CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 680 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor er den blevet oprettet. kan vi ikke få en link til hvor vi skal kikke/oprette os..
Her. Eller her.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er vel ikke nødvendigvis en fordel med mange forstellige tråde, kunne forestille mig at det kunne blive noget rod at finde rundt i og samtidig sværere at følge med i det hele, så skal man da ihvertfald kunne huske i hvilken tråd man har læst hvad eller også skal den følge emnet 100%

Men lige et spørgsmål til de motorsagkyndige. Jeg har prøvet at køre de forskellige testprogrammer der følger med Mach3 og i nogle af dem stopper en eller flere motorer pludselig, selv om mach3 kører videre, men den fortsætter med at give en hyletone og det er muligt at dreje motorakselen med hånden. Muligvis sker det når den kommer op på en vis hastighed (måske mach 1) Jeg har ikke kunne finde noget om det problem i Mach3 Video Tutorials.

Hilsen Ib

din motor staller. Sæt din acc ned eller hastigheden ned på motoren (evt. begge dele) og prøv så igen
det er den eneste måde at gøre det på hvis du vil have dit setup til at yde mest. alle systemer er forskellige, derfor forskellige setup.

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

PS. Mach 1, 2 og 3 er ikke forskellige hastigheder som på fly, men version nummer på controller programmet :o)

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Annonce
Takker for svaret. Jeg er godt klar over at det ikke er hastigheder der hentydes til i Mach 3 det ville også være lidt vildt med over 3600 km. i timen :-) Tilgengæld troede jeg at staller var noget et fly gjorde når det mistede opdriften. Jeg har prøvet at stille accelerationen og hastighed og har nu stillet den endnu længere ned og det hjælper også på det, men er overrasket over at den skal så langt ned for ikke at stalle, hvordan finder jeg frem til de optimale indstillinger? Hvad står dine instillinger på?

/Ib
Ib hvad står din acc og hastighed til ? Du kan ikke bruge børge's instillinger til noget, det kommer helt an på maskinen og hvordan den er bygget op. Lav en ny tråd og eventuelt kom med lidt data om din maskine og lidt billeder

Mike
Det kan også være duty-cycle der er sat forkert. Så måske et dit on signal meget kort.

Mvh
Kim Mortesnen
Der tabte du lige mig.... det må du forklare lidt nærmere?

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Hvert fabrikat af kontroller boards, har specielle krav til hvor lang tid der minimum skal gå før boardet har registreret et Højt signal.

Mener det blev opgivet i nanosekunder i TurboCNC og EMC, men jeg ved ikke med Mach3.

Selv om computerern skal sende en puls til boardet hver 1 ms for at lave en frekvens på 1Khz, så er det ikke lige gyldigt om denne puls kun er 1 nanosekund lang eller 1/2 ms. Man kan experiementere sig frem til resultatet.

Mvh
Kim Mortensen
Der er yderligere 263 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også