CNC overfræser

Her er så et par billeder af min kommende CNC maskine som primært er beregnet til at fræse i træ med.

Der mangler en masse detaljer, men det overordnede design er på plads.

Hilsen Metalsnedker

Link1
Her startede det første indlæg vedr. min CNC maskine bygget i træ:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=50248

Link2
Tråd vedr. Bosch POF 1300ACE overfræser + en del oplysninger om maskineriet, som egentlig burde have været i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51630
Her er så et par billeder af min kommende CNC... Vis hele indlægget
953 svar
 Følg tråden
Der er 120 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
okay har prøvet at kigge, men kan ikke rigtig se hvordan man skal omregne det, kan du ikke give et eksemple.

mvh tomas

Tomas

Citat fra Tc1806

Hej allesammen.

jeg har fundet en del tegninger hvor der er brugt unc gevind, kan man på en eller anden måde godt omregne det til metrisk gevind og hvis hvordan.

mvh

Tomas

Stigningen af amerikansk/engelsk gevind angives som TPI, som er en forkortelse for Threads Per Inch, dvs. antallet af gevind pr. tomme.

Hvis du saver 25,4mm (jf. én tomme) af en amerikansk skrue og tæller gevindtoppene, så har du TPI.

Eksempler:

En amerikansk skrue er angivet med en stigning på 20 TPI, dvs at der er 20 gevindtoppe at tælle på én tomme. Når møtrikken drejer en gang rundt har den derfor flyttet sig: 25,4/20 = 1,27 mm.

En metrisk spindel er angivet med en stigning på 4mm pr. omdrejning, dvs at der er 4mm mellem hver gevindtop. Antallet af omdrejninger der skal til for at møtrikken har bevæget sig en tomme er derfor: 25,4/4 = ~6 TPI

Håber at det var fyldestgørende.

Hilsen Metalsnedker/Brian
Hej igen.

Okay. men kan man godt, hvis man nu har en tegning hvor der er tegnet tommes gevinde og regne det om til metrisk gevind og hvordan ?

Tomas

Citat fra Tc1806

Hej igen.

Okay. men kan man godt, hvis man nu har en tegning hvor der er tegnet tommes gevinde og regne det om til metrisk gevind og hvordan ?

Ja, hvis der på tegningen er angivet hvor lang skruen er. Husk at tage højde for målestoksforholdet. Hvis målestoksforholdet er 1/1, så måler du 25,4mm af på skruen og dividerer det med hvor mange gevindtoppe der er imellem. Bortset fra det, så er der ikke noget tommegevind der svarer nøjagtigt til et metrisk gevind.

Måske er det lettere hvis du sender tegningen til mig, hvis du da har den i en elektronisk udgave?

Hilsen du-hved-hvem
Citat fra Tc1806

Hej kim

Hvadfor et kit har du købt på Hobbycnc.
hvilke motor m.m

Mvh
Tomas

Ja jeg får pbenbart ikke notifications for indslag.

Det kit jeg har købt er hobby HCNCPRO md 305 oz/in motorer.

Mvh
Kim Mortesnen
Annonce
Til dem der er ved at bygge en cnc maskine, så giv mig et praj om hvilke dele I skal bruge, såsom aluprofiler til sammenbygning, lejeblokke, spindler, møtrikker, koblinger osv. Angiv ca. antal, længder osv.

Jeg har muligvis fundet et markant billigt sted at handle, har kontaktet sælgeren og prøver at forhøre mig om de priser som vedkommende kan tilbyde. På nuværende tidspunkt røber jeg ikke hvor. wink

I bør venligst svare mig via min personlige mailboks.

Når jeg hører fra sælger igen, så giver jeg besked om de forskellige priser.

Hilsen Metalsnedker
Begge sæt er nu solgt.

Mvh Kim Mortensen

Citat fra kimfmx

Folkens, jeg har overskydende lineære lejer til salg fra mit projekt, de var for små til min ramme, så jeg har måtte investere i længere.

http://www.fmx.dk/for_sale/for_sale.html

Skriv en mail til [email protected] hvis dette skulle have interresse.

Mvh
Kim Mortensen
Materiale til at lave billig ramme.

Jeg har kikket lidt på forskellige konstruktioner af CNc fræsere, og har indtil flere gange set brugen af extruderet aluminium, som skal kunne samles med god stivhed/præsition og hurtighed. der bliver primært nævnt standard profilen kaldet "8020", som angiver højde bredde målne, men også en profil som hedder 3060 er kendt.

Igen er det tilsyneladende en umulighed at fremdrive disse profiler i Danmark for alm. penge. Er der nogle der ved hvor sådan nogle standard alu profiler kan købes til en overkommelig pris.

Mvh
Kim Mortensen
Sådanne er dyre.
En alm 6060 profil koster nemt 200 kr pr mtr + moms...
Der er yderligere 823 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også