startermotor vil ikke tørne motor efter motorudskiftning

jeg har skiftet motor i min Jeep Zj og nu vil startermotoren ikke tørne motoren, det er som om at der ikke er nok strøm på batteriet, kan jeg have glemt en stelforbindelse et sted eller hvad kan der være i vejen?  

46 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne jo også tænkes at dit batteri er for småt. eller afladet.

Hej
Prøv at forbinde et startkabel mellem minus på dit batteri og stel på selve motoren - hjælper det så har du glemt en stelforbindelse et  sted.Start med at tjekke om der er strøm nok på dit batteri.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
batteriet er købt specielt til bilen og batteriet har stået til ladning i et døgn bare for en sikkerheds skyld, så jeg håber det er et stelkabel

det er nu fundet ud af at det ikke er strømmen det er galt med, den sidder i klemme et eller andet sted i motor. efter samling med gearkassen,ØV,ØV

Højgearaksel er ikke skubbet på plads

Annonce
Kan du turne motoren, hvis du drejer den rundt med håndkraft?
Hvis du kan det, kan det være at starterens drev, ikke passer til tænderne på svinghjulet.
mvh jens
På nogle motorer jeg har rodet med, er det meget vigtigt, at man holder startmotoren så langt ude fra centeret som overhovedet muligt, idet den ellers går for hårdt i bund på startkransen. Det er især på sådanne typer, hvor der ikke er styrekraver på.
Vip med et dækjern startmotoren væk fra motorblokken, medens du strammer boltene til.
Men ellers er jeg også enig med Jens.

Med venlig hilsen
ktm

er der nogen næm måde at få højgearsakslen på plads på eller skal jeg afmontere motoren igen og prøve forfra problemet er først opstået efter at jeg har strammet alle boltene mellem motor og gearkasse?

jeg har afmonteret starter o kan stadig ikke tørne motoren

Så må du jo skille motor og gearkassen igen, og starte forfra, noget må du have glemt
Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis