robot støvsuger

Trægulv, hund og en stor stue og spisestue. Så skal man da næste ha en robotstøvsuger. Men er der nogen der har erfaring med sådan en. Hvilken skal man købe. Jeg kender ikke nogen der har en. Så jeg vil gerne høre fra folk der har erfaring med sådan en. Jeg er klar over at den ikke kan tage hjørnerne. Men med lyse møbler og en sort hund. og med små børn der kravler over det hele. Så er der hår over det hele. Jeg er ikke krakilsk, men mener dog sådan en fætter kan mindske spredningen af hunde hår.
Trægulv, hund og en stor stue og spisestue. Så... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke mit postnummer ligner noget i nærheden af Lyngby... ellers tak.
POST Danmark er jo ca. lige så dyre i forsendelse som det koster at købe en robot lokalt...

I øvrigt gør de ikke så rent, at du kan undvære den almindelige støvsuger... hvordan klarer robotten f.eks. overkanten af fodpanelerne?

Nej, jeg tror jeg har brugt de penge jeg skal på robot gadgets...

Men god fornøjelse med salget... der er altid købere til den slags... se bare på mig for nogle år siden.
Nu er jeg bare blevet det klogere...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det kan godt lade sig gøre at få en robotstøvsugere til 400,- (lokalt) , men man får så også hvad man har betalt for.

Dem kunne jeg også godt leverer, men så får jeg 95 % retur da de ikke virker, og det er så ikke godt.

Vedr. dørtrin og hjørner (det glemte du) er det da almindelig logisk sans at det er der da ikke nogle den kan klare....

Robotstøvsugerne tager den daglige rengøring, og en gang hver 7/14 dag snupper man den alm. støvsuger til hjørner mm.

MEN jeg vil da gerne være frisk og sende en til dig på prøve. Jeg betaler fragten til dig, så det eneste du skal betale er returfragten ?

Det er da et tilbud der er til at føle på

Mvh. www.toprobot.dk
Skal vi lade det komme an på en prøve.

Vi får et uvildigt medlem af siden, som ikke før har prøvet en robotstøvsuger til at låne en fra dig, og så kan de låne min Rhomba.

Jeg har ikke nogen speciel præference for Rhomba, og ville da heller end gerne vide, hvis der er en der er bedre, så jeg ved det næste gang jeg skal skifte.

Vi kan finde en mellem Lyngby og Roskilde, og så sørge for, at vedkommende får begge i f.eks. 14 dage, for så at komme med et fyldigt indlæg her i tråden om fordele og ulemper ved hver af dem og vedkommendes konklussion.

Det må da være fair afprøvning og vilkår, og så får vi alle en god test til sammenligning.

Hvad siger du til det?


Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Jamen hvorfor ikke, så kan man måske få en ordenlig neutral bruger til at test dem.
så den er jeg da frisk på, da det vil være rart der snart kommer nogle "ordenlige" test på de forskellige modeller fra en bruger
Jeg har intet at udsætte på Rhomba (har selv en, og 4 andre fabrikater), så de kunne være sjovt at få dem testet på denne måde :-)

Jeg betaler gerne fragten frem og tilbage i dette tilfælde, så det må da gerne være mere vest på...

Finder du et "frivilligt" offer ?, så smider du bare en mail til mig [email protected] eller hvis der er nogle der melder sig frivilligt.

Forsat god dag til alle, og indtil videre godnat herfra

ravnen123.... en "ordentlig neutral bruger".... hvad mener du?

Har jeg ikke lige forklaret dig, at Roombaen ikke gør ordentligt rent, at den hænger(altså ikke kan komme uden om af sig selv)  på "trompetfødder" drejestolefødder og fødder på skamler...

Så jeg håber da ikke, at det fremgår, at jeg ligefrem er partisk, hvad angår mærker... det er jeg bestemt ikke.

Min holdning er, at alle robotstøvsugere er lidt af et gadgetnummer for at få folk til at tro, at de kan slippe for lidt træls husholdningsarbejde... det kan de med min erfaring med robotstøvsugere... ca. 5 år... ikke!!

Hvis du kun gør rent med en alm.  støvsuger 1-2 gange på 14 dage... så ønsker jeg ikke at se alt for meget til nullermændene i din bolig. Og da slet ikke hvis du skulle have hund

Kunne egentlig godt tænke mig at høre, hvem der står bag elektronikken og styresystemet (softwaren)  i det produkt du sælger... iRobot er verdensførende på markedet, laver bl.a. robotter til militære formål (bombedeaktiveringsrobotter m.v.) Men hvem har produceret og udviklet elektronikken i dit produkt?
 
Jeg vil endnu engang gerne fremhæve min neutralitet.... jeg tror at alle robotstøvsugere gør lige dårligt rent, fordi de ikke kan komme til alle steder.... og det er dårlig rengøring. Hvis man bare har et firkantet rum, hvor der ikke er ting placeret i, gør den fint rent... måske bare ikke i dybden på gulvtæpper...og ikke i hjørner!

Jeg synes det er en fin idé  at sende et par robotter til en bruger uden nogen form for erfaring med robotstøvsugere, for at få en kvalificeret vurdering af, hvordan kvaliteten og effektviteten er på robotterne.
Det svarer jo til, at man sender 2 nye biler til test hos en blind mand uden kørekort. Det skal man jo nok få en kvalificeret vurdering ud af

Måske skulle man i evt. kommende robotejeres interesse lige fremhæve hvad forbrugerbladet "TÆNK" skriver om robotstøvsugere:

http://www.taenk.dk/mag_pdf_show.php?cid=6908

"Ingeniøren" har en artikel om robotterne... her bliver de kaldt noget skrammel:
http://ing.dk/artikel/100056-kommun...t-skrammel


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Kære JørgenE og Ravnen123

Jeg melder mig gerne som uvildig testbruger - har aldrig haft en robotstøvsuger, men overvejer om det kunne spare min kære kone for en del arbejde...

Bor i Hedehusene tæt ved Roskilde - 3 børn og en langhåret hund, så der er nok at tage fat på med støvsugeren!

Jeg tror ikke, at det bliver svært at holde robotstøvsugerens rengøringskvalitet op mod den alm. støvsugning som hos os foregår stort set dagligt (jf. jbr´s bemærkning om en blind persons test af biler....)

I kan blot sende en besked hvis det har interesse.

Mange hilsner

Hansen
Hans Hansen.... med henvisning til tidligere indlæg i denne tråd, vil jeg anbefale, at du sikrer dig, at de 2 herrer med støvsugerrobotter til udlån, ikke forventer at få dem hele tilbage

Som du kan læse er der visse hunde der elsker at sætte tænderne i det larmende monster på gulvet...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Inden jeg udlåner min egen, skal jeg nok tilse hundens tænder og eventuelt slibe dem flade

Jeg har iøvrigt netop skrevet til iRobot, der står for Rhomba'en og spurgt om ikke de vil stille en støvsuger til rådighed, da jeg nødigt vil undvære min egen.

Mvh. JørgenE
Jeg har jeg generelt meget godt styr på vores hund, og den er jeg ikke nervøs for i forhold til støvsugeren - når vi ikke er hjemme kommer den ikke i stue, køkken m.v., men det hindre desværre ikke at en støvsugning er nødvendig. Jeg forventer ikke et slid på maskinen ud over det sædvanlige, men det er klart, at der jo altid er en risiko.
Skrevet af jbr på 02 dec 2009 08:06
ravnen123.... en "ordentlig neutral bruger".... hvad mener du?

Jeg mener bare at det ikke skal være en evt. forhandler der skal være "testperson"

Har jeg ikke lige forklaret dig, at Roombaen ikke gør ordentligt rent, at den hænger(altså ikke kan komme uden om af sig selv)  på "trompetfødder" drejestolefødder og fødder på skamler...

Icleboèn kan også "hænge" , men den bakker efter et stykke tid.

Så jeg håber da ikke, at det fremgår, at jeg ligefrem er partisk, hvad angår mærker... det er jeg bestemt ikke.

Min holdning er, at alle robotstøvsugere er lidt af et gadgetnummer for at få folk til at tro, at de kan slippe for lidt træls husholdningsarbejde... det kan de med min erfaring med robotstøvsugere... ca. 5 år... ikke!!

Nu ved jeg så ikke om det er 5 år siden du har haft en eler de er et par år gamle, men der er sket en stor udvikling det sidste halve år. Den nye model af Iclebo er forbedret med nye hjulophæng, samt topsensore der gør at den ikke kiler sig fast som mange gør

Hvis du kun gør rent med en alm.  støvsuger 1-2 gange på 14 dage... så ønsker jeg ikke at se alt for meget til nullermændene i din bolig. Og da slet ikke hvis du skulle have hund

Robotstøvsugeren lader man køre dagligt, eller efter behov, hvis du havde læst lidt i webshoppen skriver jeg også at den ikke erstatter den alm. støvsuger
læs evt. her :  www.toprobot.dk


Kunne egentlig godt tænke mig at høre, hvem der står bag elektronikken og styresystemet (softwaren)  i det produkt du sælger... iRobot er verdensførende på markedet, laver bl.a. robotter til militære formål (bombedeaktiveringsrobotter m.v.) Men hvem har produceret og udviklet elektronikken i dit produkt?

Nu er de ikke helt dumme:   http://www.yujinrobot.com/english/
 
Jeg vil endnu engang gerne fremhæve min neutralitet.... jeg tror at alle robotstøvsugere gør lige dårligt rent, fordi de ikke kan komme til alle steder.... og det er dårlig rengøring. Hvis man bare har et firkantet rum, hvor der ikke er ting placeret i, gør den fint rent... måske bare ikke i dybden på gulvtæpper...og ikke i hjørner!

Jeg tror du vil blive overrasket over hvor god den er til gulvtæpper, børsten tager godt fat, samt der er vacumsug.

Jeg synes det er en fin idé  at sende et par robotter til en bruger uden nogen form for erfaring med robotstøvsugere, for at få en kvalificeret vurdering af, hvordan kvaliteten og effektviteten er på robotterne.
Det svarer jo til, at man sender 2 nye biler til test hos en blind mand uden kørekort. Det skal man jo nok få en kvalificeret vurdering ud af

Den vil jeg så undlade at kommenterer , tror godt at Hr. & Fru Jensen eller Hansen kan se om der er støvsuget,,, Og om det er iorden


Måske skulle man i evt. kommende robotejeres interesse lige fremhæve hvad forbrugerbladet "TÆNK" skriver om robotstøvsugere:

http://www.taenk.dk/mag_pdf_show.php?cid=6908

"Ingeniøren" har en artikel om robotterne... her bliver de kaldt noget skrammel:
http://ing.dk/artikel/100056-kommun...t-skrammel



Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis