robot støvsuger

Trægulv, hund og en stor stue og spisestue. Så skal man da næste ha en robotstøvsuger. Men er der nogen der har erfaring med sådan en. Hvilken skal man købe. Jeg kender ikke nogen der har en. Så jeg vil gerne høre fra folk der har erfaring med sådan en. Jeg er klar over at den ikke kan tage hjørnerne. Men med lyse møbler og en sort hund. og med små børn der kravler over det hele. Så er der hår over det hele. Jeg er ikke krakilsk, men mener dog sådan en fætter kan mindske spredningen af hunde hår.
Trægulv, hund og en stor stue og spisestue. Så... Vis hele indlægget
58 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ravnen1234...

Har været inde at kigge på firmaet hjemmeside... som jeg frygtede er der formentlig tale om et asiatisk kopiprodukt, af Roombaen... og andre på markedet allerede etablerede mærker...

Der er stort set ingen forskel på opbygningen af den maskine du sælger og Roombaer der er 5-6 år gamle, bortset fra, at Roombaen ser ud til at have bedre affjedrede hjul.

Skal lige oplyse, at Roombaen også har topsensor....

Så jeg tror vi skal droppe salgstalerne.... der er tale om et gadget, der er vældig sjovt som imponator legetøj, men ordentligt rent gør den nok ikke.... ligesom alle de andre...

Lad os høre hvad du mener med, at der er sket meget indenfor det sidste ½ år... gerne dokumenteret i forhold til eksisterende produkter...

Må indrømme at jeg mener det er en gang salgsgas fra en meget ivrig fortaler for egne varer


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej alle

Jeg spurgte importøren af Roomba, om de ville stille en robot til rådighed for testen, og svaret var følgende:

Hej Jørgen Tak for din henvendelse og interesse i vores produkter. Vi ønsker dog ikke at stille en roomba til rådighed for din test. Da vi allerede er med i en del forbruger og statslige tests.
Med venlig hilsen/Best regards
Louise Søndergaard Nielsen
Salgskonsulent / Sales representative
Witt A/S Gødstrup Søvej 9
DK-7400 Herning


Sådan nogle tøsedrenge.

Så må jeg min egen - det bliver ikke sjovt.


Mvh. JørgenE

Nej, de er nok træt af at høre samme sang efter testene af robotstøvsugerne... alle de tests jeg i de seneste 4-5 år har læst kommer ud med samme resultat... de gør ikke ordentligt rent.

Yderligere er dommen, at de er besværlige at rengøre, det sviner og tager uforholdsmæssigt lang tid, at rense roterende børster for hår der har "roteret" sig fast og må skæres fri... ja, jeg genkender resultatet fra testene... sådan er det nemlig også i virkeligheden

Det være sig Roomba, Kärcher eller alle kopiprodukterne... det kan en test fra eller til ikke lave meget om på


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 03 dec 2009 19:57

Nej, de er nok træt af at høre samme sang efter testene af robotstøvsugerne... alle de tests jeg i de seneste 4-5 år har læst kommer ud med samme resultat... de gør ikke ordentligt rent.

Jeg er også træt af samme sang fra dig

Nu kan det så godt være du har haft nogle negative oplevelser med de robotstøvsugere du har købt eller prøvet, jeg sender dig gerne en Iclebo til dig du kan prøve i 7 dage , du kan så lave din egen anmeldelse på denne.

Det eneste jeg kræver er at du bestiller den på www.toprobot.dk og indbetaler de Kr. 100.- med dankort (dette er kun fordi at jeg har styr på at den bliver sendt til rette sted ) Ordren vil så blive annuleret, så det ikke koster dig ikke 1 Kr. og jeg ligger en retur label ved, så er retur fragten også betalt.

Yderligere er dommen, at de er besværlige at rengøre, det sviner og tager uforholdsmæssigt lang tid, at rense roterende børster for hår der har "roteret" sig fast og må skæres fri... ja, jeg genkender resultatet fra testene... sådan er det nemlig også i virkeligheden

Dette vil jeg så heller ikke kommentere denne gang, men nu har du fået tilbudet, og hvis du ikke vil tage imod dette, syntes jeg du skal stoppe al din negative omtale om robotstøvsugere

Det være sig Roomba, Kärcher eller alle kopiprodukterne... det kan en test fra eller til ikke lave meget om på

Dette kan så være et tilbud du tager imod, og jeg glæder mig til din udtalelse, der kan blive sendt ud til 2 andre på samme vilkår, som også vil komme med deres udtalelser..., at Roomba så ikke vil være med, kan jeg så ikke gøre noget ved.





Glemte lige denne , som du udtaler dig om :

Det være sig Roomba, Kärcher eller alle kopiprodukterne... det kan en test fra eller til ikke lave meget om på

Dvs. at alt du nævner ud over disse er kopi produkter :-(

Det kan da godt være du får en enkelt eller 2 på nakken med den udtagelse fra dem der har importen af  disse produkter


Annonce

Ravnen123...

Jeg synes det er fantastik, at du ignorerer tests, udført af etablerede organisationer.
Men det er du vel nødt til.

Hvordan du vil fortolke min udlægning af mærkevarer kontra kopiprodukter fra østen, det er din sag.

Jeg har aldrig påstået at et kopiprodukt... f.eks. din vare, er hverken bedre eller ringere end de andre på markedet.

Jeg har ingen interesse i at prøve en kopi af det jeg allerede har indkøbt og afprøvet.
Men jeg takker for tilbuddet.

Min negative omtale er selvfølgelig ubelejliget for en der gerne vil sælge et produkt. Men når du vælger at deltage i den offentlige debat om et prokukt, må du også forvente, at alle ikke er enige med dig om at lovprise produktet.
Sådan er det... og efter min mening bør det også være sådan.

Du lovpriser din vare... fred være med det... jeg har erfaringer på brugerniveau, som jeg videregiver til andre forbrugere.

At du ikke kan lide det... tja, ....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com


Nu elsker jeg at copy/paste så det håber jeg du vil bærer over med
;-)

Jeg synes det er fantastik, at du ignorerer tests, udført af etablerede organisationer.
Men det er du vel nødt til.

Nu er de fleste test`s lavet inden for kommunerne, hvor de er blevet prøvet i hjemmeplejen mm.
Testen herfra viser sig efter min nærlæsning (det kan godt være vi ikke er enige der) at det største problem med robotstøvsugere er at de ældre kan være bange for dem.
Der kan også være problemer med personer med nedsat syn, eller hørelse, da de ikke kan se dem eller falde over dem.
Den seneste test jeg kender til ligger på min egen side.


Hvordan du vil fortolke min udlægning af mærkevarer kontra kopiprodukter fra østen, det er din sag.

Jeg har aldrig påstået at et kopiprodukt... f.eks. din vare, er hverken bedre eller ringere end de andre på markedet.

I mit øre lyder det som om at du dømmer alt som kopi, hvis det ikke har været det første på marked, nu er jeg så også døv på det ene øre :-)

Jeg har ingen interesse i at prøve en kopi af det jeg allerede har indkøbt og afprøvet.
Men jeg takker for tilbuddet.

Min negative omtale er selvfølgelig ubelejliget for en der gerne vil sælge et produkt. Men når du vælger at deltage i den offentlige debat om et prokukt, må du også forvente, at alle ikke er enige med dig om at lovprise produktet.
Sådan er det... og efter min mening bør det også være sådan.

Jeg "lovpriser" ikke mine produkter, jeg kan sagtens se fejl og mangler.
Importøren får da også mange drøje hug herfra, hvis det ikke lever op til mine standarder/krav, men jeg har en heldigvis en importør der lytter til mig og mine kunder, så produktet bliver videreudviklet og heldigvis for det.


Du lovpriser din vare... fred være med det... jeg har erfaringer på brugerniveau, som jeg videregiver til andre forbrugere.

At du ikke kan lide det... tja, ....


Den seneste rapport er så vedhæftet her, MEN læs den nu helt igennem

Ravnen123...

Jeg tror du læser tests, som fanden læser Biblen....

Citat fra testen (kommentarer fra brugere):

"Iclebo Plus A:
-kan ikke selv retur, sætter sig fast ved møbler, tæpper, samler ikke nok op ved runde hjørner(1), skal start arb. Med at flytte møbler(1), støder på og gøre ikke ordentligt rent(1), jeg kan ingen fordele se ved robotter. Jeg tabte groft salt på et nyligt støvsuget tæppe, robotter fjernede overhovedet ikke saltet da jeg tog støvsugeren igen(1), er ikke god nok til at holde et hus rent. Kommer op på steder og sidder fast(1), jeg har svært ved at bukker mig ned efter den også når den skal tømmes(1), Er svært ved at sættes på plads på opladeren(1), Kan ikke støvsuge hvor der er mange ledninger og møbler(1), skulle startes hele tiden, da den sad fast(1), man skal hele tiden flytter ting(1), duer ikke i hjørner og kan ikke komme ind under lave møbler(1), kommer ikke i hjørner og under lave møbler(2)".

Yderligere citat fra testkonklusionen:

"Iclebo Plus A: en støvsuger kan aldrig dække de menneskelige og social behov(1), Den kan sidde fast(1), Personalet skal bruger mere tid(1), Dårlig rengøring, lang rengørings tid ødelægger tæppekanter, dørtrin og sætter sig fast(1), Den er lang tid om at søge base, den kører meget i de samme områder(1), den gjorde ikke rent på det her tæppe og kørte i 70 min. Hvorefter jeg kørte i stuen i gennem med støvsugeren(1), efter den 5 gange satte sig fast under 2 læderstole stoppede jeg forsøget, lod den køre i soveværelse hvor den satte sig fast 3 gange ved et sengebord, problemer/ulempe er: at den ikke selv føler, at her er ikke plads, og så køre tilbage(1), sat sig fast 5 gange i frynser på et tæppe der er sømmet fast, stoppede forsøg og lod den køre på vinyl i køkkenet, og her gjorde den heller ikke rent(1), stoppede ved en lille forhøjning på gulv tæppet, samt 2 gange på en drejefod til lænestole(1), svær at sætte i gang, gør ikke det der skal(1), kan ikke rengør i hjørnerne(1), kommer ikke ind i hjørner og under møbler(1), kan ikke suge i hjørnerne(1), kan ikke gør rent på tæpper ordentlig(1)"

Nu har jeg kun klippet det der lige stod om det produkt du sælger.... de andre får stort set samme bedømmelser i rapporten.

Og ja, jeg har læst hele rapporten.

Rapporten siger det samme, som jeg hele tiden har skrevet i denne tråd... at robotterne ikke gør ordentligt rent, at de er besværlige at rengøre, at de hænger fast i møbler og tæpper osv.
Vil i den forbindelse lige henvise til pkt 10... de sidste to bullets  (side 11 i rapporten) Det er interessante bemærkninger.

Men måske siger pkt. 1 i den endelige konklusion mest:

- ingen af maskinerne lever op til ideelle rengøringskrav


Vil da i øvrigt lige henvise til denne test af Roomba og Iclebo:
Viser at der stort set ikke er forskel på de to produkter, dog med en lille fordel til Roomba:
http://robotstovsuger.dk/iclebovsroomba/


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nu er det vist klart for alle, at du JBR ikke kan lide robotstøvsugerne, så du behøver ikke kommentere dette indlæg.

Man kan ikke undvære en støvsuger, der gør ordentligt rent eventuel i kombination med en gulvvask, men i det daglige er det en nydelse, at robotten har taget det værste, så man ikke lige så tit skal igang med støvsugeren.
Det kræver et par minutters forberedelse at tilpasse omgivelserne, så robotten kan køre uhindret, og det er så det.
Mere forlanger jeg ikke for at være tilfreds, og derfor anbefaler jeg den til alle, der vil ofre beløbet for at slippe for noget af det kedelige arbejde.


Mvh. JørgenE
Puha, det undrer mig at JBR´S smiley stadig roterer så flot rundt

Undskyld, kunne ikke lade være

MVH
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis