Råd om Husbådkøb

Kære Kloge bådfolk

Min kæreste og jeg overvejer at investere i en båd vi kan bo i. Vi har forelsket os i følgende model på DBA:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58479712

Men vi er meget grønne og ved ikke så meget om det hele. Jeg har dog læst alt hvad jeg overhovedet kunne om glasfiberbelagte træbåde. Vi har fået at vide, at der ligger et meget tykt lag glasfiber på. I tykkelse som store glasfibersejlbåde.

Derudover er der udluftning under dørken året rundt. Vi har ikke set det originale træ endnu, men har fået fortalt at det ser sundt ud.

Jeg ved der er mange af jer der fuldstændig stejler over glasfiberbelægning på træbåde. Men objektivt set behøver det vel ikke være noget problem?

Ang. prisen, så må vi nok regne med at vi også lægger nogle penge for pladsen i Sydhavnen, da det ikke bare lige er til at komme til der med en ny båd. Der er lang venteliste osv. Vi kan dog få overdraget pladsen ved et køb iflg. vedtægter i bådelauget der er dernede. Men er prisen helt urimelig. Båden er temmelig nyrenoveret og nuværende ejer har smidt rigtig meget arbejde og penge i båden. Bla. nyt toilet/bad, køkken og sovepladser i stævnen. Det hele ser meget solidt og proff. ud i mine øjne.

Vi går efter en båd vi umiddelbart bare kan flytte ind i. Vi bryder os ikke om både der er indrettet som campingvogne, men vil gerne have noget originalt og noget med personlighed. Det synes vi denne båd har, men hvad synes I ? Er det totalt hul i hovedet at investere i sådan en? Og JA! Vi har tænkt på at vi nok skal op i klubhuset og bade, og at der er meget lidt plads i sådan en båd. Det synes vi er en del af charmen.

Vi er også i tvivl om, om vi overhovedet kan komme af med sådan en båd igen. Er det overhovedet muligt eller findes der nok drømmere derude, som vil give penge for den slags? Altså vi er jo selv faldet for den, så nogen må der vel være.

De bedste hilsner

Den romantiske husbådsdrømmer

Kære Kloge bådfolk Min kæreste og jeg overvejer... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Almenvældets tarv!! og hvis den ikke går, kan man vel altid lige hive noget med miljø og sikkerhed op af skuffen, hvorefter alle mulige overgreb accepteres med glæde og jubel, selv dem det går ud over????

Med venlig hilsen
ktm

 

Iflg. de oplysninger jeg har modtaget, så har bådelauget dernede en aftale med kommunen der først skal genforhandles i 2020..

Desuden er det ikke en decideret husbådehavn, men blot en klasse A havn med fastliggerstatus.

hej hvis alt skal være fornuft køb så fik mand aldri noget

man kan se min båd hvis det skulle være et fornuft køb så havde jeg aldrig købt den men til den pris så tror jeg ikke al det er så slemt

mand skal høre hvad partnen osså vil så gåer det vel men er hun ikke med på den mad 90% så lad vær så går det galt
hilsen rene


renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Ja du har ret - det er nogle forfærdelige kasser der ofte skyder op. Nu er finanskrisen jo over os og de rige der har overbelånt for at have råd til en lejlighed i en af kasserne er på pøsen.
- Gad vide om Nieller kan leje et for en hund om mdr. til opbevaring af grej
Mon ikke jeg kan leje mit skiw ud, når nu finanskrisen trykker resten af bumsen ud og alle der fik sig overbelånt går på tvangsauktion og bliver sat på gaden?
Annonce
Glasfiber på træ er der intet galt med, det har vores Boheme også.

Jeg var nede og kigge på færgen "Karla" i Trangraven, der var til salg for over en million for over et år siden, så en pris på en halv million er vel fin nok for en tilsvarende nu om dage? Det kan du jo hverken få en étværelses i Tårnby eller Albertslund for... Så for lidt havneromantik og drømmeudlevelse synes jeg det lyder okay.

Men hvis det er noget, der skal smides mange penge - og liv og levned - i, skal både tilstandsrapport og forsikring være god!

Og tag lige og sæt der derned en halv times tid på en bænk en eftermiddag, hvor vejret er kedeligt. Og tænk over om du kan leve med ringvejens- og Uniscrap og naboers støj og røg, byggeplads og Fiksetorv? SÅÅ hyggeligt er der sgu heller ikke altid dernede.

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej BådRødder

Vi har haft en yderst venlig og ung bådbygger til at kigge på båden dernede i Sydhavnen, og efter hans anvisninger vælger vi nu at droppe og købe i hvert fald den båd der. Tak for de mange skriverier herinde, de har helt sikkert hjulpet os meget i en situation hvor vi vidste lidt.

Men vi har ikke givet op, og vi har allerede været ude og kigge på en anden båd. Men det er en træbåd, og hvad skal man passe på med her? Altså skroget skal jo være tip-top, og sælger har fået det totalrenoveret for 700.000 sidste vinter - udkiftning af rådne planker, nye nitter i overalt og helt ny kalfatring. Alt kan dokumenteres med faktureringer fra værft. Alt er i EG og båden har fået lagt et ståldæk for mange år siden, som giver båden et - lad os være ærlige - lidt sørgeligt ydre... Men lidt maling kan vel klare dette? (Jeg vehæfter et billede)

HER ER BÅDEN
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58564114

Der er lagt aluplader på skroget for at spare kalfatringen, når båden skal spules og males på land.. Er det normal procedure?

Det indre er sgu iorden og alt fremstår i gode solide materialer. Der er brusekabine og toilet og foreningen har fået etableret kloakering, som i en nær fremtid vil kunne sluttes direkte til båden.

Men der er en del ting der skal ordnes. En spildvanspumpe der er i stykker, igangværende renovering af bådens ydre og en rådden ræling. Samt selvfølgelig en ordentlig gang maling på dæk og styrhus.

Det der tiltaler mig ved denne båd er, at den faktisk er sejlklar og beboelig samtidig. Det gør det sgu lidt mere spændende..

Hvad siger I?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=58570893 hvad med denne her, den så ret godt ud, da jeg så den sidst

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
åååååh nej den er jo endnu værre end sidste gang behøver du virkelig at finde den som er allermest grim og aller dyrest på hele nettet ta nu den bådbygger med som du lige har haft med ud og kikke på den anden prøv dog og finde et ex flådefartøj eller andet i en god stand det der du viser frem her er dømt til undergang ingen med lidt respekt for havet vil kalde den skøjte sejlklar vågn nu op og find noget ordentligt.ved godt jeg er negativ og belærende men gør det kun for at hjælpe
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

Ja.. Optimisten

Dit navn er vist en ulv i fåreklæder.. Og som du skriver så er der jo altid solskin bag skyerne..

Men når det nu er sagt, så har jeg altså også skrevet nogle spørgsmål, som du måske kunne forholde dig til i stedet for at svine alting til med det første øjekast. Har du set billederne på den blå avis? Og der er jo ingen som beder os om at give så mange penge for den.. Det er jo købers marked, som andre har påpeget på dette forum..

Og hvad er det ved netop denne båd, som ikke er ordentligt?? Ud over kosmetikken på overfladen.. Selvfølgelig kan den sejle.. det er jo for fanden et skib.


Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også