CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 340 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lav det i den rækkefølge der er beskrevet, så er der ingen problemer

Go' fornøjelse

Hilsen Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Og husk at holde os opdateret med billeder på denne side så vi kan se hvordan det går fremad (-:

Med hensyn til print og indbygning i kasse kan du få inspiration fra min side, det er en kasse købt hos brinck, og er lidt mindre end anbefalet, men passer godt med en ring-kerne traffo.

Mvh
Kim Mortensen
Hej Mortensen
Med hensyn til billeder skal jeg gøre hvad jeg kan.
Du skriver at din kasse er mindre end anbefalet, hvilken størrelse anbefales.
Du har på et tidspunkt anbefalet en traffo, er det den samme jeg skal bruge, når det er andre steppemotorer jeg bruger.

Mvh
JørgenH
Jeg mener at i papirene der medfølger kittet, er der foreslået en bestemt kasse der kan købes fra amerikanske elektronikforetninger, men jeg kan ikke huske præcist hvad det er for en. men hovedsagen er bare at der skal være plads til printet, trafo, blæser og elektrolytten. Når printet er samlet og du har fået anskaffen din trafo bliver det mennere at finde ud af hvordan du vil montere det hele.

Ang. trafo mener jeg ikke det var mig der anbefalede trafoen, men jeg tror det bliver diskutereret i starten af denne tråd, men jeg købte den der blev anbefalet her i gruppen, og den er forholdsvis lille, og klarer opgaven ude mærket. Det er en ringkerne trafo, jeg mener jeg fik den fra www.elektronik-lavpris.dk.

http://www.fmx.dk/projects/CNC/controller/img_7718.jpg

Mvh
Kim Mortensen
Jeg fandt tråden:

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
05-01-2008 03:32
Hej igen Kim

Jeg har set din post på HobbyCNC forummet. Jeg købte min transformator her:

http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/index.asp

Søg efter transformatorer i kolonnen til venstre -> Ringkerne 300VA -> Ringkerntrafo 300VA 1x230V 2x12V (den øverste). Du skal bare forbinde ledningerne i serie, så har du ca. 25VAC at gøre godt med.

Hilsen Brian
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Annonce
OK jeg troede det var dig, var ikke tilbage i tråden og se efter, den er efterhånden blevet ret lang og det kan være svært at huske hvem der skrev hvad.

Har været inde og se på den traffo der er foreslået og den ser fornuftig ud, så det bliver nok den.

Mange tak for hjælpen, håber jeg må trække på jer hvis/når jeg løber ind i problemer. :-)

Mvh
JørgenH
Jeg tror vi alle er ivrige med at hjælpe (-: Du skriver bare når du har spørgsmål:

Og ja, det er ved at være en lang tråd, tror det er den tråd der har rekorden her (-:

lav-det-selv.dk Statistik

Tråde:22151
Mest aktive:CNC overfræser
Flest visninger:CNC overfræser
Flest svar:CNC overfræser
Ja det er lige før at tråden skulle have sit eget forum

Da jeg startede med at bygge min egen CNC-maskine, troede jeg lidt at jeg var den eneste i DK, som havde fået den "skøre" idé , men det skulle siden vise sig, at der er mange andre artsfæller

JørgenH: PÅ dit spørgsmål om at lave maskinen i MDF-plade, så vil jeg udfra egne erfaringer sige, at det kan godt lade sig gøre, men du skal gøre dig selv den tjeneste, enten at male eller lakere alle delene, for ellers kan du opleve at din CNC-maskine vil arbejde alt for meget temperatur og luftfugtighed, hvis den, som min, står i et ikke opvarmet udhus/værksted. Og ellers vil jeg også anbefale, dig at lave den i krydsfiner, da dette er meget mere stabilt.
Men en enkelt advarsel - Pas på, man bliver bidt af det og man får brugt en pokkers masse god tid
Held og lykke med dit projekt og vi glæder os til at se en masse billeder og gerne af hele byggeprocessen.

Mvh.
Mogens
Hej.
Jeg har købt denne: http://www.el-supply.dk/?Gid=143&Vid=8373
hos el-supply. Det er den samme som lavpris elektronik har, bare lidt billigere.

Mvh. Leif
Der er yderligere 603 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også