CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 660 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vil det så ikke være et problem, med den "kolde" luft. Vil den ikke afkøle plasten for hurtigt, inden den får faconen.

Mvh. Leif.
jo, det kan det være, men det kan gå ret hurtigt. Det største problem er nok at den kasse man omslutter med skal kunne holde trykket, og det kan blive betragteligt stort.
Jeg ved ikke hvor langt man vil gå, men ellers kan man opvare den luft der sendes ind i kamret.. lade en spiral gå gennem ovnen eller sætte en varmepistol i luftvejen til kamret, så er det ihvertfald varm luft der kommer ned i kamret..

Mvh
Kim Mortensen
Jeg har en lille vacuummaskine, ikke lamel men membran typen. Den går ned til 0,3 bar ( eller -0,7 - afhængig af hvordan man kigger på det).
Men der stå at den trykker med omkring 1500kg når der er max vacuum, så kraften er ok. Den flytter bare ikke ret meget luft.

Jeg har lige set der er et par videoer på youtube om det.
http://www.youtube.com/watch?v=BVVE5EHzRnk&feature=related

Mvh Adam
Adam: Jeg har lige set klippet og er ret imponeret over det og skal helt sikkert forsøge mig som plast-bagersvend på et tidspunkt.

/Ib
Annonce
Skrevet af Hillmann den 18-06-2009 16:15
Hej !

Nu har jeg siddet og læst lidt igennem denne laaaange tråd, og tænker på om vi ikke skulle oprette en danks CNC hjemmeside med forum ?
Jeg har allerede mulighed for at oprette et forum. Men er der interesse for det ? - Og hvad skulle det hedde ?

Mvh Hillmann

Hej Hillmann

Jeg syntes det er en meget god ide men en dansk cnc hjemmeside, denne her tråd er efterhånden lidt lang at tygge sig igennem og her hoppes rundt i forskellige ting som intet har med cnc at gøre. nogel ala cnc zone bare ikke så uoverskulig .

Vi kunne kalde det ?? er sq så dårlig til at finde på navne

Mvh

Mike
Mon ikke et dansk forum på cnczone ville være det nemmest. Så at der var kommet et norsk for nyligt
Forum har fået et "facelift" - dejligt.

Jeg vil gerne spørge om hvor I køber kabler - dem fra styreboksen til stepmotorer ( 4,2Amp motorer).
Jeg har kigget hos RS Comp, men de sælger i store spoler og jeg skal kun bruge 15-20 meter.
Det skal være et kabel med skærm - det anbefaler de hos Mach aligevel.

Men jeg har fået de kabelholdere/kæder på maskinen så mine kabler er blevet for korte og det viser sig at 230V kabel til min Kress skal også føres i de kæder - jeg ved ikke om det betyder noget, men jeg vil gerne have et kabel med afskærmning.
Jeg har ikke meget forstand på kabel tykkelser.

Mvh Adam
Hej alle

Som I kan se har jeg opdateret forummet her. Det er netop gjort for at vi kan lave flere forumgrupper og undergrupper.

Så lad os lave et ny CNC-forum med det samme. Skal vi bare kalde det CNC?

For ikke at fylde med endnu mere på denne tråd, så svar gerne her i stedet:

PS: Snart bliver det iøvrigt også muligt at oprette grupper med medlemmer, eget forum, opslagstavle, galleri mv. Oplagt til det her!

Mvh. AllanE
Som det ses her http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topic/aff/8/aft/84880/afpg/29/ så fik jeg bygget en ret stabil gantry. Det viste sig desværre bare at den havde en uoprettelig skævhed hen over midten på ca. en kvart millimeter. Det lyder måske ikke af meget over et spænd på 1250mm, men det er det in the world of cnc-machines

Jeg besluttede derfor at lave bompladen 250mm kortere og bruge noget 15mm tyk alu, for at gøre det muligt at lave en komplet opstilling af pladen i fræseren og plane begge sider af.

Det er lidt af et drawback, men sådan er det jo når man vil opfinde alting selv! 

Her følger nogle billeder med den nye gantry som er meget plan og lige... og robust...  

Metalsnedker

Der er yderligere 283 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også