Hjælp til vedligholdelse af misvedligeholdt ror

Jeg har tage mit ror med hjem og vil have sat det i stand.. Det er ikke blevet rigtigt vedligeholdt i mange år, og turen med den ret store højtryksrenser de har på Bianca værft fik slået ret meget maling af...
Det er lavet at (så vidt jeg kan se) vandfast krydsfiner og støttet foran med et rustfrit rør..
Primer eller hvad der nu har været malet på er skudt af med en højtryksrenser men jeg mener jo at have lært her at primer ikke kan binde ordenligt på rustfrit stål??
Så skal det poleres op og så spartles mellem rør og rorplade så det er lige eller hvad gør jeg...
Jeg er noget på bar bund her.
Det øverste rorbeslag har lidt slup eller slør og jeg har tænk mig at lave en kobberbøsning og smide i, men ved ikke om det er det rigtige materiale at lave det i???

Der ligger flere billeder her af både køl og ror:
Link til flere billeder

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har tage mit ror med hjem og vil have sat det... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du i stedet for at skrive her havde brugt en god skraber i en times tid, havde den maling da længe været væk

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg render jo og sliber og skriver her i pauserne... Problemet er jo ikke kun at få malingen af men mest at kun tage malingen af og skåne den vandfaste finer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra grandoldman

jeg render jo og sliber og skriver her i pauserne... Problemet er jo ikke kun at få malingen af men mest at kun tage malingen af og skåne den vandfaste finer.


Var det ikke din mening at belægge det ror med glasfiber, så gør det ikke noget at overfladen er lidt ru.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også