HVEM kan skifte motoren ud????? Vil lægge Diesel i, istedet for Benzineren den er født med.
HVEM kan lave tromlebremser (den har det på alle 4 hjul ;->), andet mekanisk............ den holder syn til dec. 09, og er i rimelig mekanisk stand.
HVEM laver god og billig autolakering incl. varmeovn.... den er HVID, som jo en taknemmelig farve at have med at gøre... mht. at få det til at passe, med andet hvid....
En person der kan skifte motor, evt. gearkasse, skifte dele i tromlebremser, og/eller lave sån ting, som at sætte et T-stykke på diesel/benzinslangen foran, og forbinde fyret med kølervandet...
Er du en god fritidsmekaniker??????
Kender du til nogle, der har passende motor stående???
Har du kendskab til nogle, der kender de her efterhånden ret sjældne Bedford modeller?
Der lidt at rive i, for dem der har tiden, og vil tjene en skilling, vi kan forhandle os frem til.... Penge har vi lav-det-selv ere, vel ikke for mange af...
Der er delte meninger om, hvad motorer der passer i........ nogle sir volvo B18... nogle Record/manta/Ascona.......... VED du noget om emnet.... så skriv endelig... tak!
Også hvad angår benzin motorer.
De Bedford der ligger fra 1980- fremefter har en 2.0 GM motor i............ Så en sådan skulle vel passe, hvis karosse, transmission, bagtøj passer til........
Autocamper
Hvide plader, indreg. som "Personbil til beboelse" iflg. reg. attest.
Født 1979
Vægtafg. 5.800,- pr. år
2.3 Vauxhall Benzin, Automat gears
Sidste ejer, hentede Bedforden fra lade i Nordjylland..... lappede et par huller i ene hjulkasse, lavede bremser, synede den uden bemærkninger..
Nu har han kørt den 15.000 km, de sidste 1½ år, indtil toppakning røg, evt. er hele top skæv/revnet..... top har ik været til motorservice endnu... for trykprøvning. den har trods alt været varm....
Ejeren før, en ældre herre -møbelsnedker- i Nordjylland, har haft den stående i sin lade i 12 år. Dog først efter han havde Tectylbehandlet i bund, og indrettet den komplet bagi, med rigtigt flot lavede bænke, skabe, køkken, klædeskabe, sæder, klapborde bagi og foran. Massivt træ med messingskruer, lakeret med blank lak.... og desuden betalte han afgift til hvide plader til Skat....
Det stadig et fund....... Syns man da selv....
For de fleste, er det bare en gammel kasse....... ;->
Det dejlige er skydedøre i hver side, foran til fører og passager......... køre med dem åbne........ Som posten gjorde i 70´erne, når de tømte postkasser, og sprang ud og ind af bil.......... Det var jo engang en postbil...... hvor mgt. den har kørt hos P og T, ved man ikke........ og hvad tilværelse, den har ført, indtil den fik lavet indretning og fik undervogs konservering, og betalt afgift til hvide plader...... ved man heller ikke..... Men karosse, døre, klapper, kanter alle steder fremstår rustfri at se til..... Så kan man håbe, at den er rimelig, under det gamle Tectyl i bund.... Den skal tages i plade samlinger på karosse, og ved tag, lidt a la de steder vw Transporter ruster....ingen store tæringer.... lige efter hvad man kan SE.....
Det høje tag, med magasin ovenpå førerkabine, skal fremhæves....vasken, vandhane, spildevandstank, friskvandstank, emhætten, køleskabet, fryseren, komfuret, brønd i gulv, til gasflasker, 220 V stik, dobbelt batterier til startstrøm, og elforbrug seperat.... den vældige bredde bagtil og foran.....flere klædeskabe, det ene helt til loft.... det store træbord til kaffekop og mad foran, der hænger på instrumentbord... mens der STADIG er plads til at forlade forsæder bagom bord, og gå mellem forstole, og bagi....jow, den har mange fine sider....... Den er bredere og højere i kabine foran/bagi end en LT 35... måske LT er en smule længere........ har ik målt efter ;->
Døre, klapper, skærmkanter er rustfri at se til. Så kan man håbe, at den er rimelig, under det gamle Tectyl i bund.
Laves? hm.... finde en Opel el. GM motor der passer til, gerne manuelt gear.... længere på liter......... i Benzin ell. diesel......... få lagt et Dieselfyr i fra en passat, jeg har til at ligge.....evt. det benzinfyr, som haves på hånden, ved interesse...... lave en ekstra brønd til spildevandstank....
Om det vægthængte toilet, jeg har klunset fra storskrald, i phillip Starck design( jo, folk der har for mange penge findes)..... om det FOR fantasifuldt, at få det monteret under et bænksæde, der kan klappes op........... En kompakt el-kværn af typen, der sidder som en boks udvendigt på skurvogne til toiletvand, og kun kræver en 25 mm slange, for at pumpe spildevandet (faste partiker ;-> papir, bæ på godt dansk) videre til f.eks. en tank under bil...... sån el-kværn har man også liggende..........
Kværnen burde også kunne ligge i ny brønd underneden, som der i forvejen er lavet i den ene side, til 2 gasflasker..... Så selvom et vandskyllende toilet ikke er det første, der skulle laves... skal der jo altid være noget til senere hen....... vi skal jo have nogle drømme....... og DET kunne være ret særklasse... i sån gammel camper... som folk IK har store tanker om.......... de kemi-dasser... port a potti, el hwad de hedder... til campingswougne, de heller ik så præsentable for hunkøns væsener... ;->
Overvejer at melde mig ind i Vauxhall-Bedford klubben.
Indtil videre STÅR camperen...... den holder den syn til december, og man burde få den lavet, inden det rigtigt blir sommer......... bare det med motor og bremser.......
Skriv hvis du ønsker at lave på den? Hos dig ell. mit sted....
God sommer!
Med lav-det-selv hilsen
Dieselgris