CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 360 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mogens,

Ja/Nej, der er god garage men ikke en super ønske garage, men huset er på 277 m^2 og i super stand så jeg tager et rum til Hobby, så jeg har både udendørs og indendørs hobby rum.. Kan ikke vente med at overtage det.

Jeg kan ikke umiddelbart se noget ivejen for at lave en opgearing, så man får mere fart på, det eneste man skal huske på er gevindstangen kommer til at rotere meget hurtigt, og kan komme i svingninger - så der er en grænde for dens hastighed. (svingningerne kan komme til at forplante sig til kvaliteten af resultatet af det du fræser.)

Mvh
Kim Mortensen

som sagt er jeg ved at undersøge hvilken stumper jeg skal bruge, Jeg har 3 stepmotore (ecm2913-e3.5a)
fra www.ec-motion.de, men ved ikke om jeg bruger dem. det kunne godt tænkes at jeg køber 3 305oz/in sammen med et PRO Driver Board fra HobbyCNC. så har jeg købt lineære skinner ved dk.rs-online.com med slæder og 50x50x5 profil til rammen.

Den kommer nok til at ligne din, da den nok passer bedst til det jeg skal bruge den til.
Tillykke med huset, er der så en kæmpe garage til alt dit legetøj :)
Mike,

Lad os se billeder, det lyder som om du allerede har investeret en god del moneter i projektet.. lineære lejer fra RS er vidst ikke billigt (-:

Mvh
Kim Mortensen

Det var også min tanke.

Det er en skam at der ikke findes en leverandør i Danmark, som har materialer og mekaniske komponenter til hobbyfolk og selvfølgelig til rimelige priser.

Mogens

Annonce
Hej

Det er jo let nok at lave en "opgearing"... men dit setup bliver jo tilsvarende svagere her tænker jeg på moment...
Det kommer jo også lidt an på hvor præsis du vil have din maskine? Når du geare op får du mindre step pr omdr... og mister du så nogle step pga. motoren har svagre moment til at starte på så ender du måske ikke det samme sted som du startede programmet....
bare lige en tanke...

Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Er ikke begyndt at samle endnu, men der skal nok komme billeder når jeg kommer i gang med det engang i næste uge. Hov forresten så har jeg også fået fat i March3 v.R2.63 så glæder mig til at komme rigtig i gang. Skal bare lige have styr på de spindler.

Mit firma har en rigtig god aftale med RS, får en god slat % der fra.

Ja det er rigtigt,

Jeg fandt faktisk leverandøren af mine tand-remme og bælte hjul i en engelsk udbyder istedet for US, og der er derved penge at spare.. men jeg har ikke linken her.. men kan prøve at lede..

Mvh
Kim Mortensen
ok,

Ellers kunne jeg ikke forstå RS indkøbne, hvis man var almindelig dødelig (-:

Til at starte med bruger jeg EMC, da Mach3 er lidt stejl pris for at finde ud af hvad maskinerriet kan ...men måske senere i processen.

Mvh
Kim Mortensen
Hej

175$ for Mach3 er billigt når man tænker på hvad man får af support og funktioner sammen med det program... det er helt utroligt! Pludselig er man med i en klub på flere tusinde der bare venter på at hjælpe.
Tør ikke en gang gætte på hvad MS ville tage for Windows med samme support.... og ikke mindst opdaterings hastighed :o) Nogle gange er det flere om ugen...men 100.000 er nok ikke helt ude i skoven.... :o)

Hilsen Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Der er yderligere 583 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også