Hej Jens,
Tak for kommentar. Jeg har en partner i Kina, som har adgang til stumperne som jeg ikke kan få eller købe i Danmark. Så han bliver flittigt brugt. Desuden koster profiler som dette spidsen herhjemme...
Jeg havde det med støvet på fornemmelsen da jeg tegnede den. Men jeg arbejder også på at få en lille sugeslange op til spindlen, som kan tage støvet under vejs. Det er billigere, end at skifte førringerne ud.. Havde selv en spindel adskilt da jeg fik den, og det kan godt tage noget tid at samle igen
Suhneren er ret stor iforhold til Kresse, og virker virkelig robbust. Den kører fra 4000-24000o/min, som er perfekt til vores brug. Kress colletsne passer perfekt over på, så det er nemt at konvatere over hvis man vil. Men jeg skal nok lige sige til hvis vi oplever noget dårligt ved den. Hvis du overvejer den, skal du have rykket centeret af bespændingen min 1.5mm længere ud end det du har i dag, da den lige nøjagtig ikke kan sidde der uden at gå på bagpladen. Ellers skal du bare fræse el lille 6x2mm dybt spor i bagpladen hele vejen op. Så kan den være der nemlig. Det er nok den nemmeste løsning end at lave 2 nye spændere. Den er heller ikke nær så dyb som kressen eller den AEG vi brugte før (Ø43-20mm) de andre er vist (Ø43-24mm). Men det betyder ikke det helt store. Der er plads nok til spændenøglen. Jeg kan altid tage nogle flere billeder hvis du skal bruge det.
Kim