Lav-det-selv.dk Danmarks største site for gør-det-selv folk Lav-det-selv.dk Login
Menu
  •  Forum
  •  Projekter
  •  Guides
  •  Søg
  • Emne-oversigt Nyt
  • Om Lav-det-selv.dk
  • Find medlemmer
  • Find byggemarked

  • Tilmeld Login
  • Mere
    Emne-oversigt Nyt Find byggemarked Find medlemmer Om Lav-det-selv.dk Kontakt os
Tilmeld  Login
  1. Projekter
  2. Compresser problemer

Compresser problemer

golf3 profilbillede golf3 tilføjede dette hobbyprojekt den 14-06-2022 (opdateret: 15-06-2022)
Hjælp min kompresser starter fint men slår fra ved ca 4bar og starter ikke op igen før jeg selv starter den hvad kan være i vejen den burde køre 10bar og selv starte op ved vel 7bar .den har fået nyt olie og filter

Kategorier

Andet

Giv et skulderklap

Skulderklap
  • Billeder
  • Kommentarer (25)
Tilføjet 14-06-2022
Compresser problemer...
Compresser problemer...
Compresser problemer...
Tilføjet 15-06-2022
Compresser problemer...
Compresser problemer...
Compresser problemer...
Compresser problemer...
Compresser problemer...
S. Fabrin skrev den 14-06-2022
Prøv afprøve din presostat. Den bør kunne justeres. Der kan justeres på tryk og difference.
golf3 skrev den 14-06-2022
Er det den skruge der sidder med en fjeder på 
S. Fabrin skrev den 14-06-2022
Ja, det et den. Kan du ikke tage et billede af presostaten med låget taget af?
golf3 skrev den 14-06-2022
Jo det kan jeg godt tak jeg er på værkstedet senere og kik på det 
ev elmand skrev den 15-06-2022
Du spænder fjeder, men det er sjældent der er brug for 10 bar, 8 ved stop og 6 ved start er ofte nok. 
golf3 skrev den 15-06-2022
Regner med det den her jeg skal spænde
ev elmand skrev den 15-06-2022
Trykket øges ved at spænde den store skrue i toppen. Altså den som går ned midt i den store fjeder. Skruen der sidder i den lille fjeder justerer hysterese. Altså afstand imellem stop og ned til start. Når denne er helt slap er der mindst hysterese. 
golf3 skrev den 16-06-2022
Ok mange tak vil prøve og justere det vender tilbage forhåblig med goo nyheder .ellers er det vel bare nyt på ik
ev elmand skrev den 16-06-2022
Bekymringer giver negativ rente, de vokser sig små hvis man kan lade dem vente. 
Citat fra Piet Hein  
Det vil virke tag ikke sorger på forskud. 
golf3 skrev den 17-06-2022
Og hvad så vis har prøvet og skruge og skruge det samme sker ingen ting ..hmmm
S. Fabrin skrev den 17-06-2022
Har du overvejet den mulighed, at din pressostat er defekt?
golf3 skrev den 17-06-2022
Jo det har jeg nu har skilt den ad en ny er på vej ss men tak for i prøvet og hjælpe .nu virker den vel når den nye kommer på god dag til jer
ev elmand skrev den 17-06-2022
Man kan jo håbe du har skruet rigtige vej.   
golf3 skrev den 18-06-2022
Har prøvet og spænde den helt og løsne flere gange i små hak og den stopper stadig det samme sted og starter ikke selv igen når jeg tager luften ud .så det er vel bare løsningen nyt på .skal nok gi svar når den nye er på
golf3 skrev den 08-07-2022
Hvorfor gør den det samme stopper ved ca 4bar der er kommet nyt pressostat hel ny box det godt nok meget mærkeligt har prøver og stille på den ???? Hjælp
Søren O skrev den 08-07-2022
Er du helt sikker på at dit manometer viser rigtigt?
golf3 skrev den 08-07-2022
Jeps det osse nyt 
golf3 skrev den 08-07-2022
Den gør sådan jeg starter den og den kører fint til ca 4bar så begynder motor og kører langsomt som om den er fyldt og bliver varm 
Søren O skrev den 08-07-2022
Ved ikke om det har stor betydning, men kører kompressoren den rigtige vej rundt? Der skal blæses kold luft fra remskiven (blæservingen) mod kompressorblokken.
je_ns skrev den 08-07-2022
golf3 skrev den 08-07-2022 20:57:39

Den gør sådan jeg starter den og den kører fint til ca 4bar så begynder motor og kører langsomt som om den er fyldt og bliver varm 

 Det er vel ikke sådan at din motor er for lille, eller koblet forkert?

golf3 skrev den 09-07-2022
Den kører den rigtige vej
ev elmand skrev den 09-07-2022
Du skal være sikker på er at kompressor får 3 faser. Altså selv om der er en blå i kablet så skal denne IKKE tilsluttes N i stikprop eller lignende. 
De 3 ledninger skal tilsluttes L1 - L2 - L3 uanset farver på dem
Den fjerde ledning gul/grøn skal naturligvis til jordklemme. 
golf3 skrev den 09-07-2022
Regner da med det rigtigt sådan her.jeg overtog den sådan her 
golf3 skrev den 09-07-2022
Du fik sgu ret er elmand .fik alligevel samled ledninger forkert fik set i stik. nu kører den som den skal super tak .jeg gir en omgang når vi ses en dag ss 😉💪
Søren O skrev den 11-07-2022
Har du ikke motorværn (termorelæ) monteret på din kompressor?
Hvis motorværnet havde været der, ville relæet have afbrudt for strømmen inden motoren var blevet varm, da den var forkert tilsluttet.
Hvis du mister en fase mens din kompressor kører, vil du ret sikkert miste en motor hvis der ikke er monteret motorværn.
Skriv kommentar her

Del projektet med andre

Andre projekter:

  • Udskiftning af brændeovn.
  • Udskiftning af brændeovn.
  • Radiatorskjulere DIY
  • Radiatorskjulere DIY
  • Radiatorskjulere DIY
  • Solfangeranlæg direkte i gulvarme i skur.
  • Espalie, overdække med blåregn
  • Espalie, overdække med blåregn
Tilføj nyt projekt
Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

 

Følg med
 
Genveje
  • Forside
  • Forumoversigt
  • Projekter
  • Artikler
  • Emne-oversigt
  • Ordensregler
  • Find medlem
  • Find byggemarked
  • Om LDS
Inspiration

På Ekspertlisten.dk kan du søge blandt ALLE håndværkere i Danmark og se automatisk baggrundstjek.

Ekspertlisten.dk
© 2023 Lav-det-selv.dk (LDS ApS)