indbrud - hvilket alarmsystem skal vi vælge

Hej alle,

jeg håber at I brugere herinde kan hjælpe mig med at vælge et godt alarmsystem, eller i det mindste dele jeres erfaringer.

Vi har lige haft indbrud ved højlys dag. De smadrede en glas terrassedør og stjal en fladskærm. Herefter er de gået igen. Tror de har vidst at den var der og frygter derfor at de blot kommer igen hvis vi køber en ny. På den anden side er der ingen der skal bestemme hvad vi har og ikke har i huset.

Vi vil derfor have sat et alarmsystem op og jeg synes det er lidt af en jungle:

Jeg er ude efter et trådløst system som ikke er tilknyttet en vagtcentral: (bor på landet). vil i stedet hellere have et system som sender beskeder ud over GSM-nettet ved alarm.

Der skal være nogle bevægelsessensorer opsat og ideelt kunne jeg også godt tænke mig at koble det med indendørs eller udendørs videoovervågning. Altså at kameraet er tilknyttet en bevægelsessensor som aktiveres når alarmsystemet gøres aktivt.

Jeg synes der er så mange produkter - også mange fra mindre firmaer, men jeg ved ikke hvad jeg skal købe.

Kan I hjælpe?

På forhånd tak

Thomas
Hej alle, jeg håber at I brugere herinde kan... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af grandoldman på 13 feb 2011 10:21
det er jo et reklamerindlæg Håndværkeren

Æh hvor ser du lige reklamen ???????????????
Man kan få en sikkerheds film på sine vinduer så en tyv ikke kan smadre sådanne et udefra. nu skriver jeg udefra, fordi jeg mener godt at man kan smadre et vindue indefra og komme ud den vej hvis det brænder med den film jeg har på vinduerne.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 13 feb 2011 12:28
Man kan få en sikkerheds film på sine vinduer så en tyv ikke kan smadre sådanne et udefra. nu skriver jeg udefra, fordi jeg mener godt at man kan smadre et vindue indefra og komme ud den vej hvis det brænder med den film jeg har på vinduerne.

Smart. Hvor kan man få det?

De sikreste hilsner
Yngvi Karlson

Man kan ikke få men man kan købe.
Det var en del af pakken da jeg fik boligen opgraderet til at forsikringen ville forsikre en antennemand med varelager i den. jeg vil tro det er noget 3M.

Jacob
det er genialt denne sikkerheds film men selve ruden skal ud af rammen når den sættes på for at det når helt ud til kanten og så for at resultatet bliver pænest

derudover så limer man ruden med silikone fast til vindues rammen samt glas lister monteres med sikkerheds skuer med envejs kærv

ved ikke hvor det købes men jeg har set i tv hvor effektiv det er hvor det blev demostreret
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 13 feb 2011 10:54

Æh hvor ser du lige reklamen ???????????????

Nu er du vist tung at danse med.. Manden opretter sig og første indlæg han skriver er kun for at linke til sin egen hjemmeside som har samme navn som hans nick.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Fuck al det der lavvolts-eletronik og bevægelsessensorer og G4S som i bedste fald først dukker op en time efter at indbruddet er begået.

En god stor velvoksen dobermann-hund har virket i århundreder - og gør det stadigvæk.
Og så får man, uden beregning, et kærligt og meget opmærksomt ekstra familiemedlem med oven i købet.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Tja vores 2 dobermann har virket fint. vi har et par gange set fodspor i sneen, men de er endnu ikke nået helt hen til huset.
Man kan se den lilles bror sammen med sylvester her http://dobergaarden.dk/home_dk.html
Skrevet af grandoldman på 13 feb 2011 15:41

Nu er du vist tung at danse med.. Manden opretter sig og første indlæg han skriver er kun for at linke til sin egen hjemmeside som har samme navn som hans nick.
Jo det er jeg nok Grand, men jeg ved jo at JørgenE tillader et link i Avataren, så jeg tænkte ikke lige over det. Det bliver nok stoppet på et tidspunkt, da det efterhånden har grebet for meget om sig.

Kan
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis