Hjælp til vedligholdelse af misvedligeholdt ror

Jeg har tage mit ror med hjem og vil have sat det i stand.. Det er ikke blevet rigtigt vedligeholdt i mange år, og turen med den ret store højtryksrenser de har på Bianca værft fik slået ret meget maling af...
Det er lavet at (så vidt jeg kan se) vandfast krydsfiner og støttet foran med et rustfrit rør..
Primer eller hvad der nu har været malet på er skudt af med en højtryksrenser men jeg mener jo at have lært her at primer ikke kan binde ordenligt på rustfrit stål??
Så skal det poleres op og så spartles mellem rør og rorplade så det er lige eller hvad gør jeg...
Jeg er noget på bar bund her.
Det øverste rorbeslag har lidt slup eller slør og jeg har tænk mig at lave en kobberbøsning og smide i, men ved ikke om det er det rigtige materiale at lave det i???

Der ligger flere billeder her af både køl og ror:
Link til flere billeder

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har tage mit ror med hjem og vil have sat det... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid rart med lidt selvsyn. For det første er de billige meget lidt effektive, og et hårdt punkt bliver trykket op i den bløde sål, så der kun bliver slebet uden om. Hellere finde en god brugt. og så bruge papir med afsugning og en støvsuger, det forbedrer virkningen helt kolosalt. Jeg ville nok ha' brændt malingen af først, med en varmepistol.
groft sandpapir gi'r bare nogle blanke streger.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jamen det fører jo til næste spørgsmål... hvad hedder en rystepudser eller, hvis den kan bruges, excentersliber, når den skal have en fast sål og være brugt.. Ellers laver jeg jo den samme igen fejl når jeg sliber spartelmassen..
Jeg har dog suger på min billige rystepudser og det forlænger levetiden meget på min Falke rystepudser...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg har ikke så meget erfaring i vore tiders rystepudsere, min 25 år gamle Metabo som sleb hele Tøffen , er for fornyligt afgået ved døden, og så rendte jeg ind i en som havde set et tilbud på en Makita stiksav og en rystepudser, som solgtes billigt sammen, han var ikke int. i pudseren, jeg ikke i saven, så vi delte. Sålen er ikke helt så hård, som jeg kunne ønske, men det går nok og jeg har ikke store planer med den. Excentersliber er da ok hvis man kan holde den plan med fladen, ellers sliber den jo en dal med kanten.
Jeg har pt ikke brugt den så meget, men den snurrer ikke så meget i fingrene og er ikke så tung, og synes at slibe ok, min andel af dealen var 600

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Andy.
Du kunne køre over til Skomageren i Brogade (Svendborg) og se om du kunne købe et stykke af hans Supersoft gummi, det er ikke så blødt som det lyder. Så skræller du den gamle soft gummi af din sål på rystepudseren, og limer en ny på med kontakt lim.

V.h. Håndværkeren
Lyder som en god idé Håndværker... det gør jeg...
Metabo er hvad jeg skal lede efter kan jeg forstå... hvis jeg vil have en excentresliber.... smile

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det er dyre sager, en ny rystepudser = 16-1700. Man skal jo købe efter behov, eller efter lysten til at eje et stykke kvalitetsværktøj. Håndværkerens idé er måske sagen. Jeg har selv en blå Bosch ecentersliber en kraftkarl som virkelig gør noget ved det, men man skal passe på, ellers forsvinder det hele, jeg fortryder jeg ikke købte en mindre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg kom lige i tanker om at jeg har en B&D excentersliber til salg, den kommer jeg nok ikke af med, du må ha' den , den er ikke så ringe endda, men det er en afhenter i Tommerup. Du kan se den på min side

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
wow.. jeg kan kigge forbi på tirsdag om dagen... ellers bliver det først torsdag hvis det skal være aften.. flot tilbud... tak.. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

er der kun i arejdstiden

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg kiggede lige på din billige stiksav... den vil jeg da godt "sætte mig på"
Hvornår er du i Tommerup på tirsdag...
Jeg skal lige forbi Rudkøbing inden så jeg kan tage billeder af fenderlisten på Jam. Vi syntes at den gamle er for hærget... Men igen - med sådanne lister er jeg også helt grøn.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også