CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 750 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja du kan sikkert godt bruge de fræsere du har til MDF
Du skal fjerne så meget træ du kan.... det er spånen der skal fjerne varmen prøv med 0.1mm pr tand til at starte med.
(spåner er godt, støv er skidt)
Hvor meget træ du kan fjerne kommer jo an på hvor kraftig fræser du har?
Nu har du 4 skær, havde du kun haft 2 kunne du nøjes med en feed der var 1/2 så hurtig.
Men prøv dig frem, selvom der findes formler for alt så er det alligevel maskinen der bestemmer tilsidst :o)

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Jeg fandt denne side hvor man med nemt overslag kan se nogenlunde tal for hvad man skal bruge af hastighed ved givne materialer og ved hvilke RPM + Flutes.

http://www.cutter-shop.com/main.asp?sitepages=feeds_and_speeds

Til fræsning i træ hvor får i fat på fræset stål. Jeg tænker på de spidse stål til hvis man skal prøve at lave et skilt via VCarve. Og hvilken hastighed kører du med + RPM.

Mvh
Kim Mortesnen
Hej alle
Jeg fandt dette forum for ca 1 mdr siden, jeg blev hurtigt fanget i dette spind og det er blevet til mange timers spændene læsning.
Men læsning er ikke nok så jeg måtte i dag købe et sæt føringer og kuglespindler på 1100 X 700 X 300 mm. fra kina
Må simpelhen prøve dette !!!

suPeRANdEn!!!!!!!

Lyder spændende. Glæder mig til at følge.
Ja hold os endelig up to date med forløbet.

Jeg går i øjeblikket og kæmper med at tage mig sammen til at tage noget træ eller aluminium og spænde det fast og prøve at køre et fræse program... Det er bare lidt grænseoverskridende for det er ikke sådan at vide hvordan det kommer til at gå når den begynder at ligge kræfter i.. Det kunne faktisk være lidt betrykkende hvis man have en "kyndig" CNC person til lige at checke ens setup, og evt fortælle hvor det halter og om alt er sat op til at køre ... men det skulle jo nok ende med et Big Bang (-:
Annonce
Kim - hvis du bruger Mach3, kan du ændre fremførings hastighed under fræsningen. Der er 2 Feed pile på forsiden du kan trykke på til en vis grænse.

Mvh Adam
Kør en lufttur først for at se om den kører fornuftigt. Erstat evt fræserbitten med en dyvel så kan du se om du fræser i bordet :-)
Derefter kør dine første emner i træ inden du begynder på metallerne.

/niels
jeg har lavet mig en flade for registrering af emnets position, og jeg kører EMC, og her man man også sætte fremførings hastighed direkte i% af det opgivne, men der er stadig en del ubekendte ... tror jeg (-: nu må vi se, det bliver nok efetr juleforkosten (-:
Hej Kim

Så må vi jo vente i spænding indtil da :-)
Første gang jeg satte min maskine igang var det også med en vis bæven, men ind imellem må man lære den hårde vej.
Men det er jo det som er det gode ved sådan et forum hér. Her er der mulighed for at samle viden og erfaring til fordel for andre. Dejligt med et forum på dansk.

Go' weekend og pas nu på de våde varer til julefrokosten ;-)

mvh Mogens
Jo maskinen kører jo, og den kan sagtens svings stål rund i alle 3 akser styret af EMC, men jeg har ikke prøvet at sætte en klods Aluminium på mit aly plan og lade den tage en bane.. Jeg skal nok holde jer opdateret når det sker (-:

Mvh
Kim Mortensen
Der er yderligere 193 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også