CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 330 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og Godt CNC-nytår.
Er der nogen af jer der kender disse produkter: https://www.igus.de/wpck/default.aspx?pagename=drylin_t
Og mon de ville være slidstærke nok til en fræser?
Mvh. Leif
Hej CNC-folk

Jeg har også tænkt mig at lave en CNC-fræser, så jeg har bestilt et sæt stepmotorer m.m hos HobbyCNC, er der nogle af jer der har handlet der kan oplyse mig om hvor lang tid der ca. går før man får varerne.

På forhånd tak.

Hilsen
JørgenH

Jeg har købt et sådan kit, og kontaktede ham gentagende gange for et eller andet bevis for han havde sendt det, da jeg syntes det tog rimelig lang tid.. tror det var omkring 3 uger. men det skulle selvfølgelig også igennem danske told osv.

Men er fuldt ud tilfreds med kittet, og der er mange timers underholdning forude...

Jeg ved ikke hvor meget du har læst af denne tråd, men du kan se hvad jeg har nået med kittet indtil videre på www.fmx.dk

Mvh
Kim Mortensen
Det tager en uges tid.
Går det HELT i kage,
så kan du risikere at det tager lige så langtid at få det gennem tolden i DK

Hilsen Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Jeg har læst hele tråden og det er vildt spændene, det var den der gav mig blod på tanden.

Det ser godt ud Mortensen, jeg kan se at du er nået rimeligt langt, der må være lagt en del timer i projektet.

Der er gået en uge siden jeg bestilte, så det kan være at det er lige oppe over, ellers må jeg væbne mig med tålmodighed og se hvad der sker.
Jeg fik ellers rimelig hurtigt en mail om at den var sendt.

Jeg håber jeg må trække på jer kloge CNC-folk her inde, hvis jeg spørgsmål, når jeg kommer i gang.

Jeg har tænkt mig at lave en MDF-plader for at få lidt erfaring, er der nogle her inde der har erfaring med det her inde.

Hilsen
JørgenH
Annonce
Hej

Jeg lavede min første maskine i krydsfinér med lakket finér på begge sider. Dejligt at arbejde med og så ser det fint ud, uden at du skal til at male bagefter. MDF støver fælt og sætter du maskinen et fugtigt sted kan den godt blive lidt mærkelig med mindre at du maler den...

Hilsen Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Til JørgenH,

Hvilket af varianterne af kits købte du fra HobbyCNC.

Mvh
Kim Mortensen
Til Mortensen
Jeg har købt et PRO Driver Board Packages 3 Axis w/ (3) 205oz-in 3V 3A Steppers, håber det er godt nok, her tænker jeg på stepmotorerne.

Til Børge
Hvad mener du med at det støver fælt, hvis det er i forbindelse med arbejdet med det, så er det ikke noget problem, jeg har de maskiner der skal til og en dertil hørende støvsuger som tager det meste.

Hilsen
JørgenH
Hej

ja det var det jeg tænkte på :o)
Go' fornøjelse

Hilsen Børge

Hilsen

Børge

WoodSign dot dk

Har lige været på posthuset og hændte mit kits fra HobbyCNC, det bliver godt nok spændene at komme i gang, desværre er jeg ikke så god til engelsk så der går nok lidt tid, inden jeg kommer igennem diverse vejledninger, men det skal nok gå.

Hvis der er nogen der har et eller andet jeg skal være opmærksom på, er de velkommen til at skrive.

Hilsen
JørgenH
Der er yderligere 613 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også