Råd om Husbådkøb

Kære Kloge bådfolk

Min kæreste og jeg overvejer at investere i en båd vi kan bo i. Vi har forelsket os i følgende model på DBA:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58479712

Men vi er meget grønne og ved ikke så meget om det hele. Jeg har dog læst alt hvad jeg overhovedet kunne om glasfiberbelagte træbåde. Vi har fået at vide, at der ligger et meget tykt lag glasfiber på. I tykkelse som store glasfibersejlbåde.

Derudover er der udluftning under dørken året rundt. Vi har ikke set det originale træ endnu, men har fået fortalt at det ser sundt ud.

Jeg ved der er mange af jer der fuldstændig stejler over glasfiberbelægning på træbåde. Men objektivt set behøver det vel ikke være noget problem?

Ang. prisen, så må vi nok regne med at vi også lægger nogle penge for pladsen i Sydhavnen, da det ikke bare lige er til at komme til der med en ny båd. Der er lang venteliste osv. Vi kan dog få overdraget pladsen ved et køb iflg. vedtægter i bådelauget der er dernede. Men er prisen helt urimelig. Båden er temmelig nyrenoveret og nuværende ejer har smidt rigtig meget arbejde og penge i båden. Bla. nyt toilet/bad, køkken og sovepladser i stævnen. Det hele ser meget solidt og proff. ud i mine øjne.

Vi går efter en båd vi umiddelbart bare kan flytte ind i. Vi bryder os ikke om både der er indrettet som campingvogne, men vil gerne have noget originalt og noget med personlighed. Det synes vi denne båd har, men hvad synes I ? Er det totalt hul i hovedet at investere i sådan en? Og JA! Vi har tænkt på at vi nok skal op i klubhuset og bade, og at der er meget lidt plads i sådan en båd. Det synes vi er en del af charmen.

Vi er også i tvivl om, om vi overhovedet kan komme af med sådan en båd igen. Er det overhovedet muligt eller findes der nok drømmere derude, som vil give penge for den slags? Altså vi er jo selv faldet for den, så nogen må der vel være.

De bedste hilsner

Den romantiske husbådsdrømmer

Kære Kloge bådfolk Min kæreste og jeg overvejer... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Dr. Lyn

Lad mig klargøre.

Jeg er helt indforstået med at intet er permanent når man har med bådpladser at gøre i København. Den første båd jeg så på lå på en plads der havde aftale til 2020.. Hvilket måske er lang tid i virkeligheden.

Men det jeg mener er, at jeg skal bruge en plads hvor jeg må bo i min båd 24 timer om dagen 365 dag om året. Selvfølgelig spiller det også ind om det ser ud til, at man bliver møvet et andet sted hen lige når man har købt båden. Det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i..

Mht. kort til børnehave og kort til bussen, så har jeg en cykel og ingen børn. Så det er sådan set ikke det jeg går efter. Jeg har det egentligt fint på usikker grund. Men helst ikke en grund der er blevet helt til muld endnu. Og så er vi jo egentlig to der deler samme drøm om at bo på vandet. Så i virkeligheden kan man godt skifte alle mine jeg'er ud med vi'er..

Vh

NC

hej du skal være sikker på at du kan overtage plassen
de fleste plasser er lejet ud til personnen og ikke båden så du kan købe båden MEN plassen følger ikke med båden
du skal have det på skrift fra haven (udlejeren)af plassen at du han overtage plassen ellers bliver du jaget væk ffra haven
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

den første jsø linker til ser godt ud på overfladen men jeg kender den den er opbygget på et skrog af balsatræ dvs en plug til at opbygge en form efter hvor alt træet er smask råddent og nødrepareret så den skal du ikke røre men skib nr 2 ser rigtigt godt ud så prøv at kikke den rigtigt efter.

der er altid solskin bag skyerne

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også