CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 640 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du montere bare efter vejledningerne.... hvis der ikke står noget om lus, så skal der ikke være nogen :o)
Ang. trafo er det ikke så interesant hvad der skal ind i stikkontakten... (du skal naturligvis have 220V i DK) Har du 3motore så skal bare finde en trafo der kan give 24V / 10A. De 24VAc bliver til 24x1,44= ca 34.5VDc og så er du flyvende :o) Hvis du har 4motore så skal du nok have lidt mere

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

hov.... og sørg nu for at lodde det ORDENTLIGT, ikke noget med kolde lodninger, 90-95% af de fejl folk får senere er pga. dårlige lodninger!!!. Én dårlig lodning på din driverchip som går til når du belaster dit kredsløb og PUF!.... Og medmindre du er expert i et eller andet, så FØLG VEJLEDNINGEN punkt for punkt, så vil jeg æde en kasse is på at det kan køre når du er kommet forbi det sidste punkt :o)

Og skal vi så se at få nogle spåner i posen! :o)

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Ja, men synes ikke det kan passe at der er ikke skal være forbindelse, for der er komponenter der får strøm fra den forbindelse. Det varer nok lige et godt stykke tid inden der kommer spåner i posen :-)

/Ib
jeg ved ikke hvad det er for et hul (har ikke lige et print her) men skal der ikk et ben i det hul så ?
Så laver det jo forbindelsen når du lodder komponentet i... ?

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Børge: Du har selvfølgelig ret det er størrelsen af sekundærsiden der er opgivet.
/Ib
Annonce
Nej hullet sidder direkte under driver chippene, så der er ikke plads til komponenter.
Så blev konstruktionen færdig. Nu skal stumperne bare bestilles hjem. Det skal nok blive godt. planet er X1500xY900xZ150, og Z kan rykkes 50mm ned for forstærke konstruktionen. Så skal der bygges.
Fed tegning.
Er det 10 og 12mm alu plader du vil bruge?

Den har næsten de samme dimensioner som min - den store.

Når der kommer liv i din fræser, kan du fræse en træklods og thermo-forme et dæksel til dine remme over træklodsen - bare en ide.

Men dine stænger der holder broen ser lidt spinkle ud. Der er hellere ikke meget afstand imellem de 2 bolte der holder dem

Mvh Adam
Som Adam skriver så skal du lade dine sideplader gå helt op til toppen med samme form 
Mvh Jørgen.
Adam: Forklar lige det med at thermo- forme et dæksel, lyder interesant, man kan vel ikke få låg og 4 sider ud af 1 stykke plast?

/Ib
Der er yderligere 303 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også