CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 110 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan give hvad jeg har giver på ebay uden fragtomkostningerne, jeg fandt nogle lidt længere/fladere nogle jeg kunne bruge. Jeg sælger dem kun i sættet af 2 rails + 4 vogne. 650,-
Hej alle cnc fans smile

Jeg gåre selv og overveje af bygge en cnc fræser som den her på forum. men er meget i tvivl om hvilke dele ( motor m.m ) som jeg skal bruge.

er der evt en som muligvis har en liste over hvad man skal bruge til dette.

har kigget en del på denne side = www.buildyourcnc.com
og der kan man da købe samlesæt, men der er jo i toms mål. og det er da også sjovere at lave det selv. min plan var at lave total projekt med tegninger m.m, da jeg er temmelig skrap til det med tegninger specielt i ( autocad, inventor & solidworks ) men jeg er knap så god til at udregne sådan noget med motor, spindler m.m.

MVH
Tomas.

ps. hvis der er nogen der har noget eller evt har noget der skal tegnes, kan jeg kontaktes på [email protected]

Tomas

Jo Jeg har også tænkt på at lave en i MDF træ, men gik alligevel efter den forkromede løsning til slut. Tror man kommer meget hurtigere frem i projektet end metal, men så er der også begrænsninger i hvilke materialer man kan fræse. Men Interessant og se så at komme iagng (-:
Min plan er at jeg bare skal fræse i træ og lave skilte og skabeloner, så mdf vel et udmærket material eller. er der nogen steder hvor man kan købe stepmotor, stepper m.m her i DK eller har du nogle gode links til nogle sider hvor man kan købe total løsninger med motor m.m

Tomas

Annonce
jeg havde engentlig også tænkt mig at bygge den op i alu, magler bare noget tegnings værk så jeg har noget at gå udfra da jeg er nybegynder indenfor opbygning af maskiner, findes der nogle bøger eller ligne med sådan noget. eller er der nogen der har noget liggende. smile

Tomas

Stepper, styringer osv osv, er bedst at købe via ebay, der er rigtig mange af slagsen til salg derinde... Men ellers så findes der en del amerikanske hjemmesider med hele styringer, med motorere og strømforsyninger til, så det kun er ledningsarbejdet man skal døje med...

motorlinks.

www.motioncontrolproducts.co.uk
www.orientalmotor.com

komplette løsninger...

www.lowcoscnctretrofits.com

Og ellers så er det bare at søge på ord som stepper driver, stepper motor osv osv på google.
Citat fra kimfmx

Hej Metalsnedker,

Jeg læser med stor interresse denne tråd da jeg netop igår har bestilt et CNC kit fra hobbycnc i USA lige som dig. Jeg har kiket på MANGE CNC konstruktioner på nettet, og en ting er sikkert - det kan laves på mange måder...

Lige som dig vil jeg forsøge at lave en CNC ud fra de dele jeg har til rådighed (eller kan få fat på for rimelige penge), for at se hvordan det fungerer og drage nogle erfaringer., men jeg på indrømme at jeg syntes det er meget begrænset hvad jeg kunne finde af grupper eller ligesindede i DK med denne hobby, og kunne godt tænke mig at tale med andre der har samme interresser for at kunne komme godt fra start. Mit største problem må siges at skaffe materialer til at bugge den af...

Mvh
Kim

Hej kim

Hvadfor et kit har du købt på Hobbycnc.
hvilke motor m.m

Mvh
Tomas

Tomas

Hej allesammen.

jeg har fundet en del tegninger hvor der er brugt unc gevind, kan man på en eller anden måde godt omregne det til metrisk gevind og hvis hvordan.

mvh

Tomas

Tomas

Der er yderligere 833 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også