torque converteren er ikke blevet monteret korrekt hvilket bevirker at den klemmer når jeg spænder motor og gearkasse sammen, det er i hvert tilfælde hvad jeg håber på.

Hvis du har haft converteren fri af gearkassen, eller den er gledet frem, kan den meget let være gået ud af indgreb.
Som regel er der 2 gribere inde på halsen af converteren. De skal gå i indgreb i nogle noget større fordybninger inde i frontpumpen i gearkassen.
Du må have converteren trukket fri og så se hvorledes hullerne står inde i gearkassen og så få det stukket det rigtigt sammen med megen gefühl. Først skal den fange på de 2 sæt stråleaksler. Det gør man ved at dreje frem og tilbage på udgangsakslen og så til sidst de 2 tappe hvor man har taget sigte inden man sætter converteren til. Det er meget let at beskadige pakdåsen i frontpumpen med de 2 ret skarpe tappe. God praksis er iøvrigt at skifte denne pakdåse, da det er noget af det, der først giver oliespild. Koster ikke alverden.
Når du sætter den samlede aut.gearkasse på motoren, (pas på at converteren ikke skrider frem i kampens hede!) så skal du hele tiden dreje converteren for at sikre dig, at den ikke klemmer. Du må ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG tvinge gearkasse og motor sammen ved at spænde det sammen. Det skal finde sammen med et "klak"
Du må nu folde dine små fedtede fingre og bede til den store autogud, at du ikke har kvæstet noget inde i gearkassen.

Havde du nu startet med at det handlede om aut.gear. ville du for længst have fået denne forklaring, idet den er så klassisk som det overhovedet kan blive. Du er absolut ikke den første!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
der kan du tørne motoren efter skruet gearkassen på motoren
men kun lige du mærker modstand med bolte.
hvis moment omformeren skal monteres i én position.
men hvis det er muligt at afstandskiverne er sat forkert i.
og skal lige lægge mærke på "strålerne" på akslen.
du kan tørning af motoren inden den kommer i karrossen.!
jeg kan ikke afmonterer converteren fra gearkassen sidder den fast med en låseanordning, dette er første gang jeg roder med en bil der har automatgear, er der nog der kan hjælpe

Kan den drejes rundt?
Kan den rokkes lidt ud og ind?
Jeg kunne frygte, at de tappe jeg skriver om længere oppe, er bukket og klemmer inde i frontpumpen.
Der skal nok anvendes noget vold, og du må påregne at pakdåsen skal skiftes.

Med venlig hilsen
ktm

den kan drejes og rokkes en smule frem og tilbage det med pakdåsen havde jeg forventet når nu jeg havde samlet det forkert, men så må jeg jo ty til lidt go dansk vold for at få den ud.

mvh
graver

Venter spændt på resultatet.

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg