BETA: "Giv ros"-funktion

Vi har altid kunne se hvor mange indlæg en person har skrevet og hvornår vedkommende blev tilmeldt som bruger. De flittige har fået fortjent anderkendelse ved at ligge på toplisten i forumoverblikket.

Men hvor ville det være fedt, hvis vi kan se på kvaliteten af bidragene også. Dermed kan super-LDS'eren der kommer med rigtig gode guldkorn få masser af hæder og skulderklap.

Derfor er vi nu klar til at teste en ny funktion, som gør det muligt at give en tommel-op til gode indlæg. Det vises som et ikon med et tal ved siden af, som fortæller hvor mange der har rost indlægget. Ikonet skifter til et checkmark hvis man HAR rost et indlæg:

Normalt tester vi nye funktioner på en testserver, men vi lever livet farligt og prøver det af direkte her på siden. Alle der har tilmeldt sig som beta-LDS'ere kan se knapperne nederst i hvert indlæg. Senere udvider vi med en top-liste, så man kan se de mest roste indlæg/forfattere. Derudover vises antal "roser" på brugerprofilen.

Prøv det af og kom med kommentarer her i tråden. Jeg er især interesseret i at høre om:

  • Hastighed og fejl: Går det hurtigt nok (bliver forummet langsommere)?
  • Anvendelse: Er det nemt / svært at bruge?
  • Konceptet: Er det noget vi kommer til at bruge?
  • Navn: Ideer til hvad vi kan kalde det, dvs. man giver et: "Skulderklap", "Like", "Ros", "Anderkendelse"

Lad os teste!

PS: Alle kan være med. Se hvordan du tilmelder dig som beta-tester her


Mvh. AllanE
Vi har altid kunne se hvor mange indlæg en person... Vis hele indlægget
70 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

God ide, Jan. 

Jeg har tjekket i databasen og lavet lidt statistik: Der er givet lige knapt 2500 skulderklap til ca. 400 LDS'ere. 

Toplisten over LDS'ere med flest skulderklap ser sådan ud:

  1. ev elmand (274)
  2. Nitter (108)
  3. PinkHenrik (108)
  4. je__ns (93)
  5. AllanE (92)
  6. S. Fabrin (65)
  7. autoole (62)
  8. Klaus Lundstedt (62)
  9. Den Studerende Bygningskonstruktør (61)
  10. Lars ON (56)
  11. ktm (48)
  12. Chr. (44)
  13. EISOE (42)
  14. jenshøj (38)
  15. GardenGirl (37)
  16. Koluda (35)
  17. Håndværkeren (32)
  18. njord (31)
  19. maskinsnedker (29)
  20. Neubert (27)
  21. Ellida (25)
  22. aaroe (25)
  23. Steensen (24)
  24. Sniffer (20)
  25. Petreababy (20)
  26. mfrost (20)
  27. MLU (18)
  28. vatnisse (18)
  29. uldal (17)
  30. Regmos (16)

 

Liste over tråde der samlet set har flest skulderklap:​

  1. BETA: "Giv ros"-funktion
  2. Det danske sprog...
  3. VP 2002 - Vand ovenpå stemplerne...
  4. Nyt til Manden der har alt.
  5. Godt Nytår!
  6. EFTERLYSNING EFTERLYSNING
  7. Skift af sporestang.
  8. Håndværker
  9. Blandede billeder af mit 3-årig nybyg (ALENE) projekt!
  10. Hvad kan man tillade sig at sige til andre??
  11. Slange i dæk - havetraktor
  12. Polsk arbejdskraft
  13. Vindmølle til 230v
  14. Opstart med hobby Træarbejde
  15. Tøjet kryber
  16. Pille forbrug
  17. Fundament til drivhus
  18. Isætning af 2 nye vinduer 588x588
  19. Nabo from hell
  20. Frikvarter

 

Er der stemning for, at vi gør mere ud af at vise toplisten? F.eks. at vi viser f.eks. top 10 "mest skulderklappede indlæg seneste måned" og "mest skulderklappede LDSere" et sted i forummet og på forsiden? 

Jeg tror, at funktionen vil blive brugt mere og være mere værd, hvis vi synliggør resultaterne mere. Men hvad synes I?


Mvh. AllanE
Jeg syntes det er lidt svært...
På den ene side er det godt og blive anerkendt med et skulderklap, på den anden side, så giver det mig ikke så meget, når jeg ikke ved hvem der har givet mig klappet.

At synliggøre ville i min optik måske nok kunne få flere til at klikke, men i "det daglige" tror jeg at det der driver folk til klikket, er at de læser et godt indlæg og vil give et skulderklap på den baggrund, ikke et spørgsmål om at ryge på en top-noget liste.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
I stedet for eller samtidig med skulderklappet ville jeg gerne have, at der blev givet en tilbagemelding om hvilket svar der evt. løste den stilede opgave. Det kunne alle formentlig lære noget af.

fase
Skrevet af S. Fabrin på 21-12-2015 12:18
I stedet for eller samtidig med skulderklappet ville jeg gerne have, at der blev givet en tilbagemelding om hvilket svar der evt. løste den stilede opgave. Det kunne alle formentlig lære noget af.

Lige præsist S. Fabrin
Elller en Pb.
En Pb. ville jeg foretrække, men det ved i jo.
 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Henrik, jeg forestiller mig at toplister netop vil minde folk om funktionen, så man husker at bruge den. Så længe man ikke kan klikke sig selv i toppen, tror jeg at det vil have en positiv effekt.

Mht. at vise hvem der har klappet, så har den før været oppe at vende. Der er tilsyneladende flere der ønsker det, så lad os prøve det af! Jeg skal lige lurer hvordan vi laver det.

S.Fabrin, det er en god ide med markering af svar. Et slags "Trådstarters tak". Det kræver lidt teknisk arbejde, men er ikke umuligt i en simpel form. Vi er jo desværre lidt låst af en forumsystem, som firmaet bag ikke udvikler på mere. Så nye tiltag herfra (i forummet) bliver nogen gange lidt kringlede rent teknisk. Det betyder også, at vi ikke bare lige kan vise i forumoversigten, at en tråd er market som besvaret. Men vi kan nok gøre det på enkeltindlæg og så måske skifte farven på dét indlæg.

Men: Tror I at det kan bruges i praksis her på LDS? Ofte er der jo mange svar i en tråd og mange forskellige bud på hvad en løsning kan være. Risikere vi ikke at man enten misser nogle gode input, eller at det ender med at næsten alle indlæg bliver markeret som svar?

Mvh. AllanE
Annonce
Egentlig mente jeg, at den, som stiller spørgsmålet/opgaven, ville gøre sig den ulejlighed at svare med et indlæg om, hvilken løsning der blev brugt. Svaret kunne måske bruges til at anskue problemet fra en anden side end den, man selv har set det fra.
Jeg har den opfattelse, at jeg ikke er udlært endnu, så derfor. Jeg må lige tilføje, at jeg er offentlig ansat (folkepensionist)

fase
Ah ok. Jeg tænkte straks i fancy tekniske løsninger

Ville det være for irriterende, hvis systemet sender en opfølgningsmail til trådstarter? Altså: Man starter en tråd og når den har været inaktiv i en periode, f.eks. 5 dage, så sendes en mail med opfordring til at man skriver et indlæg med en opfølgning.

Men det bør nok kombineres med, at man kan markere en tråd som "afsluttet", så man undgår at få mails om tråde hvor man HAR meldt tilbage.

Mvh. AllanE
Skrevet af AllanE på 22-12-2015 13:36
Ah ok. Jeg tænkte straks i fancy tekniske løsninger

Ville det være for irriterende, hvis systemet sender en opfølgningsmail til trådstarter? Altså: Man starter en tråd og når den har været inaktiv i en periode, f.eks. 5 dage, så sendes en mail med opfordring til at man skriver et indlæg med en opfølgning.

Men det bør nok kombineres med, at man kan markere en tråd som "afsluttet", så man undgår at få mails om tråde hvor man HAR meldt tilbage.

 

GLIMRENDE ide. Jeg glemmer sikkert også at afsluute mine tråde, hvilket jeg skamfuldt beklager!

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Så lykkedes det! Prøv at holde musen over skulderklap-knappen. Efter ½ sekund skifter den og viser hvem der har "klappet".

Hvad synes I om det?

PS: Jeg ville gerne have, at den bare viser listen med det samme (uden at vise den forklarende tekst først), men det jeg lige have fundet en løsning på.

Mvh. AllanE
Det ser rigtigt fint ud Allan.
Keep up the good work !

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis