CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 670 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej! Jeg har brug for et råd, Jeg har gjort HobbyCNC pro sættet klar og installeret Mach3 og vil så prøve at køre med det manuelt, men reset knappen blinker i Mach3 og det synes ikke muligt at resette den. Hvad gør jeg?

Hilsen Ib
Ja det er ikke for at være fræk, men har du læst opsætnings manualen, der er nogle ting der lige skal være på plads inden du "bare" lige starter Mach3

Hilsen Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Kikkede også på Mach3 en enkelt gang, men havde på daværende tidspunkt ikke meget kendskab til CNC, og Mach3 er helt vildt sindsygt at sætte sig ind i.. Istedet prøvede jeg TURBOCNC som er et dos program man kopiere ind på maskinen, og rimelig nemt kan sætte op og prøve boardet af... Når dette er gjort, ved man at boardet kører, og man kan prøve at se om Mach3 kan sættes op med samme success...

PS. Kører EMC, som er lige så nemt at sætte op som TURBOCNC, og lige så gratis.
Mvh
Kim Mortesnen
Nej jeg har ikke læst nogen manual og ved heller ikke om det er tilgængeligt når det foreløbig kun er en demo version, havde ikke troet at der skulle den helt store opsætning til en lille test, vil bare gerne se lidt bevægelse :-)

Men tror så lige jeg vil prøve TurboCNC eller EMC som Kim skriver.

Hilsen Ib
ICNC: Keling har en MACH3 setup for deres servo motorer. Det kan være det kan hjælpe dig lidt på vej.
http://www.kelinginc.net/Mach3Tutorial.pdf

mvh. Kim
Annonce
Der er en Video vejledning under Support på Mach3 hjemmesiden. Man kan også printe en kort vejledning og en stor instruktions bog ud.

Det tog mig 3 uger første gang at få det til at virke, men er meget glad for programmet nu. Den kan en hel masse. Men det er også det eneste program jeg har prøvet så det er lidt svært at sammenligne med de andre.

Man må hellere ikke have printer driver eller noget andet end Mach3 installeret, som belaster LPT porten.

Mvh Adam
Kim: Er det Linux du kører med, synes ikke jeg kan finde EMC til Windows.

Jeg har kigget på på den basics video der er på mach3 hjemmeside og synes det er en ret god og har også fået konfigureret den som foreskrevet, dog kører motorerne stadig ikke, undervejs lagde jeg mærke til at på instruktørens computer var der kun en linje med I/O område i ressourcer under enhedshåndtering for LPT1(0378-037F), på min computer er der 3 linjer hvoraf de 2 er I/O områder, jeg har forsøgt at slette så der kun er 0378-037F tilbage, men der er tilsyneladende ikke muligt.

Kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har mere end et I/O område hvor det så virker alligevel, jeg har XP på CNC-computeren.

Hilsen Ib
Først skal du vælge din printerport og millimeter og så skal du genstarte programmet - det er meget vigtigt, ellers skal du configurere det hele forfra.

Du skal Enable` de 3 motorer i Config/Port and pins/ Motor Outputs med de grønne fluebind og skrive de rigtige tal i Step pin# og Dir pin# felter så burde det virke.

Så skal du kigge på Motor tuning og justere acceleration og fart.

Det du spørger om LPT har jeg ikke prøvet før.

Der er også en "driver test" et eller andet sted i program mappen, der fortaller hvor godt din PCer kan køre med din elektronik, men det har jeg ikke forstand på. Det ser rigtigt ud på min PCer.

Mvh Adam
Nu kører det :-) Det må ha' været genstarten der gjorde det, har dog også sat dir pin og step pin til 0 på en akse det ikke er aktiveret, men dejligt at se at det virker.

Hilsen Ib
Hej alle

Så er den nye CNC-forumgruppe blevet oprettet. Jeg har flyttet denne tråd over til den nye gruppe og foreslår at I begynder at starte nye tråde i CNC-forummet, så det bliver mere overskueligt.

Bemærk at evt. gamle links til denne tråd ikke vil virke mere fordi den er blevet flyttet. Så hvis nogen linker til den fra en hjemmeside eller har den som favorit/bogmærke, så skal det lige opdateres med det nye link.

Mvh. AllanE
Der er yderligere 273 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også