Hvid røg fra plæneklippere?

Hej,

Et lidt mystisk problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med:

Jeg har en gammel plæneklipper, der for nyeligt pludseligt begyndte at ryge med hvid røg under kørsel. Problemet kommer kort efter man starter den og tiltager, jo længere den kører.
Når motoren slukkes, ryger det fortsat et minuts tid efter, ligesom der dryber noget der ligner sort olie ud fra og under udstødningen.

Da maskinen er mange år gammel, har jeg købt en ny, men nu efter 4-5 timers kørsel gør den fuldstændig det samme!?

Jeg har prøvet at skifte olie på begge maskiner og checket luftfilter, men kan ikke helt komme på, hvad der ellers kan gøres.

Er der nogen, der har nogle gode forslag? smile

Hilsen

- Jesper
Hej, Et lidt mystisk problem, som jeg håber i... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være der er vand i potten.?

denne fænomen kender jeg fra knallerter.?

når den står ude i kulden og kommer kondens vand i potten.

Nåmen, er der så ikke nogen som vil ud med hvordan man skal gøre, når man har vendt sin plæneklipper (briggs og stratton) på hovedet (hele vejen rundt), så benzinen (og måske olien??) flød ud over det hele . Nu er der nemlig masser af røg (hvid-grålig og sikkert også noget usynligt blå) og det bliver kun langsomt mindre... Desuden kører den ustabilt nu, motoren. Har gnattet lidt på tændrøret med sandpapir, fordi jeg ikke ved noget om motorer, men den kører stadig ujævnt syntes jeg. på forhånd tak! Rasmus

 Jeg kan ikke finde ud af min have.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også