Frikvarter

Hej.

Måske mest til dem, der lever i det frie land. Husker I at gå en halv eller hel time fra tv'et og se på himlen.

Når jeg nu lige har gået en tur i skumringen, de små fugle klapper i, så der er kun gøgen og nattergalen tilbage, vinden er faldet, og flagermusene har startet nattens jagt og ser ud over gården mod vest, så falder det hele lidt til ro. Det er slet ikke tosset

 


 varmetossen

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor har du dog ret... Ud fra stuen og nyd verden, også den der er lige uden for døren 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nu var det da også et helt igennem godt vejr til at sidde ude i går aftes og se på fuglenes ivrige aktiviteter.
Og så husk lige en tur rundt og iagttage havens forskellige åbenbaringer, inde det falder igen!

 

 


Med venlig hilsen
ktm

 

KTM: har du været forbi og fotografere min rhododendron?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du har ret KTM. Jeg har fået selvsåede Stedmoder i to bede, bare fordi jeg var doven og lod et par planter stå til frosten tog dem sidste år...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er meget at glæde sig over i haven. Vi har dog fået en "ny ukrudsart" i køkkenhaven i år. Det er efter den milde vinter, hvor glemte kartofler i jorden ikke er blevet ødelagt af frost. Hold da op hvor de er sejlivede når man bare hakker blade af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

vi sidder blot og kigger på dyrene ;-)

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det var godt nok mange, har maks 10 der render forbi løbet af dagen.
Tjaa - landmændene ødelægger så udsigten med hvide bånd + lydskræmmere - så kan de få "reguleringstilladelse", og dermed få mere i jagtleje, fordi de "kan garantere nedskydning af xx antal kronvildt" :-(
I forvejen koster jagtlejen "det blege"
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Flotte ser de ud, og jeg nyder da også at se en stor flok. Men nogle steder her i Midtjylland er kronvildt virkelig en plage. Der kan være flokke på 3-400 dyr. Og de er ikke gratis at have på kost hver eneste nat. For mange år siden var hinder fredet her i området for at få bestanden op. Men nu er det lige modsat, nu rådes der til at skyde de unge hinder og kalve. Det er for at sænke "produktionsapparatet"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.

Der var lige en solnedgang der så lidt speciel ud her til aften.

mvh


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis